6 заблуди за имейл маркетинга: Част 1

6 заблуди за имейл маркетинга: Част 1

Нещата невинаги са такива, каквито изглеждат, а това важи особено за имейл маркетинга. Пейзажът в тази област се променя често, но някои грешни разбирания си остават, смята Ливиу Танасе, основател и главен изпълнителен директор в ZeroBounce и дава пример за такива пред изданието Entrepreneur.

Заблуда 1: Това е само имейл

В дните, в които имейлът беше нещо ново, бе вълнуващо да чуеш, че имаш имейл. Днес е толкова естествено, че всички го използват и на никой не му прави впечатление. Всъщност изследователите калкулират, че към 2024 г. 4.4 млрд. души ще използват имейла като форма на комуникация. Това, че всички имат имейл адрес не го прави по-малко значим или ценен. Напротив – обратното е вярно.

Хората поглеждат входящата си поща по няколко пъти на ден, а някои използват един имейл в продължение на години, което дава възможност за дългосрочно общуване. Има потенциал за изграждане на връзка и аудитория в имейла.

Когато някой повери на друг своя имейл адрес, го кани да оформят диалог. Така че, не злоупотребявайте с тази привилегия и не забравяйте, че и от другата страна стои човек, също като вас.

Заблуда 2: Можеш да пращаш имейли, когато пожелаеш

Това, че някой е близък не означава, че трябва да му пишете пет пъти седмично. Всеки бизнес е различен, разбира се, но когато един нюзлетър стане досаден и започне да се възприема като „вредител“, това може да е ясно преминаване на границата.

Някои брандове изпращат имейли често и после по една или друга причина изчезват. Един бранд, който продава сезонни продукти, може би трябва да намали обема на имейлите, но не и напълно да изчезне, тъй като е лошо за репутацията.

Всеки, който изпраща имейли, има определена репутация, която се основава на оценката, която доставчиците на интернет услуги използват, за да определят дали подателят е легитимен или спамер.

Ако изпращате имейли, а след това изчезвате, за да се появите отново след няколко месеца, много от абонатите може вече да са сменили имейла си или да са забравили за вас. А, когато забравят за вас, могат да предприемат действия в ущърб на репутацията ви, като например да се отпишат от информационния бюлетин, който предлагате.

Заблуда 3: Колкото по-голям списък с имейли, толкова по-добре

Понякога хората се хвалят с размера на списъка с имейли. Впечатляващо е да чуеш как някой има 50 хил. или 100 хил. адреса в тях. Но количеството невинаги е индикатор и за качество. Ангажират ли се абонатите със съдържанието, което им изпращате? Има ли фалшиви адреси в списъка ви?

Някои хора деактивират или сменят адресите си, например при промяна на работното място. Освен това е възможно да се абонират чрез общи имейли за нюзлетъри. Когато редица отделни лица проверяват един и същи имейл, шансът да кликнат и след това да прочетат съдържанието е малък. Също така никога не се знае дали някой от проверяващите пощата няма да маркира едно писмо като спам.

Противно на общите познания, огромният списък от имейли невинаги е успешен. Има по-малки списъци с по-голяма ангажираност и възвръщаемост на инвестициите. Голям брой абонати определено може да е плюс, но само ако са истински и кликват върху съдържанието.

Очаквайте продължение!

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ