9 стъпки за борба с мързела

9 стъпки за борба с мързела

„Мързелът може да изглежда атрактивен, но работата дава истинско удовлетворение." - Ане Франк

Как да преборим мързела на работа? Този въпрос си задават хиляди офис служители, затворени да се трудят в топлите месеци, когато почивката е мечта, а работата е дойно повече, защото някои са в отпуск.

Има няколко техники, с които мързелът може да бъде победен, коментира блогърът Марк в marcandangel.com. Ето кои са те.

1. Напълно разберете истинските последствия от това да мързелувате на работа. Ако не ви се работи, има голям шанс да не изпълнявате напълно служебните си задължения. Ако не ги изпълнявате, не си вършите работата и в един момент някой може да прецени, че не заслужавате заплатата си.

2. Никога не губете поглед върху цялата ситуация. Действително, да раздробиш голям проект в няколко по-малки е ума стратегия за изпълнението му, но помнете, че така губите концентрацията си и поддържате себе си мотивирани за кратко. Имайте предвид, че малко мързел сега, неглежиране и дребни грешки могат да провалят успешния изход на цялата, по-голяма задача.

3. Не спирайте да работите след края на последния проект. Започнете веднага да правите следващата си, свързана задача. Веднъж щом спрете, мързелуването идва и после по-трудно ще се върнете в крак.

4. Работете и за себе си. Често се случва компетентни и умни хора да не работят за да развиват себе си, а за някого. За своя работодател. Когато се случи работата да е много малко (идват и такива дни), ги обхваща апатия, вместо да се възползват от освободеното време и да свършат нещо за себе си лично, така че да се развият.

5. Създайте си физически бариери срещу нещата, които ви разсейват.

6. Установете насрочено време за вършене на нещата, които ви разсейват.Ако работите от вкъщи например, вероятно се изкушавате да пуснете телевизора. Ако сте в офиса – да проверите любимите си информационни сайтове. Как да преодолеете изкушението? Забранете си вършенето на тези неща, които ви разсейват и водят до понижен капацитет на трудоспособност, но не си ги забранявайте. Блогърът Марк разказва, че е приел 16:00 ч. следобед за момента от работния ден, когато си позволява да се разсейва и преглежда сайтовете, които са му интересни.

7. Мотивирайте себе си на глас. Разделете задачата, която трябва да свършите на няколко стъпки и след това, когато е удобно, се мотивирайте, като си кажете определени реплики високо на глас. Например „Можеш да свършиш това!“, „Тази стъпка е лесна!“, „Ще свършиш това навреме!“, „Досега проектът върви добре“.

8. Вземате умствени и физически активни почивки. Силно се препоръчва да се самовъзнаграждавате. Това увеличава продуктивността. Излизайте от офиса. Разговаряйте с хора, които не са ви колеги. Гледайте филми и четете книги, които ви мотивират и вдъхновяват.

9. Презареждайте тялото си с качествена храна. Вие сте това, с което се храните. Ако се чувствате зле физически, такава ще бъде и работата ви. Умът се нуждае е от минимум 8 часа сън в денонощие и здравословна храна.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ