Как онлайн платформите се борят с дезинформацията за пандемията

Как онлайн платформите се борят с дезинформацията за пандемията

Европейската комисия представи данни от докладите на големите онлайн платформи за действията им срещу дезинформацията, свързана с пандемията, предава БТА.  

Facebook съобщава, че от май досега 5 милиона души по света са послушали съветите на социалната мрежа да се ваксинират. Twitter е въвел възможности потребителите да различават по-лесно съобщения с подвеждащи твърдения за пандемията. 

От TikTok отчитат взаимодействие с италианското правителство за насърчаване на ваксинацията сред младите хора, както и десетократно нарастване на броя на съобщенията от потребители за дезинформиращо видео онлайн. 

От Microsoft са настроили търсачката си Bing да показва данни за напредъка на ваксинацията по света, когато се търси информация за пандемията. 

Google е създал специална функция, чрез която търсачката показва списък на одобрените на световно и европейско равнище ваксини, и предстои да съобщава къде е най-близкото място, на което потребителят може да отиде, за да му бъде поставена ваксина. 

ЕК отблязва, че оценката за ползите от борбата с дезинформацията за пандемията все още не е готова. За целта комисията уточнява, че се нуждае от по-подборни данни от платформите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ