Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Освободете най-проблемния си клиент
Във всеки малък бизнес го има: Проблемното дете. Човекът, който крещи. Г-н или г-жа Претенция.
Може би този клиент никога не отговаря на вашите обаждания. Или, от друга страна, има нужда от съобщения от вас всеки час. Причините може да са различни, но в основата стои едно и също – този човек е най-лошият клиент на малкия бизнес. С него е много по-трудно да се занимавате отколкото с останалите в списъка на основната база. Инвестицията в него се отплаща много по-малко или много по-бавно, или и двете едновременно.
Вероятно най-доброто, което можете да сторите за себе си, е да спрете да се занимавате с него. Това коментира в популярен материал, публикуван в сайта на американското сп. Entrepreneur, Каръл Тайс.
Защо да правите подобно нещо, особено в икономика с лош климат?
Авторката смята, че трудните клиенти могат да изтощят времето и енергията на бизнеса. Мъчно е и дори дразнещо постоянно да се занимаваме с тях. Работното ви място така става по-малко желано, по-трудно се задържат добрите служители. Може да изгубите част от движещата сила за откриването на нов бизнес или за разрастване, докато тичате наоколо, за да угодите на невъзможните изисквания на този клиент. Освен това негативизмът, който той внедрява в екипа ви, може да попречи да бъдат открити други клиенти с по-качествени показатели. Каръл Тайс дори предлага няколко начина на поведение, с които проблемният клиент може да бъде убеден елегантно да си тръгне.
Как да подходите към този случай? Задръжте вредите за своя сметка, съветват специалистите. Ако сте излезли навън, за да търсите нови клиенти, които да го заместят, ограничете времето, което прекарвате с него.
И още: Припомняйте му правата му. Ако взаимните договорени отношения, писмени или в устна форма, постановяват някакъв срок, който изтича, информирайте го. Така мърморкото ще бъде наясно, че му остават, например, 30 дни до края на избраните отношения с вас. След това може да се откаже, с което вероятно и вие ще сте съгласни с този конкретен случай.
Дайте му препоръки за възможностите на пазара, които вие не предлагате, и за това къде другаде може да потърси решение на изискванията си. Подходете докрай с търпение и се разделете с добро чувство. Времената се непредсказуеми. Възможно е човекът да пожелае да се върне при вас след време, но с различно поведение.
Дръжте се професионално докато все още общувате по работа, дори и да сте наясно, че това е най-трудният клиент на фирмата. Някои песимисти сред търговците са на мнение, че този вид потребители не се променят. Затова не се препоръчва да ги молите да променят клиентските си навици, колкото и да са ви неприятни.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.