Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

4 трика от невромаркетинга за по-добри резултати

4 трика от невромаркетинга за по-добри резултати

4 трика от невромаркетинга за по-добри резултати

Всеки маркетинг предизвиква емоция съзнателно или несъзнателно. Невромаркетингът е наука за използване на тези емоции за постигане на максимални възможни резултати в маркетинговите кампании.

Да вземем например Frito-Lay. През 2009 г. те използваха невромаркетинга, за да открият чувствата на жените относно леките закуски и чувството за вина, и пуснаха изцяло преработена марка за техните закуски, които са съобразени с калориите. Това усилие пожъна огромен успех.

За щастие, не се нуждаете от многомилиарден бюджет, за да започнете незабавно да използвате невромаркетингови тактики във вашите кампании. Ето четири трика за невромаркетинг, които можете да започнете да използвате веднага.

1. Персонализиране: "Ефектът на коктейлното парти" 

Хората обичат да чуват собствените си имена. Това е най-сладкият звук за нашите уши, което го прави мощен маркетингов инструмент, за да накараме другите да обърнат внимание на това, което казваме. 

Когато умът чуе собственото си име, той се оживява и започва да слуша. Това се нарича още "ефект на коктейлно парти" — когато чуете името си на коктейл, можете да филтрирате другите разговори и да се съсредоточите върху този конкретно.

Направих невромаркетингов експеримент по този въпрос с платени реклами, използвайки автоматизация на Instagram chatbot, която настроих за една от моите маркетингови кампании в NFT Magazine, пише Джош Кинг Мадрид в статия за Entrepreneur. Чатботът поиска името на потребителя заедно с информацията за контакт в началото на разговора. Това ми позволи да настроя ежедневни автоматизирани директни съобщения, текстови съобщения и последващи имейли, които винаги се обръщат лично към всеки потенциален клиент с първото му име.

За разлика от анонимното изпращане на съобщения, персонализирането създава усещането за комуникация 1:1, следователно по същество създава по-смислено взаимодействие с вашите потенциални клиенти. 

2. Парализа при вземане на решения 

Изследванията показват, че предлагането на твърде много възможности за избор може да накара хората да вземат решения, които са против най-добрите им интереси.

Въпреки че предлагането на широк спектър от възможности за избор понякога може да доведе до повече реализации, хората ще се чувстват по-малко удовлетворени от това, което са избрали, ако им бъде дадено твърде голям избор. Важният фактор, който трябва да вземете предвид тук, е "бързите пари" спрямо дългосрочната стойност. Клиентите, които са доволни от първата си покупка, ще е по-вероятно да купуват от вас отново.

Ето някои ключови статистически данни:

  • Вероятността за продажба на нов клиент е между 5% и 20%, докато вероятността за продажба на съществуващ клиент може да достигне до 70%.
  • Завръщащите се клиенти харчат 67% повече от новите клиенти.
  • Harvard Business Review съобщи, че „увеличаването на процента на задържане на клиенти с 5% увеличава печалбите с 25% до 95%“.

Предлагането на твърде много възможности за избор може да парализира способността на потенциалния клиент да направи задоволителен избор и така в крайна сметка да доведе до неудовлетвореност на клиента. Това повишава процента на оттегляне – процентът на клиентите, които спират да купуват от вас – и по този начин увеличава дългосрочните маркетингови разходи, защото постоянно ще трябва да привличате нови купувачи, вместо да продавате на съществуващи.

В кампаниите в социалните медии се съсредоточете върху един или само няколко възможности за избор на кампания и ги насочете към потенциалните купувачи, преди да превключите и да предложите други възможности за избор. Клиентите ще се чувстват по-удовлетворени от покупките си и е по-вероятно да предпочетат вашата марка.

3. Ефектът Зейгарник 

Ефектът на Зейгарник е психологически феномен, при който изследваните лица без значение от техния пол, възраст си спомнят по-добре незавършените задачи, отколкото завършените задачи. 

Добавянето на стратегия за прекъсване на модела към вашите маркетингови кампании на chatbot е изключително мощен инструмент. Един от начините, по които прилагам тази стратегия, е като проектирам всички мои разговорни чатботове да емулират човешко поведение при писане. Отговорите на бота имат времеви закъснения, които са уникални за всеки потенциален клиент и варират в зависимост от това как потенциалните клиенти взаимодействат с бота в реално време.

Това означава, че след като потенциален клиент изпрати съобщение до моя акаунт, моят чатбот не отговаря с незабавен отговор. Ботът ще изчака, докато потенциалният клиент вече се е върнал към превъртане през емисията на социалните медии или дори е затворил изцяло приложението, и едва тогава ще отговори на съобщението.

Целта не е да завършите взаимодействията възможно най-скоро. Целта е да се създадат взаимодействия и преживявания, които те ще запомнят. Ефектът на Зейгарник  е един от най-влиятелните невромаркетинг трикове, които можете да използвате.

4. Бъдете обикновени 

Техническият термин за това е "когнитивна плавност" и е откритието, че хората предпочитат неща, които са "лесни за мислене". Едно от най-ясните доказателства за това е масовото приемане на платформи и уебсайтове, които са лесни за разбиране:

  • Twitter: Въведете съобщение и щракнете върху изпращане.
  • Google: Има едно поле на цялата страница. Въведете го и щракнете върху "Търсене".
  • Платформи като Robinhood, Acorns и eToro се развиха, защото най-накрая правят инвестирането лесно.

Опростете предложенията си във вашите маркетингови кампании в социалните медии, така че умовете на хората да не изпитват нужда да се защитават от сложността. 

Източник: Джош Кинг Мадрид за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова