Шефът на Mercedes: На автомобилния пазар се води „дарвинова битка“ за оцеляване

Шефът на германския производител на автомобили Mercedes-Benz Ола Калениус подготвя компанията си за „дарвинова битка“ за оцеляване, тъй като европейските автомобилни гиганти са изправени пред намаляващо търсене и все по-ожесточена конкуренция от китайските компании, предава YahooFinance.
Според Калениус най-голямото предизвикателство пред автомобилните производители е спирането на кризата на доверие сред китайските потребители.
Европейските автомобилни производители положиха значителни усилия за засилване на позициите си в гладния за електрически превозни средства китайски пазар, като същевременно реагираха на неочакваното забавяне на навлизането на технологията в Европа.
Въпреки това подобно пренасищане на търсенето в Китай и появата на евтини конкуренти от региона постави европейските производители на автомобили в трудна ситуация както у дома, така и в чужбина.
„Трябва да контролирате нервите си, да продължите да инвестирате, да продължите да правите иновации и да гарантирате, че в края на тази дарвинова битка вие сте един от останалите бойци“, каза Келениус на конференцията Global Dialogue в Берлин.
Подобно на други европейски производители на автомобили, Mercedes се сблъска с трудности през последната година. Пазарът на автомобили беше разтърсен от слабия растеж в сектора на електромобилите, нарастващата конкуренция от страна на китайските фирми и влошаването на потребителското настроение в Китай. Акциите на Mercedes са поевтинели с повече от 10% през 2024 г. Този резултат обаче е по-добър в сравнение с този на Volkswagen и BMW, което направи компанията от Щутгарт най-големия германски производител на автомобили по пазарна капитализация.
Mercedes-Benz отмени амбициозното си обещание да премине изцяло на електричество до 2030 г. по-рано тази година и подаде предупреждение за печалба през юли.
Някои европейски производители на автомобили реагираха с отчаяние на митата, наложени на произведените в Китай електромобили, след като хеджираха своите залози в партньорства с китайски компании.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Защо азиатците са толкова привързани към златото?
Икономика |Годишната инфлация у нас се стабилизира на ниво от 4% през март
Икономика |Тръмп откри паметник на самия себе си
Любопитно |Вторият по големина град във Велкобритания поиска помощ от армията заради тежка криза с боклука
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |Уникални снимки на животни, уловени в точния момент
Свят | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |На днешната дата, 14 април. Рождениците днес
На днешната дата |Мързелът има нужда от нова дефиниция
Свят |Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?
Маркетинг |Тръмп обеща скоро да наложи мита върху вносните чипове
Икономика |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.