Преди да наемете маркетинг агенция

Преди да наемете маркетинг агенция

Преди да наемете маркетинг агенция

Когато чуе, че някой бранд си търси маркетинг агенция, Кели Мейн се сеща за пет задължително въпроса, които трябва да бъдат зададени, преди една компания да стане клиент.

Задавайки тези въпроси, всеки може бързо да намери най-добрите в бизнеса – прозрачни, опитни и почтени. Те винаги ви позволяват да различават доброто от лошото, смята Мейн. Ето кои са неговите пет въпроса.

Кой е отговорен за извършването на промени?

Вероятно знаете, че ще получите акаунт мениджър, но внимавайте – това не означава, че той е човекът, който всъщност ще прави промени от ваше име. Това, което те ще правят, е да предават информацията от вас на някой друг, чиято титла е по-скоро PPC специалист или стратег. Въпреки че това не е непременно лошо, трябва да знаете кой има вашата парола. И трябва да знаете, че може да е предизвикателно да сведете мислите си навсякъде, когато се предават от един на друг човек.

Какъв е коефициентът на текучество на персонала?

Маркетинговите и рекламните агенции имат известни високи нива на текучество на служители, средно 30%, което е тройно колкото стандартната бизнес цел от 10%. В действителност цифрата може да е много по-висока.

Това може да се отрази и на бизнеса ви, ако станете клиент. Всъщност голямото текучество на служители е едно от най-разочароващите неща при работа с маркетингова агенция. В крайна сметка всеки нов служител означава още един път, в който трябва да представите бизнеса си, да обясните целите си и да изградите взаимоотношения.

С колко клиенти се занимава един акаунт мениджър?

Агенциите се различават значително, когато става въпрос за колко клиенти отговаря всеки акаунт мениджър. Като цяло един такъв служител има от едва 5 до над 40 клиенти. Разбира се, колкото повече са те, толкова по-малко ще е вниманието за вашия бизнес. и няма значение способността им да поддържат темпото с всички клиенти, техните различни нужди, изисквания и нива на производителност.

Акаунт мениджърите – тесни или общи специалисти?

Предимно искате да работи за вас някой, който има специфични познания в индустрията. В крайна сметка как някой, който нищо не знае, да речем, за грижите за възрастни хора, помага на дом за възрастни хора? Особено ако този човек се занимава и с дентален практик, производител на компютърни чипове, търговец на дребно на автомобилни части и софтуерна компания за изкуствен интелект. Би било трудно поддържането на няколко различни индустрии едновременно.

Работят ли с конкуренцията?

От друга страна, маркетинг агенциите, които предлагат тесни специалисти, може да правят маркетинг и за вас, и за конкуренцията. Това е често срещано сред локалните агенции, занимаващи се с локални бизнеси, както и сред националните, които се фокусират върху предоставянето на маркетингови услуги в конкретна индустрия.

***

Процесът на наемане на маркетингова агенция може да изглежда като интервюиране на кандидати за работа. Защото всъщност именно това правите. Като подхождате към агенциите по начина, по който бихте подходили към наемането на кандидат и зададете тези въпрос, преди да наемете агенция, вие знаете точно какво получавате и какво може да очаквате в отношенията си с агенцията.

В замяна по-лесно ще намерите най-добрата опция за вашия бизнес и ще започнете работа с прозрачност, доверие и почтеност.

По материал на Кели Мейн за Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ