На върха на играта

На върха на играта

На върха на играта

За да развиете бизнеса си, трябва да поддържате висока стойността на бранда. Стойността представлява много неща, включително решенията, които вашият продукт или услуга предлага на пазара, изграждане на взаимоотношения и начина на плащане. Проблемът е, че много фактори могат да ограничат способността ви да продължите да получавате тази стойност. Обичайно е, например, политически климат, екологични бедствия и промени в икономиката да ограничат потока на стойност към вашата компания.

Например през 2022 г. в САЩ имаше 18 отделни бедствия, свързани с времето и климата, струващи най-малко 1 милиард долара. Помислете също така, че ако инвестирате на фондовия пазар, стойността ви може драстично да се промени, ако има промяна в политическия климат. Едно проучване установи, че има значителна връзка между политическата нестабилност и представянето на фондовия пазар. 

За да продължи вашият бизнес да получава стойност под някаква форма, дори при променящи се обстоятелства, трябва да сте сигурни, че компанията продължава да предоставя стойност, подходяща за ситуацията и контекста. Това изисква мислене извън кутията.

Като главен изпълнителен директор на Idoneus знам от първа ръка какво предизвикателство е да останеш на върха на играта, разработвайки нови идеи за стимулиране на стойност като тази. Знам със сигурност е, че ако искате да демонстрирате своята стойност и да останете подходящи и незаменими за тези, които ви предоставят стойност, трябва да промените пейзажа, пише Джарет Престън в статия за Entrepreneur. 

За да развиете по-силен поток от стойност към вас, приложете тези стратегии.

1. Развийте мислене, ориентирано към ценностите

Най-очевидният начин да спечелите стойност от другите е да ви бъде платено. Продавате нещо от вашата компания, споделяте своята мъдрост, ликвидирате инвестиции или дори получавате наследство. Хората ви плащат и има размяна на стойност за вашата оферта.

Въпреки това, вместо да фокусирате мисленето си върху получаване на стойност, се съсредоточете върху това да имате нагласа за ценностите. Това означава, че водите със стойността, която предлагате, а не със стойността, която получавате. Това променя играта.

Например, ако вашата компания продава продукт, предоставете на най-вероятните си клиенти цялата информация, от която се нуждаят в рамките на тази индустрия. Не става въпрос само за предлагане на продажна цена за вашия артикул, а по-скоро за раздаване на цялата тази безплатна, но ценна информация, която далеч надхвърля това, което предлагате. Предвидете всичките им често задавани въпроси, възражения и информация, от която вероятно ще се нуждаят, преди да направите информирана покупка. Помислете за клиента, преди той да стане такъв, улеснявайки живота му преди продажбата. Това изгражда доверие, а доверието формира ценни дългосрочни взаимоотношения.

Това не означава, че се държите като жертвено агне или че трябва да дадете всичко на онези, които ви осигуряват стойност. Вместо това задайте и задръжте границите си.

Различното е, че инвестирате истински в това как сте в полза на други хора. Вместо да изтегляте всеки долар от тях, вие сте фокусирани върху това как можете да подкрепите и помогнете. Като докажете стойността си по този лесен начин, можете да станете незаменими за тези, които ви плащат.

2. Изградете своята социална валута

Чували сте го много пъти преди. Има значение кого познавате. Ако ви липсва социална мрежа по някаква причина или вашата социална мрежа не ви помага да извлечете стойност под някаква форма, време е да направите някои промени. Трябва да изградите своя социална валута.

Връзките имат значение в много форми. Задайте тези въпроси:

  • Кой е във вашата мрежа в момента?
  • Кой ще тръгне да се бори вместо вас?
  • С кого биха могли да ви запознаят тези хора, които биха могли да бъдат ценни за вас или тях?
  • Кой във вашата мрежа познава някой, който може да се интересува от най-новия актив, продукт или услуга, които продавате?

Има огромна стойност в истинските връзки. Когато изградите тези силни взаимоотношения, тези хора ще преместят планини, за да осигурят стойност на хората, на които държат – и това може да сте вие.

За да увеличите потока на стойност към вас, тогава трябва да работите последователно за изграждането и поддържането на тези взаимоотношения. Предприемете стъпки, за да достигнете до хората, поискайте представяне, проучете кого познава текущата ви мрежа и след това отидете по-далеч.

Например, организирайте подкаст или уебинар. Или бъдете домакин на местен семинар, работилница или станете лектор на събитие. Улеснете представянето между лекторите или спонсорите, за да развиете тяхната мрежа и да укрепите вашата собствена. Помислете за спонсориране на церемония по награждаване, която отличава забележителни личности, които бихте искали да познавате. Това изгражда вашата репутация и социална валута, като същевременно работи за изграждането на вашата мрежа.

3. Помислете за стойността на търговията с активи

В бурна ситуация много хора предприемат продажба. В моята индустрия това често изглежда като продажба на активи, като изкуство, бижута, портфейли от недвижими имоти или бизнеси, пише авторът на статията. Продажбата на продукти/услуги или продажбата на активи със сигурност може да освободи пари. Продажбата обаче не е единствената възможност и понякога е най-лошата стъпка, която можете да предприемете. Вместо това помислете за стратегията за търгуване на стойност.

Търговията ви позволява да преминете към точната нова форма на стойност, която искате по-рано. Изглежда контраинтуитивно, но търговията често може да надмине продажбата като безпроблемна размяна на стойност за стойност.

Основното ограничение на тази стратегия е дългът. Дългът често убива тези сделки, защото ще се намеси оценител, а това означава, че може да имате човек, който не разбира вашите активи или други форми на стойност, които никога не е притежавал, вземайки основни решения за тяхната стойност. Сделките без дългове са лесни и могат да бъдат много полезни.

В крайна сметка вашата цел е да изградите стойност с другите чрез продуктите и услугите или активите, които притежавате. За да направите това, трябва да минимизирате ливъриджа и да увеличите стойността и ползата от активите, които притежавате. Като търгувате тези активи, които вече не отговарят на вашите цели и очаквания, е възможно да преминете директно към други активи, които предлагат целите и стойността, от които се нуждаете.

В моята книга „Милиарди под натиск: Изкуството и науката за създаване, обмен и защита на стойност“, добавя авторът на статията, изследвам начините, по които можете да съсредоточите усилията си върху изграждането на по-добри потоци от обмен на стойност.

Обменът на стойност днес изгражда една вековна концепция за бартер, но я позиционира за 21-ви век. Във вашия бизнес това е фундаментално за успеха на компанията - че можете да обменяте пари за вашите продукти и услуги, но можете също така да обменяте вашите знания, опит или дори материална собственост.

Понякога може да изглежда неинтуитивно просто да търгувате една форма на стойност за друга, но когато научите този процес, ще можете да развивате по-силни потоци от стойност на последователна основа. Например, ако управлявате портфейл от недвижими имоти без дългове, но се притеснявате за пейзажа на недвижимите имоти през следващите години, бихте могли да продадете този актив на някой, който има опит да го управлява в тази среда като обмен на стойност за портфолио от бизнеси, редки произведения на изкуството, благородни метали или дори музикални лейбъли или патенти. Няма ограничения за опциите, постижими чрез обмен на стойност. 

Източник: Джарет Престън, изпълнителен директор на Idoneus, водеща платформа за търговия с активи, базирана на блокчейн, за entrepreneur.com. Престън е автор на бестселъра „Милиарди под натиск: Изкуството и науката за създаване, обмен и защита на стойност“

Превод и редакция: Нели Тодорова                                      

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ