Шефът на Mercedes: На автомобилния пазар се води „дарвинова битка“ за оцеляване

Шефът на Mercedes: На автомобилния пазар се води „дарвинова битка“ за оцеляване

Шефът на германския производител на автомобили Mercedes-Benz Ола Калениус подготвя компанията си за „дарвинова битка“ за оцеляване, тъй като европейските автомобилни гиганти са изправени пред намаляващо търсене и все по-ожесточена конкуренция от китайските компании, предава YahooFinance.

Според Калениус най-голямото предизвикателство пред автомобилните производители е спирането на кризата на доверие сред китайските потребители.

Европейските автомобилни производители положиха значителни усилия за засилване на позициите си в гладния за електрически превозни средства китайски пазар, като същевременно реагираха на неочакваното забавяне на навлизането на технологията в Европа.

Въпреки това подобно пренасищане на търсенето в Китай и появата на евтини конкуренти от региона постави европейските производители на автомобили в трудна ситуация както у дома, така и в чужбина.

„Трябва да контролирате нервите си, да продължите да инвестирате, да продължите да правите иновации и да гарантирате, че в края на тази дарвинова битка вие сте един от останалите бойци“, каза Келениус на конференцията Global Dialogue в Берлин.

Подобно на други европейски производители на автомобили, Mercedes се сблъска с трудности през последната година. Пазарът на автомобили беше разтърсен от слабия растеж в сектора на електромобилите, нарастващата конкуренция от страна на китайските фирми и влошаването на потребителското настроение в Китай. Акциите на Mercedes са поевтинели с повече от 10% през  2024 г. Този резултат обаче е по-добър в сравнение с този на Volkswagen и BMW, което направи компанията от Щутгарт най-големия германски производител на автомобили по пазарна капитализация.

Mercedes-Benz отмени амбициозното си обещание да премине изцяло на електричество до 2030 г. по-рано тази година и подаде предупреждение за печалба през юли.

Някои европейски производители на автомобили реагираха с отчаяние на митата, наложени на произведените в Китай електромобили, след като хеджираха своите залози в партньорства с китайски компании.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ