6 заблуди за имейл маркетинга: Част 2

6 заблуди за имейл маркетинга: Част 2

6 заблуди за имейл маркетинга: Част 2

Нещата невинаги са такива, каквито изглеждат, а това важи особено за имейл маркетинга. Пейзажът в тази област се променя често, но някои грешни разбирания си остават, смята Ливиу Танасе, основател и главен изпълнителен директор в ZeroBounce и дава пример за такива пред изданието Entrepreneur.

В първата част от материала припомнихме, че хората проверяват пощата си по няколко пъти дневно, което прави имейл комуникацията ценен маркетинг инструмент, стига обаче да не бъде прекалено експлоатиран, а списъкът с абонати да е съставен от наистина ангажирани с бранда лица. Специалистите често си мислят тъкмо обратното, ето и още три техни заблуди.

Заблуда 4: Не се тревожете за списъка с имейли, просто добавяйте нови абонати

Човек може лесно да попадне капана на мислите, че не трябва да поддържа този списък във времето. Това обаче е невярно.

За да е качествен и ефективен един списък с абонати, е нужно да бъде преглеждан периодично, за да се премахват невалидни акаунти и нискокачествени контакти, които не носят нищо.

Задържането им там е вредно, намаля репутацията на изпращача и може да изпрати имейла в спам папката, където даже да не бъде забелязан. Така усилията и ресурсите ви се оказват напразни.

Освен това е препоръчително всички имейли да са автентични и да се основават на разрешение от собственика да получава вашия нюзлетър. Закупуването на предварително изготвен списък е неефективно.

Заблуда 5: Може да изпращате безкрайни промоционални имейли

Мнозина смятат, че да бомбардираш аудиторията си с безкрайни оферти е правилен ход – хората нямат против, нали затова са се абонирали? Грешка.

Никой не иска входящата му поща да бъде „наводнена“ с промоционални имейли. Всеки би реагирал позитивно на добра оферта, но я направете специална. Ако всичко, което правите, е да продавате, продавате, продавате, читателят ще го забележи.

Фокусирайте се и върху образователно и развлекателно съдържание. Ако ви е трудно да намерите баланс, заложете на принципа на Парето – 20% оферти, 80% информативно съдържание. И дори по-добре – намерете образователен ъгъл на продажбите си, например направете имейл с „3 лесни начина да се придържате към йога програмата си“ и след това бутон с призив за действие (call-to-action), който води към офертата ви.

Заблуда 6: Да създаваш собствени правила

Има определени правила, които никога не трябва да се нарушават, макар че това не означава, че не може да сте първите, опитали нещо ново. Дайте си време да научите повече за хората в имейл листата ви.

Една необичайна идея може да е брилянтна и винаги е възможно да я тествате. Открийте от какво има нужда, какво иска и на какво реагира аудиторията ви. Да правите всичко с мисъл за потребителите е най-важната концепция.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ