Тези грешки може да ви струват хиляди

Тези грешки може да ви струват хиляди

Губите хиляди долари и може дори да не го знаете. Имате сайт и маркетингов екип и трафикът тече. Но вашият сайт и бизнес може да се провалят, защото губите клиенти и реализации. Как? Потенциалните клиенти не успяват да купуват от вас поради лош потребителски интерфейс, ниски скорости и лоши дизайнерски практики. Ако вашият сайт не е оптимизиран за SEO, става още по-лошо.

Колко струва един уебсайт? Малките уебсайтове струват от 500 до 5000 долара. Вашите разходи ще варират в зависимост от това дали използвате шаблон, наемате разработчик, както и от сложността на сайта. Сайтове със стотици страници, експертна оптимизация и дизайн могат да струват $10 000 до $20 000. Първоначална ви инвестиция не може да бъде възстановена, ако сайтът ви не е оптимизиран правилно или настроен да превръща потенциални клиенти в продажби.

Посетителите на сайта имат по-високи очаквания и има нарастващ списък от изисквания, на които сайтовете трябва да отговарят. Имате нужда от бърз сайт и той трябва да бъде достъпен. Въпреки това, вие също трябва да улавяте правилните данни от формулярите си, непрекъснато да оптимизирате сайта си.

Собствениците на малък бизнес губят клиенти, дори и с добре работещ уебсайт, защото не знаят как да използват данните, с които разполагат. И така, в края на краищата, заслужава ли си инвестицията в уебсайт и ако да, как можете да сте сигурни, че получавате възвръщаемост на инвестициите?

Формулярите са скучни полета за въвеждане за провалилите се собственици на сайтове и златна мина за успешните. Какво правят потенциалните клиенти, когато въвеждат данни във формуляра? Дали грешките карат потенциални клиенти или клиенти да напуснат сайта? Според WP Forms повече от 67% от посетителите на сайта ще изоставят вашата форма завинаги, ако срещнат някакви усложнения; само 20% ще се свържат с компанията по някакъв начин.

Анализирането на това как потребителите взаимодействат с формулярите е особено важно за малките предприятия, които може да нямат толкова много възможности, колкото по-големите корпорации. Те могат да идентифицират често срещани проблеми като неработещи формуляри, объркващи полета или грешки. Това прозрение позволява на малките предприятия да опростят и оптимизират процеса на попълване на формуляри, подобрявайки цялостното потребителско изживяване и значително увеличавайки шансовете за реализация.

За щастие, можете да използвате система за проследяване на формуляри, която ще ви помогне да установите проблеми с въвеждането на данни и пропуснатите възможности, като гарантирате, че малките предприятия не губят небрежно потенциални клиенти.

Редовното тестване на вашите формуляри и фуния за продажби може да ви спести много пари, ако коригирате проблеми, открити във фазата на тестване.

Аналитичните данни са кралят на оптимизацията на уебсайтове, но трябва да знаете какво да търсите и как да правите промени. Например, ако имате висока степен на отпадане, вашият сайт може да изглежда като проектиран през 1999 г. или зареждането му отнема 15 секунди.

Степента на отпадане означава, че потребителите напускат сайта на страницата за влизане и имате множество области за потенциално подобрение.

Прегледайте скоростта на сайта си и следвайте препоръките на PageSpeed ​​Insights, за да оптимизирате сайта си. Опитайте се да намалите времето за зареждане до две, до три секунди най-много. Сложната навигация и целевите страници с лошо качество също могат да ви струват продажби. Работете с копирайтър, за да оптимизирате вашите текстове за продажби.

Данните ще помогнат на бизнеса да определи точно къде потребителите се ангажират най-често и къде се сблъскват с пречки. С внимателен анализ на тези данни компаниите могат да оптимизират всеки аспект от своя уебсайт, от навигация до съдържание.

Уебсайтовете с висока реализация имат много общи неща:

  • Съдържание - Експертно написано съдържание, с помощта на копирайтър, ще ви позволи да ударите проблемните точки на потенциалните клиенти и да затворите повече продажби. Кукичките и разказването на истории от опитен копирайтър могат да ви помогнат да превърнете фунията за продажби с ниска ефективност в такава, която надхвърля прогнозите за продажби.
  • Дизайн - Лошите дизайнерски практики причиняват провал на сайтовете. Yahoo! е отличен пример. Някога сайтът беше най-големият конкурент на Google, но със скучния и остарял дизайн степента на отпадане беше висока и хората се преориентираха към Google. Работете с дизайнерски екип, за да създадете функционален, богат на функции сайт, който да се хареса на вашата целева демографска група.
  • Формуляри - Сайтовете с висока реализация използват формуляри за улавяне на потенциални клиенти, за да събират основна информация за посетителите, като техния имейл или телефонен номер. В замяна на предоставяне на информация потенциалните клиенти получават нещо ценно като отстъпка или безплатна електронна книга. След като потребител предостави своя имейл адрес или телефонен номер, можете да започнете да го обгрижвате и в крайна сметка да го превърнете в клиент. Важно е отново да се отбележи, че получаването на незабавни известия за повредени формуляри и проблеми е решение за избягване на загубата на потенциални клиенти.
  • Призив за действие - Призивите към действие (CTA) казват на посетителите какво да направят след това, като например да се регистрират за бюлетин, да направят покупка или да насрочат консултация. Те играят решаваща роля за подобряване на процента на реализация на вашия сайт. Без тях посетителите биха напуснали вашия сайт, без да предприемат действия, което води до загуба на възможности за конвертиране на потенциални клиенти. За да увеличат реализациите, CTA трябва да са ясни и кратки и да използват ориентиран към действие език, като „Купете сега“ или „Свържете се с нас“. Кажете на посетителите си какво точно да направят след това, за да няма объркване и те да се чувстват уверени, че правят следващата стъпка. CTA са много ефективни за подобряване на процента на реализация, но поведението на посетителите може да се промени с времето. Тестването и оптимизирането на CTA на вашия сайт може да ви помогне да увеличите максимално процента си на реализация и да се адаптирате и промените, когато поведението на потребителите се промени. Уверете се, че участвате в A/B тестване, за да определите кой CTA работи най-добре за вашата аудитория.

Проучванията показват, че 78% от клиентите купуват от първия реагиращ. Проучванията показват също, че компаниите с най-висок ранг в одитните доклади за отговор на потенциални клиенти отговарят на потенциални клиенти за 30 минути или по-малко. Колкото по-бързо реагирате, толкова по-добре. Процентът на реализация може да бъде до осем пъти по-висок, ако отговорите в първите пет минути. Всяка изминала минута увеличава шанса лидерството да премине към конкурент.

Как можете да подобрите времето си за отговор? Започнете с автоматизиране на процеса на квалификация на потенциални клиенти, за да идентифицирате и приоритизирате висококачествени потенциални клиенти. Проследявайте потенциалния клиент от началото до края и установете проблемите, пред които са изправени потенциалните клиенти. Задайте цели за времето за реакция, обучете своите представители и рационализирайте процесите си за управление на потенциални клиенти, за да достигнете до потенциални клиенти възможно най-бързо.

Вие харчите хиляди долари за уебсайт. За да увеличите максимално възвръщаемостта си, трябва да сте сигурни, че вашият сайт има всички правилни елементи за увеличаване на процента на реализация. След като разполагате с тези елементи, трябва незабавно да отговорите на потенциални клиенти, за да сключите сделката.

Източник: Лудвиг Махян, дигитален новатор и маркетинг визионер с над 20 години в уеб разработката и дигиталния маркетинг, за entrepreneur.com. Той е предприемач, съосновател на Mazeless Enterprise SEO и лидер в глобалните дигитални иновации. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                              

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ