Маркетинг

Реклама

|

ПР и събития

|

Вече не може без LinkedIn

 Вече не може без LinkedIn

Вече не може без LinkedIn

Към момента LinkedIn има 860 милиона членове, но измина дълъг път от дните, когато просто свързваше професионалисти един с друг. Днес LinkedIn има силата да помогне на собствениците на бизнес, местни и глобални, да рекламират своите марки пред ангажирана аудитория от колеги основатели, влиятелни лица в индустрията, лица, вземащи решения, потенциални клиенти и бъдещи членове на екипа.

Като съосновател на агенция за маркетинг на съдържание намирам, че е важно да имаш много активно присъствие в LinkedIn. Това означава да следвам и да се ангажирам с мисловни лидери, да взаимодействам със съдържание от моята мрежа и да попълвам собствения си канал с полезни, подходящи актуализации.

Независимо дали искате просто да повишите осведомеността за марката или искате да превърнете нови връзки в обещаващи потенциални клиенти, ето шест начина да започнете маркетинг в LinkedIn.

1. Изберете между профил или страница

На първо място, помислете дали трябва да рекламирате марката си в личен профил в LinkedIn или на бизнес страница? Казано по-просто, профилът е за физическо лице, докато страницата е за бизнес. Въпреки че една бизнес страница може да е необходима за общата осведоменост за марката, вашият личен профил е от съществено значение за изграждането на собствената ви достоверност в индустрията чрез мисловно лидерство, което от своя страна влияе положително на имиджа на вашия бизнес.

Например, въпреки че моята компания Masthead Media има бизнес профил (който актуализираме редовно със съдържание), аз създавам уникални актуализации от първо лице в моя собствен профил в LinkedIn – и те обикновено водят до много по-голяма ангажираност.

За целите на тази статия, нека се съсредоточим върху изграждането и използването на вашия собствен профил в LinkedIn, за да подобрите имиджа на марката си и да се утвърдите като лидер в индустрията.

2. Оптимизирайте своя профил

Преди да направите нещо друго, оптимизирайте личния си профил в LinkedIn, така че да отразява имиджа на марката, който искате да поставите там.

Актуализирайте снимката на корицата до подходящо изображение, като например логото на вашата марка, и използвайте секцията със заглавие, за да уведомите хората какво правите. Уверете се, че разделът "Относно" е актуален и подчертава ключовите послания, които искате хората да знаят за вашата марка. Посочете ролята си в компанията като текуща позиция. Ако също сте създали страница за бизнеса, свържете се към нея.

Има и няколко секции от профила, които можете да персонализирате, за да подчертаете работата, която сте свършили, отразяването ви в пресата или наградите, които сте спечелили. Може да ви е неудобно да споделяте всичко, с което се гордеете, но саморекламата е необходима, ако искате да развиете бизнеса си.

3. Изпратете лични покани

Свързването с други е съществена част от изграждането на вашата LinkedIn мрежа - вероятно сте изпращали и получавали стотици заявки за връзка през цялата си кариера!

Но следващия път, вместо просто да натиснете "Свързване", помислете дали да направите бележката си по-ангажираща, като персонализирате поканата.

Напомнете на човека откъде се познавате или, ако не го знаете, защо искате да се свържете. Включването на човешки елемент води дълъг път към създаването на по-смислени асоциации.

4. Публикувайте последователно

Редовното публикуване или споделяне на съдържание ви помага да се позиционирате като експерт във вашата индустрия, което в крайна сметка повишава доверието във вашата марка.

Има две основни опции за публикуване на съдържание в LinkedIn: публикации или по-задълбочени статии. Статиите ви позволяват да споделяте теми в дълга форма подобно на публикация в блог, докато публикациите в LinkedIn обикновено са запазени за бързи съвети, прозрения или горещи мнения относно скорошна тенденция (бъдете готови за широк спектър от реакции, ако изпробвате този маршрут!).

Вече имате активен блог или бюлетин за вашата марка? Пренасочете съдържанието, което сте създали, в публикации в LinkedIn, за да увеличите максимално резултатите си, без да полагате допълнителни усилия. Бонус точки, ако софтуерът ви за електронна поща ви позволява да споделяте връзка за предварителен преглед на вашия бюлетин, публикуван в мрежата - тогава можете да поставите хипервръзка към публикуваното изпращане и във вашата публикация в LinkedIn.

5. Не забравяйте хаштаговете

Хаштаговете не са запазени само за Instagram, Twitter и TikTok. В LinkedIn хаштаговете са инструмент за откриване, който помага да представите съдържанието си пред повече хора.

Когато слагате публикации в LinkedIn, включете няколко подходящи хаштага, така че публикациите да се показват, когато хората търсят тази тема. Ако не знаете какви хаштагове да използвате, изпробвайте сайтове като Webmatrics или RiteTag, които ще генерират най-ефективните хаштагове за вашата публикация въз основа на подходящи ключови думи.

Опитайте се да ограничите хаштаговете до не повече от пет: Твърде много хаштагове може да се окажат спам; един или два са достатъчни, за да изразите ефективно мнението си.

6. Ангажирайте се с други във вашата индустрия 

В крайна сметка LinkedIn е платформа за социални медии, така че има смисъл да сте социални само с мрежата, която сте изградили.

Всеки път, когато публикувате, не забравяйте да отговорите на всички коментари, които получавате, и поддържайте разговора. И ако превъртате през емисията си, не просто харесвайте публикациите, които виждате. Коментирайте и споделете своите прозрения или уведомете хората какво намирате за ценно в техните публикации.

Чрез редовно споделяне на проницателно съдържание, оптимизиране на вашия профил, за да отразява вашата марка и ангажиране с други хора във вашата индустрия, LinkedIn може да бъде отличен инструмент за маркетинг на вашия бизнес и подчертаване на позицията ви на лидер на мисълта, който си струва да бъде следван.

Източник: Аманда Преснер Кройзер, основател и управляващ партньор на Masthead media, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова      

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ