Бъди това, което искаш да бъдат те!
Независимо от това каква позиция заемате в компанията, в коя сфера работите и какъв е вида на вашата организация, в основата на ефективното лидерство стоят едни и същи качества. Ето осем от тях, които са от ключово значение за успеха на всеки лидер:
1. Позитивизъм
Положителната нагласа, особено сред висшето ръководство, може да подейства изключително мотивиращо на служителите и да ги накара да гледат на нещата по-позитивен начин. Когато сте оптимистично настроен към себе се, към света около вас, към това, което правите и към всички останали, вие вдъхновявате хората да дават най-доброто от себе си в работата. Позитивизмът е заразен и неразделна част от идентичността на успешен лидер.
2. Решителност
Способността да се вземат трудни решения въз основа на фактите и обстоятелствата около конкретна ситуация е важно качество за ефективното лидерство. За да бъдете добър лидер трябва да може да разчитате на както на вашия разум, така и на вашата интуиция. Трябва да можете да вземате решения в движение, когато ситуацията го изисква. Способността да вземате решения(особено за трудни и комплексни въпроси) бързо и без колебания е един от най-важните елементи на доброто лидерство.
3. Находчивост при делегирането
Увереният лидер не се страхува да възлага важни задачи на своите служите. Той има им има пълно доверие и знае, че те могат да се справят с всяка задача, която им възложи. Нерешителните лидери са онези, които са предпазливи по отношения на делегирането. Когато изберете да повярвате в способностите на вашите служилите вие им давате възможността да разкрият пълния си потенциал и да ви докажат, че заслужават доверието, което сте вложили в тях.
4. Почтеност
Всеки иска да работи за лидер, който е истинско олицетворение на почтеността. Ако искате другите да ви следват по собствено желание, а не защото са задължени да го правят заради по-високата ви позиция в йерархията от критично значение е да бъдете модел за подражание що се отнася до вашата честност, почтеност и отговорност.
5. Способност да изслушвате другите
Слушането е умение, което всеки човек, независимо от позицията, която заема в работа, трябва да владее на високо ниво. Това важи в още по-голяма степен за лидерите. Способността не просто да слушате, но и да чувате и разбирате притесненията, оплакванията, желанията, нуждите и предложенията на вашите служители е незаменима.
6. Скромност
Скромните лидери знаят, че макар и да носят повече отговорност от своите служители за успехите и провалите на екипа или на компанията като цяло, техният принос не е по-важен от този на отделните работници. Те също така разбират, че признаването на грешките не е знак на слабост, а демонстрация на сила.
7. Достъпност
Лидерството е привилегия, която изисква от вас да бъдете достъпни за вашите служители и да присъствате лично на всички важни срещу и събития на компанията. Хората трябва да имат чувството, че каналите за комуникация са винаги отворени и че могат да споделят с вас както добрите, така и лошите новини.
8. Способност да мотивирате
Една от най-трудните задачи пред всеки лидер е поддържането на висока мотивация сред неговите служители(особено когато нещата не вървят добре)“ Най-добрият начин да овладеете изкуството ма мотивацията е чрез даването на личен пример. Когато ситуацията е напечена, хората се обръщат към своите ръководители за знаци, които да им покажат как да реагират и какви действия да предприемат. Ако следвате високи стандарти в начина, по който се държите и работите, то автоматично ще мотивирате и вдъхновите вашите служилите да се стремят към същото.
...............................
Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.