Често срещани заблуди за маркетинга

Често срещани заблуди за маркетинга

Човек може да се обърка от информацията, която ни засипва от всички посоки в днешно време. Масово се разпространяват всякакви схващания за маркетинга. Изказвани са най-разнообразни мнения за това кои методи за рекламиране и популяризиране са ефективни. След това са оборвани. Всичко това е особено объркващо за много от собствениците на малък бизнес.

Някои маркетингови експерти твърдят, например, че тази част от работата е необходимо зло. Други, в противоположния спектър, казват, че маркетингът е всичко за фирмата и същевременно е това, което може да я съсипе.

За да засилите истински вашия маркетинг и да получите възможно най-много от него, трябва да се отнасяте към него със степента на важност, която заслужава, като същевременно не бива да му позволявате да заема цялото време и енергия и енергия на бизнеса.

Ето и най-често срещаните заблуди за маркетинга. Тези идеи и представи трябва да оставите настрана.

"Маркетингът е само разход". Ако сте решили само да похарчите някакви планирани пари за маркетинг, без да сте направили хубаво предварително проучване, тогава най-вероятно той ще бъде само разход за вас. Тайната на успешния маркетинг е да разработите ефективен метод. Той трябва да включва набор от стратегии и тактики, които ще генерират резултати и възвръщане на инвестицията. Щом създадете ефективен маркетингов метод за бизнеса си, ще знаете как да извлечете максимални печалби от инвестирането на бюджета за реклама, пиар и други инициативи, които можете да си позволите.

Има и още нещо. Много мениджъри се заблужават, че маркетинг тактиките, използвани от големия бизнес, ще работят успешно и за малкия. Всъщност, малките фирми трябва да разработят дори по-добри и по-интересни маркетингови кампании за нещо подобно, което големите им конкуренти си поставят задачата да популяризират. Причината е, че те не разполагат с достатъчно средства и не могат да си позволят да направят грешка и да плащат големи суми за идеи, които няма да проработят. Малкият бизнес трябва да направи нещата добре от първия път. Когато го стори, маркетингът му става инвестиция, а не само разход.

Маркетингът означава да упражняваш натиск и да бъдеш обсебващ. Огледайте се. Спомнете си най-ефективните рекламни кампании, които сте виждали в последно време. Ще се убедите, че нито една от тях не оказва натиск. Погрешно схващане е, че търговците, които са нахални, са най-успешните търговци. Защо? Те прекарват твърде много време в опити да манипулират хората и да ги убеждават, че да се купи нещо от тях е най-доброто, което може да се направи. Това отношение може да доведе до чувство на неудобство, до неловки ситуации и дори до отвращение от страна на купувача. Никой не обича да върши нещо по принуда. Такива сме по природа. Всъщност, тези търговци, които отделят повече време да слушат, отколкото да говорят по време на продажбата, са тези, които най-често я затварят.

"Защо няма ефект? Резултатите на добрия маркетинг могат да бъдат видяни веднага!"Маркетинг успехът не е чудо за една нощ, приемете го. По-скоро той наподобява ефекта на снежната топка. Стартира с нещо сравнително малко, но за кратко нараства все повече. За да запазите скоростта, е необходимо да полагате постоянни усилия. Ефективният маркетинг изисква постоянно внимание. Ако забелязвате, че след определен, разумно измерен период, рекламните ви усилия не дават резултата, на който сте се надявали, е време да погледнете нещата по-отблизо и да установите кои елементи от кампанията ви дават проблем. След това, продължете да се приспособявате и да правите отново и отново оценка. Но не очаквайте да дойдат на вратата ви видимо много повече клиенти, веднага след като сте започнали да рекламирате. Независимо какви методи използвате.

"Маркетингът не е за нас. Да правиш маркетинг е прекалено скъпо"Единственият вид маркетинг, който излиза прекалено скъпо е този, който не работи. Ключът е в това да разбирате какво точно ще ви бъде необходимо за всяка кампания. Това е мястото, в което много хора правят погрешен завой. И не е чудно, че усилията им не създават резултатите, на които се надяват. Твърде много пъти съобщението е объркващо, прекалено силно, не достатъчно силно или е насочено към погрешната аудитория. Щом разберете правилната за вас формула, маркетингът не само ще е икономичен, но и печеливш.

Веднъж, щом е създадена потребителска база, усилията могат да бъдат преустановени. Много малки фирми правят често грешката да фокусират вниманието си само върху набирането на нови клиенти, след като кампанията им е постигнала успех. Проблемът в този тип мислене е, че накрая неизбежно ще дойде време, в което бизнесът ще се забави. Избегнете сценария, в който сте непостоянни в маркетинговите си усилия, когато преживявате добри времена. Замислете се за това, че дори най-големите корпорации в света постоянно продължаваха да отделят пари за маркетинг през всичките десетилетия на историята и, въпреки че хората са чували за тях и много от тях ги предпочитат.

По коментар на Матю Торън – награждаван автор, предприемач, инвеститор и съосновател на сайта youngentrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ