Умението, което дава предимство на успешните хора
Не всички хора, които са щастливи в работата си, са уверени, организирани или специалисти в разрешаването на проблеми. Има обаче едно определено умение, което дава на успешните хора конкурентно предимство на работното място, казва неврологът от Харвард Джулиет Хан. Това умение е самосъзнанието.
Хан обаче отбелязва, че много хора погрешно вярват, че самосъзнанието е „всичко свързано с разбирането на вашите чувства и недостатъци“.
Да имаш самоосъзнание означава да разсъждаваш върху силните си страни и да ги съпоставяш с целите си, обяснява тя. Изследванията показват, че развитието на самосъзнание ни помага да бъдем по-креативни, да вземаме по-разумни решения, да общуваме по-добре и да изграждаме по-здрави взаимоотношения. Според Хан това е „най-недооцененото умение“, което успешните хора използват, за да напреднат в кариерата си.
Ето три съвета, за да идентифицирате силните си страни и да култивирате по-голямо самосъзнание:
Помислете върху вашите интереси и умения
В какво сте добри? Какво обичате да правите? Това са два от най-важните въпроса, които трябва да си зададете по време на работа, независимо дали започвате нещо ново или сте в процес на възстановяване от бърнаут.
„Например: Обичате ли да ръководите екипи или да анализирате данни? Отговорите на тези въпроси могат да ви помогнат да идентифицирате задачите, които нямате нищо против да вършите отново и отново“, казва Хан.
След като разберете какви са вашите силните страни и дейностите, с които бихте се занимавали с удоволствие, можете да разработите план за подобряване на уменията си и да се съсредоточите върху проектите и задачите, които ви вълнуват.
Потърсете обратна връзка от вашите колеги и мениджър
Следващия път, когато се срещате с шефа си или излизате на кафе с колега, попитайте ги следното: „Можете ли да ми дадете пример за момент, в който съм бил полезен в работата ви?“
Какъвто и да е отговорът им, „ще ви помогне да разберете нещо за самите вас и за влиянието, което оказвате върху хората, с които работите. Ще разберете как другите “, обяснява Хан.
Тези разговори също могат да ви помогнат да определите върху кои умения може да работите допълнително. Например, ако колега спомене момент, в който способността ви да изпълнявате няколко задачи се е проявила във важен проект и това не е умение, което използвате често, може да помислите дали да го практикувате по-често.
Хан дава личен пример, като казва, че е попитала близки приятели как биха я описали с три думи. Думата „забавна“ се е появила в почти всеки отговор. Така тя разбира, че нейният хумор я прави не само добър приятел, според хората, които обича, но също така й помага да бъде един по-съпричастен и приятелски настроен мениджър.
„Понякога не осъзнаваш какви са силните ти страни, докато не ги видиш през очите на някой друг“, добавя Хан.
Поставете си цели и следете постигнатия напредък
След като разберете кои ваши умения искате да подобрите или да използвате повече в работата си, трябва да си поставите цели и да проследите напредъка, постигнат по тях. Това може да ви помогне да останете мотивирани и да работите по-ефективно.
Хан казва, че отнема много време, за да се видят осезаеми подобрения в самосъзнанието, но умението се отплаща с дивиденти.
„Можете да имате всички технически умения и харизма на света, но ако изобщо не познавате себе си и начина, по който взаимодействате със света, е много по-трудно да изградите силни взаимоотношения, да взаимодействате с вашите колеги и шеф и да задълбочите приятелствата, от които се нуждаете, за да постигнете истински успех.
.................
Морган Смит за CNBC
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.