Бизнесът, който ще промени традициите с игра

Бизнесът, който ще промени традициите с игра

Оригиналното мислене, упоритото следване на целите и иновативността обричат всяко начинание на успех. Историята, която ще ви разкажем е още едно доказателство, че това е така. Освен това е нагледен пример как малкият и среден бизнес също могат да извлекат полза от социалните мрежи.

И така, през септември, в Ню Йорк ще бъде отворена първата в света верига от ресторанти, която обещава да превърне похапването в двойно удоволствие като добави към вкусното блюдо и занимателна игра.

Веригата ще се състои от заведения за бързо хранене, но забележете – подчинени изцяло на концепцията за здравословност. 4Food е името на бъдещите ресторанти и идва от заиграването с думи, което означава „за храна” и в същото време крие препратка към местоположението на първият ресторант от веригата, който ще бъде на Мадисън авеню и Ист стрийт 40 (на англ. East 40th Street).

Ето какъв е планът за действие: веригата ще предлага на своите клиенти всеки път да си „приготвят” блюдо-уникат като избират и комбинират съставките му чрез електронно меню, след което да го показват на приятели в Twitter, Facebook и други мрежи за общуване.

Гениално хрумване: така ресторантите от веригата получават непрекъснато множаща се безплатна реклама, а посетителите - сандвич и удоволствие от възможността да се хранят с това, което най-много обичат.

Екипът, който стои зад новаторското явление в ресторантьорския бизнес очевидно от самото начало си е дал сметка, че водеща в цялото това начинание ще е маркетинговата схема. Затова старателно е разработил концепция, която се състои от четири части.

Първата: обширно електронно меню само от продукти, което дава възможност на клиента да персонализира поръчката си. Всеки ще може да си „направи” сандвич от над 140 млн. възможни комбинации. А всяка отделна поръчка ще се съхранява в специалната база данни на ресторантите, за да може следващия път, при желание клиентът да повтори същото.

Втората: сътрудници, въоржени с iPad за обработване на поръчките.

Третата : свободен WiFi достъп.

Четвъртата: корпоративна социална отговорност, която включва екологични аспекти на бизнеса. В случая това означава ниски цени и доставка на над 60% от продуктите от местни фермери и производители. Освен това всички звена на фирмата обещават сами да преработват отпадъците си и да се възползват максимално от всички възможности за икономия на електрическа енергия.

Още по-впечатляваща е разработената система за привличане на клиенти. Тя, както вече споменахме е под формата на игра в социалните мрежи, но освен слава, носи и пари на участниците си. Как се случва това? Потребителят си „приготвя” бургер, дава му име – да кажем Yummy Burger, качва сглобените от електронното меню картинка и описание в социалните мрежи и междувременно си го поръчва. След това, ако някой от познатите му хареса и поръча същия сандвич, авторът автоматично получава 25 цента по виртуална сметка в мрежата. А неговото творение се появява в обособения публичен рейтинг на веригата.

Според предварително обявените тарифи, цената на блюдо ще се движи между 5 и 10 долара в зависимост от подбраните продукти. Ако то набере точки, този който го е измислил, получава правото неколкократно да обядва безплатно в ресторант от веригата.

Не е ли това истинска маркетингова стратегия от ново поколение?! Вместо да харчат пари за традиционен маркетинг, 4Food максимално използват безплатните възможности на социалните мрежи. Между другото, в разработването на бизнес-стратегията на 4Food активно е помагала компанията IBM, която става и основен партньор по технически и логистични въпроси.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ