Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Инфлуенсър маркетинг - защо?
Практиката на т.нар. инфлуенсър маркетинг, или маркетинг с подкрепата на популярни личности в социалните мрежи, нашумя в последните години и сме смята за доста ефективна и през 2018 г.
Какви са новите тенденции? Изданието за реклама Adweek посвещава онлайн материал по темата. Ето какво коментира:
Потребителите днес не харесват вече толкова много бранд комуникацията. Особено младите. И те не я харесват значително повече, отколкото повечето компании предполагат. Така е, защото хората всъщност вече не търсят "примамливите оферти за сделки" и продуктовите описания, от които компаниите си мислят, че те се интересуват. Ако търсят нещо от даден бранд, то по-често е далеч отвъд директните въпроси какъв продукт се предлага и какви са неговите предимства. Те търсят отнасящо се до тях маркетингово съдържание. Това съдържание трябва да се отнася до интересите им и стила им на живот (в който продуктът да се впише).
Как големите брандове задържат вниманието им? Те следят кои са лидерите на мнение сред техните целеви публики и наемат тези лидери (инфлуенсъри) да показват продуктите им.
Но нещата не се получават просто като някой от т.нар. инфлуенсъри просто заговори за нас. Трябва също компанията да бъде наясно с най-новото, което хваща вниманието и е интересно на целевата публика. И щом компанията вече знае кои са топ влиятелните личности на пазара, тя може да включи даден бранд в по-обширния разговор между тях и последователите им. Това трябва да стане не по тромав, а по умел и едва доловим начин. В същото време младите хора нямат нищо против инфлуенсърите да им рекламират определени марки и продукти.
Инфлуенсър маркетингът, ако е направен добре, е нещо далеч отвъд платените партньорства. Това не е просто да плащаш на някакви хора да работят за теб. Да го правят е само малка част от една по-голяма маркетингова възможност. Маркетинговите кампании с инфлуенсъри включват определяне, изслушване и поддържане на отношенията с т.нар. "адвокати на бранда" или експерти, които са най-важни за желаната публика.
Един маркетолог от компания в списъка със 100-те най-големи бизнеси в САЩ на списание Форчън - Fortune 100, веднъж е казал: "Проблемът с плащането на хора да говорят за теб е, че когато спреш да им плащаш, те спират да говорят за теб".
Реалити звезда свали с 1,3 млрд. долара цената на Snapchat с един туит
Компаниите, които са ефективни с инфлуенсър маркетинга, изграждат своите програми около двупосочен разговор с онлайн общностите. Дигиталната трансформация изисква нови начини на мислене и правене на меркетринг, вместо само засилване или поддържане на традиционните методи. Това коментира Леа Кинтхарт - редактор комуникации и съдържание в изданието Knect 36. Тя припомня, че социалните мрежи са двупосочен разговор и това трябва да се използва.
Един от най-големите брандове в света - Microsoft, например гради кампании, съдържание и връзки с експерти по определени теми и лидери на онлайн общности чрез обширен набор от супер модерни инициативи. Компанията има програма, която използва данни от платформата за инфлуенсър маркетинг "Little Bird" на Sprinklr, за да идентифицира кои са инфлуенсърите и да се свързва с тях. Според мениджъра маркетингови комуникации в Microsoft Ейлийн МакГроу, инфлуенсър изслушването и двупосочния разговор в социалните мрежи помагат на компанията да разговаря с членовете на онлайн общностите много реалистично и достоверно.
Инфлуенсър маркетингът е прозорец към пазара. Когато е добре направен, той отива отвъд марките да се показват и да доставят информация за себе си на интернет групи. Чрез изслушване на социалните разговори, които лидерите на мнение имат с коментиращите и следващите ги хора, компаниите могат да научават за тенденциите в своята индустрия, за промените в поведението на потребителите или дори какво правят конкурентите им и с какво са по-добри.
Както казва анализаторът и бизнес стратег Дайън Хинчклиф, "Компанията на бъдещето се осовава на свързаността и тя разпознава по-големия дял от стойност, която съществува отвъд нейните стени. Тя се стреми да хваща тази стойност и да я доставя вътре в себе си".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.