12 забавни закони за рекламата
Откакто Мърфи формулира гениалния постулат "Ако има и най-малката вероятност да се случи нещо неприятно, то непременно ще се случи!", мърфологията живее, расте и се смее във всяка област на живота и неговите производни – наука, етика, икономика, философия. Остроумните философски принципи забавляват, но и са елегантен компас, който под формата на шега, с намигване сочи и обективни истини.
Надникнахме в голямата световна енциклопедия по мърфология в раздел „Реклама” и ето какво открихме там:
1. Първи закон на Фостър
Рекламата винаги е по-малко актуална, отколкото смятат нейните създатели.
2. Втори закон на Фостър
Много по-лесно е да се създаде реклама за Уникален Продукт, отколкото да се направи такъв самия продукт.
3. Трети закон на Фостър
Стратегията за рекламна кампания винаги се появява след като мине известно време от началото на самата кампания.
4. Четвърти закон на Фостър
Рекламодателите никога не получават крайния резултат във вида, в който са очаквали да го получат.
5. Пети закон на Фостър
Агенциите никога не извършват цялата работа, която са планирали по даден проект.
6. Шести закон на Фостър
Разходите за рекламна кампания винаги са повече, отколкото клиентът може да си позволи и по-малко, отколкото са си представяли хората от криейтива.
7. Закон на Фостър за четенето на делови издания
Изданията, посветени на бизнес тематика се четат по пет основни причини:
- Да се осведомиш за последните интриги.
- Да се провери публикуван ли е пиар за компанията.
- Да отдъхнеш с облекчение, че истината не е станала обществено достояние.
- Да прочетеш малко гадости по адрес на конкурентите.
- Да се видят обявите за работа.
8. Закон на Фостър за свръхзадачите на рекламата
Рекламата е жизнено необходима за стоките, защото
- те почти не се различават една от друга;
- повечето хора нямат нужда от тях.
9. Закон на Фостър за свръхзадачите на рекламните агенции
Не е нужно винаги всички да са доволни, но бизнесът на рекламните агенции се състои в това да се опитват да убеждават всички, че са доволни.
10. Биографично допълнение на Фостър
Тружениците в рекламата, които наистина са започнали като пощенски куриера, винаги забравят да споменат, че по това време тяхната рекламна агенция е принадлежала на техен роднина.
11. Победният метод на Фостър
За да спечелиш награда на рекламен фестивал, трябва да направиш всичко възможно да станеш член на журито на фестивала година по-рано. И да наградиш този, който може да бъде избран за член на журито следващата година.
12. Рекламен принцип на Панджер
Никой не купува полуистини, но някои нямат нищо против да поглъщат стопроцентови лъжи.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
INSAIT получи ново финансиране в размер на 1 млн. долара от Google
Компании |Учени провеждат климатичен експеримент в Амазония, наречен "машина на времето"
Любопитно |Венецуела прекрати енергийните си споразумения с Тринидад и Тобаго
Свят |Шефът на СТО за световната търговия след митата: Очуканa и насиненa, но все още на крака
Икономика |КТ "Подкрепа" предлага промени в данъчната и осигурителната система
Политика |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Бил Гейтс смекчи позицията си по отношение на „климатичната катастрофа“
Свят |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.