10 правила за етикет по време на срещи, които всеки професионалист трябва да знае

10 правила за етикет по време на срещи, които всеки професионалист трябва да знае

Дори, ако се плашите от тях, срещите ви поставят на показ пред колеги и шефове, с които нямате възможност често да работите. Това означава, че начина, по който се държите на тези срещи, може да остави трайно впечатление у присъстващите.

Позволено ли е да се яде по време на срещи или да си проверявате мобилния телефон? Трябва ли вие да сте човекът, който да задава въпроси в края на срещата? Ако нарушите неписаните правила за професионално поведение по време на среща, може да влошите репутацията си.

За да получите по-добра представа за това как да поддържате положителен, професионален имидж по време на делови разговори, Барбара Пачтър, кариерен коуч и автор на книгата "По-важното от бизнес етикета", посочва 10 правила, които трябва да знаете:

1. Бъдете точни

Уверете се, че ще пристигнете навреме и сте се подготвили добре предварително. Не искате да губите времето на някой друг с вашето закъснение. „Лидерите трябва да започват срещата навреме, така че хората винаги да могат да разчитат на тях."

2. Правете представяния

Ако хората по време на среща не се познават е добре да се правят представяния. По правило в тези случаи се започва от човека с най-висок ранго в йерархията.

3. Осигурете ясен дневен ред

Това е част от предварителната подготовка. Наистина е важно да имате добър, солиден дневен ред, за да движи разговорът в правилната посока. Ако все пак излезете извън пистата, трябва да имате силна мотивация да се върнете обратно към плана.

4. Седнете по подходящ начин

Това е седяща среща, трябва да настроите вашия стол, така че вие да сте на еднаква височина с всички останали на масата. Някои хора не коригират своите столове, и така се озовават в позицията на "малкото дете" на срещата.

5. Говорете ясно и силно

Когато хората говорят по време на срещите трябва да го правят достатъчно силно, така че всеки да чуе какво се казва. "Много мъже и жени, особено жените, не говорят достатъчно силно. Тихото говорене е невербална действие, което може да повлияе на начина, по който хората ви възприемат като професионалист."

6. Разбирайте неписаните правила

Не  е учтиво да прекъсвате останалите, но в някои срещи трябва да се намесите в даден момент или ще останете нечути. Разберете правилата, за да имате продуктивна среща.

7. Не изваждайте телефона си

Много хора държат телефоните си на масата по време на срещи. Не правете това! Дори и ако не гледате телефона си, той може да ви разсее, ако почне да свети или издава звуци. Приберете го в джоба си, сложете го във вибриращ режим и излезте от стаята, ако трябва да разговаряте или да върнете текстово съобщение. Наистина е много неуважително да пишете съобщения по време на среща.

8. Можете да пиете кафе, но трябва да имате разрешение за нещо друго

Ако ще ядете по време на среща, трябва да имате съгласието на всички. Яденето може да е придружено от звуци или пък миризми, които да имат неприятен ефект върху останалите участници.

9. Почистете след себе си

Това се отнася особено за срещи, на които се пие или яде. Трябва да почистите след себе си и да оставите нещата така, както сте ги заварили преди срещата. Иначе не е професионално.

10. Не оставяйте всички въпроси за накрая

Задавайте въпроси в подходящия момент. Не бъдете човекът, който започва да задава въпроси и добавя неща, които не е необходимо да се добавят, когато всички са готови да си тръгнат.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ