Полезен помощник на малкия е-бизнес

Полезен помощник на малкия е-бизнес

Повечето от нас са чували за Google Analytics, но може би не знаят как да го превърнат в ценен инструмент за онлайн маркетинга. На помощ идват експертите от Marketing.About с полезни съвети. Например: 

Използвайте смело Google Analytics, за да проследявате и идентифицирате следните видове информация:

  • Данни за хората, които го посещават. Къде е географското им местоположение. Препращани ли са от други сайтове към вашия. Кои ключови думи са изписали в търсачката Google, за да попаднат на вас.
  • Източници на трафик. Как хората достигат до вашия уеб-сайт.
  • Съдържание. Кое ги привлича към вас. Кои страници са най-интересните и посещавани. От кои ваши страници излизат най-много и най-бързо.
  • Цели. Имате ли конкретни цели, които искате да постигнете със сайта си? Ако да, можете да ги поставите в рамките на Google Analytics и ще получите знак, когато успеете да ги изпълните. Целите ви могат да представляват желани действия от потребителите, регистрации, сваляния на личните компютри и дори желания за покупки.
  • Е-търговия. Ако продавате някакви стоки или услуги с уеб-сайта си можете да съберете много информация от Google Analytics, като например средната цена на поръчката при вас, приходите, най-популярните, закупени от вас стоки.

Освен това Google Analytics може да ви помогне да създадете собствено табло, за да вземате информацията, която е важна за вас веднага, щом се регистрирате. Щом свикнете с морето от данни, което в началото ви е изглеждало плашещо и щом разучите настройките, ще започнете да разбирате какво ви се предлага да научите за сайта си. Постепенно ще намерите тази опция за лесен начин за наблюдение, проследяване и анализиране на данните за вашия уеб маркетинг.

Продължава на следващата страница.

Това, което трябва да сторите, е първо да се регистрирате. Лесно е и е безплатно. Само трябва да имате регистрация в Google или Gmail (Google Account). После ще трябва да въведете адреса на сайта си и часовата зона. Ще получите код за проследяване, който ще трябва да сложите в него. Ако дизайнът на сайта ви не е подходящ за html, специалистите препоръчват да се обърнете към уеб разработчик, който ще ви помогне и ще ви обясни как да вградите кода. Ако сте запознати с html е важно да сложите системата за проследяване в т.нар. header или в обозначения footer на сайта ви. Ако използвате Wordpress, можете да стартирате с Google Analytics с разходка през инсталационния процес.

Щом инсталирате кода, той ще започне да събира за вас информация в рамките на период от 24 часа, свързана с ежедневните посещения, средното време, което един потребител прекарва в сайта ви, успеха по пътя към постигането на зададените от вас цели, ако сте поставили такива. Както и за типа на трафика, това от коя държава идват най-много от посещенията ви, прегледите от мобилни устройства.

Полезно е да знаете колко са посещенията в сайта ви, колко хора се връщат в него. Колко са уникалните IP адреси, които го посещават. Това е от значение, за да изчислите обхвата си. Всички тези числа са важни за онлайн маркетинга.

Източниците на трафика също имат отношение към него. Те могат да бъдат търсачките като Google или социалните мрежи. Забелязвате ли да имате повече трафик от усилията ви в социалните мрежи? Вашите източници ще ви помогнат да разберете кои маркетинг усилия работят в сайта ви и кои не.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ