Стратегията, по която полудя цялата рекламна индустрия

Стратегията, по която полудя цялата рекламна индустрия

Нова стратегия завладява рекламната индустрия в САЩ и в развитите и високо дигитализирани икономики в Азия и в Европа. Става дума за практика, обозначава в американските източници като „native monetization”. Това е бързо развиваща се форма на дигитално рекламиране, която променя лицето на рекламната индустрия в Ню Йорк.

Терминът „native advertising” се отнася до рекламните стратегии, които позволяват на марките да промотират съдържанието си в някакво, общо за потребителите изживяване по време на употребата на даден сайт. Рекламирането се случва по интегриран начин, без да прекъсва тяхното преживяване.

От рекламните съобщения в Twitter и спонсорираните истории във Facebook до TrueView Video Ads в YouTube – социалните платформи адаптираха нейтив рекламните формати. Десетки традиционни и престижни американски издатели като Forbes, The Awl, Thought Catalog и The Huffington post се възползваха от възможността. Растежът на тази форма на реклама оказа влияние върху почти всички ъгли на рекламната екосистема в Ню Йорк, като се започне от криейтива и медийните агенции и се стигне до издателството и стартовите инвестиции.

„Native ads“ рекламите са атрактивни за големите брандове, защото те позволяват тяхното съдържание да стане част от фабриката на уеб-сайта или на приложението. Например, основната употреба на социалната мрежа Twitter сред хората е да се четат и пишат туитове или кратки съобщения до 140 символа. Затова, за да се създаде рекламен опит, който се вписва в основното, присъщо (“native”) за сайта преживяване, бяха измислени и предложени на рекламодателите така обозначените “Promoted Tweets”. Те позволяват на марките да станат част от основния случай на употреба на сайта, вместо насила да поставят себе си в дисплейна реклама, която лесно би могла да бъде игнорирана. Така се избягва негативния ефект от прекъсващите рекламни видеа в сайтовете и големите банери, които спират процеса на четене на човека и го задължават да се занимава с тях, за да ги изключи. Иги го задължават да види рекламното видео, преди да получи достъп до същинското съдържание, което желае да прегледа. Тоест, употребата на сайта или дигиталната платформа, в която се рекламира, остава гладък и непрекъснат процес. Рекламата се вписва естествено, защото е взет предвид конкретният начин на употреба, който потребителите прилагат.

Присъщите за сайтовете реклами са фундаментално различни от традиционните онлайн маркетинг медии като банерите и картините, които изскачат и се промъкват надолу, докато потребителят дърпа страницата към по-долната й част. Те са задвижени повече от оригиниално брандирано съдържание (отново текстът е цар – бел. ред.). Вписват се чрез доброволно ангажиране и споделяне, вместо чрез прекъсване на потребителското преживяване.

В резултат от появата им, рекламната индустрия извършва широк преход към “присъща“ (native) модернизация. Криейтив и медийните агенции в САЩ създават нови отдели и роли, за да помогнат на марките да създадат, доставят и измерят т.нар. „native” съдържание. Издателите в Ню Йорк представят свои собствени рекламни модели. Марките агресивно експериментират с този вид реклама. Инвеститорите подкрепят стартиращи медийни компании, изградени вурху визията за „присъща“ за потребителското изживяване кампания. Тъй като този тип рекламни формати изключват много от ограниченията на по-ранните рекламни форми в дигиталния свят като временните ограничения на предварителните видео реклами и ограниченията в размерите и съдържанието на банерите, криейтив агенциите са освободени да създават цял нов спектър от брандирано съдържание. Нюйоркските агенции Mother, SS+K, TBWA, и Droga5 например продължително произвеждат криейтив, който се издига над традиционния рекламен спот, който хората са принудени да гледат към самостоятелно съдържание, което те активно избират да изпитат и споделят.

Дан Грийнбърг, създател изпълнителен директор на агенция Sharethrough, която се занимава с този тип реклама, коментира темата в BusinessInsider.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Големите европейски реки са завладени от микропластмаса
Зеленски потвърди, че в руската Белгородска област има украински войски
Северна Корея отваря първия компютърен клуб без компютри, но под строг контрол на властта
ЕК предложи контрамерки срещу митата на Тръмп, Китай обеща да се „бори докрай“
Все повече милиардери отправят оферти за превръщане на компании в частни на фона на пазарния хаос
Как мениджърите могат да оказват позитивно въздействие върху служителите?
Докато всички губят, Бъфет печели
Управлявайте по-добре върховете и спадовете на малкия си бизнес