Publicis купува компанията за данни Epsilon за 4,4 млрд. долара

Publicis купува компанията за данни Epsilon за 4,4 млрд. долара

Френският гигант в областта на маркетинга и комуникациите Publicis купува компанията Epsilon, която е част от Alliance Data, за 4,4 млрд. долара, съобщават международните медии. Това ще помогне на Publicis ще разшири дигиталния си бизнес в Северна Америка. 

Сделката беше обявена две седмици след като от Publicis потвърдиха, че са в преговори с Alliance Data. Целта на придобиването е третата по големина рекламна група в света да се адаптира по-добре към промените на пазара, задвижван все повече от онлайн данните за поведението на клиентите в дигиталните платформи. 

Добавянето на Epsilon ще увеличи мащаба на Publicis като лидер на задвижваното от данни персонализирано преживяване на потребителите, посочиха от базираната в Париж компания в изявление. 

Това е най-скъпото придобиване на бизнес от Publicis досега. То е по-скъпо и от 3,7-те млрд. евро, които компанията плати за консултантската технологична фирма Sapient през 2014 г. 

Publicis и други традиционни рекламодатели загубиха място на пазара, на който все повече доминират Facebook, Google и специалистите по дигитален маркетинг, които следят и таргетират индивидуални клиенти чрез техните смартфони, докато прилагат по-строги закони за защита на данните, коментира Business Insider.

Цените на акциите на френската група Publicis спаднаха с 15% през последните 12 месеца. 

Epsilon е маркетингов бизнес, който доставя данни за около 160 млн. индивидуални клиенти, генерирайки приходи от 1,9 млрд. долара годишно, почти изцяло от САЩ. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ