Лучано Бенетон (юли 2010 г.)

Manager News

Господин Бенетон, кое направи марката, която носи вашето име, толкова популярна по света?

- Никога не се уморихме да работим. Постоянно търсим свежи идеи и привличаме нови хора. В същото време уважаваме другите продукти на пазара и не спираме да подобряваме бизнес практиките си.

- Смятате ли, че провокацията в рекламата продава най-добре? Трябва ли да има мярка в провокацията?
- Дори когато правехме масивни рекламни кампании, които силно провокираха, ние всъщност никога не сме искали да продаваме повече. Искахме съдържанието на рекламата да бъде дискутирано. Повече хора да обърнат внимание на болни за обществото теми, отколкото да продаваме по-добре. Напротив, навремето получихме много критики. Ще съм искрен пред вас и ще призная, че провокацията в рекламата не увеличи продажбите ни.

- Каква ще е следващата ви провокация към света?
- Времената не са подходящи за каквито и да е провокации. Наскоро направихме конкурс за новите рекламни кампании. Искаме да изберем новите лица на "Бенетон". Помолихме всички кандидати да ни изпратят снимки и видеоматериали. Всеки трябваше да намери свой начин да се представи, за да бъде участник в конкурса. Получихме 60 хил. предложения от целия свят, а трябваше да изберем само 20. Това ще бъдат лицата на
новата ни кампания за есен-зима. Провокацията в случая е в това, че не ние в компанията, а въпросните 60 хил. участници избраха кои да са 20-те победители.

- Рекламите, обединени под слогана United Colors of Benetton*, са повече от революционни за 80-те години на миналия век. Кой беше основният двигател на тяхното създаване - вашата дързост, креативността и “лудостта” на фотографа Оливиеро Тоскани или нещо друго, което е останало скрито за публиката?
- Ще ви отговоря така: за мен днешният ден е прекрасен, ден на ново вдъхновение. Обожавам да пътувам, да се срещам с нови хора и идеи. Ето сега говоря с вас и това ме зарежда с енергия, защото ви срещам за първи път.

- Вие сте основател, собственик, гуру на вашата компания. При вземането на кои мениджърски решения държите лично да участвате?
- Управленският екип на компанията е сравнително млад. Моят син Александър е в борда на директорите и неговата задача е активно да работи с мениджърите. Само когато те искат да споделят нещо с мен или да се допитат за съвет, съм на разположение. Не мога да кажа, че има конкретни решения, които настоявам да решавам лично. Въпреки че имам значителен опит, искам младите мениджъри сами да вземат решения. Често се случва така, че опитът от миналото не е полезен за по-нататъшното развитие на бизнеса.

- Отразява ли се икономическата криза на вашия бизнес? Кои ще са най-перспективните пазари през следващите години?
- През тези месеци да се говори за ръст е напълно невъзможно. Кризата ни накара да преосмислим много от убежденията, които имахме за пазарите. В момента се опитваме да подобрим присъствието си на местата, където сме отскоро. Перспективните пазари за нас са тези, на които има вътрешен растеж и на които знам, че нашите продукти са добре приемани. Говоря за Индия, Китай и Бразилия.

- Какво знаете за България, доволен ли сте от бизнеса, който развивате у нас?
- Изключително доволен съм от вашата страна, защото тук винаги сме имали едно много качествено представителство с марките Benetton, Playlife и Sisley. Нашият екип тук е изграден от отлични професионалисти. Затова съм спокоен дори и в тежки за икономиката времена като тези, в които се намираме в момента.

- Какво ви доведе тук? Кои каузи могат да ви вдъхновят?
- Две са причините. От една страна, искам да поговоря лично с местния екип на компанията, това ми помага да бъда полезен. От друга страна, организираме конкурс "Цветовете на пролетта" за детска рисунка - това ме вълнува. Искам да усетя таланта на младите в България.

- Кой днес определя какво е актуално и какво не в модата - дизайнерите и компаниите, които стоят зад тях, известните личности или просто уличният дрескод?
- Изборът се определя от улицата. Ако дизайнерът създаде 10 продукта, улицата ще избере не повече от три от тях, като търговският успех ще е сигурен едва за един или най-много два от тях.

- Как трябва да сме облечени през 2010 г., за да сме наистина модерни?
- Ако човек се интересува от модата, трябва да се облича така, както иска. Да, витрината и манекенът на нея може да подскажат кое е актуално, но изборът трябва да бъде индивидуален. Модерният човек трябва да се чувства удобно не само в дрехата, но и в избора, който е направил.   

* Обединените цветове на “Бенетон”.

"БЕНЕТОН ГРУП" е сред световните лидери в производството и разпространението на облекла. Компанията присъства в над 120 страни със своите търговски марки United Colors of Benetton, Undercolors of Benetton, Sisley и Benetton 012. "Бенетон Груп" е създадена като семейна компания през 1965 г. в Италия. Произвежда всяка година над 150 млн. облекла. Търговската мрежа обхваща над 6000 магазина по целия свят с годишен оборот от 2 млрд. евро.

 

Автор Венцислав Савов

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ