5-те фактора на пазарната ситуация

 5-те фактора на пазарната ситуация

Зная, че на повечето от вас, които работите в маркетинга, следващите редове може да се сторят начално познание. Важно е обаче да имате предвид, че понякога дори най-умните и опитните сред нас забравят някои от основните принципи.

Затова, да си припомним, че преди да се разработи каквато и да е маркетингова стратегия, е важно да се проведе някаква форма на анализ. Предварителните изследвания са съществена част от всеки бизнес и маркетинг план. Те трябва да се правят през определен интервал от време и да не се пропускат и забравят, с идеята, че фирмата може да се осланя и на предишна, по-стара информация. Това може да ви спести големи напразни инвестиции на време и средства.

Много от клиентите ми ме питат кои според мен са факторите, които са важни за изготвянето на добър анализ. Тук следват обстоятелствата и елементите, които смятам, че е важно да не се пропускат, когато се анализира пазарната ситуация:

● Позиция на продукта

Какъв е моят настоящ продукт? Може би ще трябва да разделите тази дефиниция на части като основен продукт и второстепенни, поддържащи услуги или продукти, които съставят това, което продавате. Важно е да направите наблюдение на различните части, за да свържете предложението си с нуждите на клиента.

● Конкуренция

Кои фирми се борят с вас на същия пазар? Как се сравняват с вас и по какво? Направете анализ на особеностите, приложенията и настройките. Какви са чуждите конкурентни предимства?

● Дистрибуция

Как ще навлезете на продуктовия пазар? От какви дистрибутори имате нужда и необходими ли са ви други посредници? От кого зависите?

● Фактори, свързани с околната среда

Какви външни и вътрешни екологични фактори съществуват, които трябва да бъдат взети предвид? Сред тях може да бъдат включени икономически и социологически фактори, които оказват влияние върху изпълнението на продажбата.

● Анализ на силните и слабите страни на продукта или услугата, заплахите за него/нея отвън и възможностите.

Става дума за SWAT анализ. Нещата, които трябва да запишете тук се отнасят до настоящите възможности, които съществуват на пазара, основните рискове пред бизнеса ви, силните страни, които го отличават и на които той разичита и слабостите му, които засягат изпълнението.

А вие кои фактори в анализа бихте добавили?

Лаура Лейк коментира темата в Marketing.About.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела