Връзка на ниво "личност"

Връзка на ниво личност

В какъвто и спектър да са разположени политическите ви възгледи, едва ли сте виждали нещо като тазгодишната кандидат-президентска надпревара в САЩ, коментира американското списание Inc. 

Технологиите създадоха безпрецедентни нива на прозрачност сред кандидатите, посочват авторите на изданието. Имейлите на Хилари Клинтън и туит съобщенията на Доналд Тръмп бяха в центъра на дебатите. Социалните мрежи задвижиха разговори, изясниха факти, добавиха друг пласт сложност на процеса. 

Ролята на социалните мрежи се промени в този предизборен цикъл. Те бяха много важни за Барак Обама през 2012 г., но през 2016 г. е различно. Повечето хора вече се чувстват добре да си взаимодействат с политиците и кандидатите директно в платформи като Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram.

И двамата кандидати за президент в САЩ - Тръмп и Клинтън, тази година имаха активна роля в социалните мрежи. И двамата поддържат профили в Twitter, Facebook, Instagram. През 2016 г. повече избиратели използваха големи обеми от данни (big data), за да определят тенденции в активността на кандидата, да си водят дигитални записки, "за да разграбичават истината от лъжите". Ето и още наблюдения за значението на социалните мрежи от тазгодишната кандидат-президентска кампания: 

1. Социалните мрежи свързват хората на ниво личност. Хората се свързват с хора. По време на реални събития за кампанията, избирателите често нямат възможност да се свържат с кандидатите на персонално ниво. В социалните мрежи кандидатите могат да показват лични качества и информация, както и да си взаимодействат с хората в публичен форум. Хилари Клинтън използва тези избори, за да се представи пред хората като истински човек като тях, не просто като студен политик. Тръмп често пишеше туит съобщения в 3 ч. нощта. Бизнесът и маркетинговите професионалисти може да приспособят този подход на лично представяне. 

2. Хората научават новините първо от социалните мрежи и първо търсят информация в тях. Репортерите често влизат в социалните мрежи, за да търсят вдъхновение за своите материали и предоставят на читателите си място за коментиране, изказват на гледни точки. При изборите е подобно. Избирателите често посещават други уебсайтове като Twitter, за да проверяват изказвания на кандидатите и да откриват в реално време тенденции сред хората, които имат еднакви с техните възгледи. 

Социалните мрежи може да не са абсолютен авторитет, но предлагат страхотни смели реакции, които често задвижват процеса на решаване за кого да се гласува. Така например, някои от най-популярните хаштагове по време на тази кандидат-президентска кампания досега бяха #Syria, #Election2016, #Trump, #Hillary. 

Марките може да използват данни и изводи от социалните мрежи, за да се информират докато развиват продукти и дигитални маркетингови кампании. Използването на инструменти като социалните мрежи може да послужи за да се научава повече за клиентите и конкуренцията ежедневно.

3. Борете се за победа в социалните мрежи, но винаги имайте наум реалните си цели. 

Негативна кампания от поддръжниците на Тъмп изтъкна, че Клинтън използва като коз това, че е жена. Клинтън стреля обратно с хумор.И въпреки че това решение се хареса на поддръжниците й, не всички го харесаха. Всеки човек или марка в социалните мрежи вече трябва да обмисля внимателно последствията от коментарите, които прави. Както сме виждали в предизборния цикъл, един коментар на човека може да изпрати кампанията там, където не заслужава. 

4. Винаги има как да се провери какво се говори, при това веднага!

Преди години, ако политик излъжеше или сгрешеше исторически факт или числа, се разбираше след месеци - проверката на фактите отнемаше преглед на книги и дълга онлайн история. Днес хората проверяват в реално време. Няколко медии в САЩ, личности и неправителствени организации предлагат обновления на фактите по време на самите събития в кампаниите. Ако кандидат излъже или скрие истината, избирателите разбират веднага. И при бизнеса е така - никога не се знае кой гледа и слуша. Изводът е, че преувеличаването, лъжите или други изказвания в социалните мрежи може да бъдат рецепта за катастрофа. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ