Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Дръжте това на радар
Отново настъпва времето за равносметката от изминалата година и прогнозите за предстоящата. Какво трябва да не изпускаме от поглед в маркетинга в социалните медии споделя Андрю Хътчинсън за Social Media Today.
Компанията преживя вероятно най-критичните 12 месеца от създаването си до наши дни. Тя продължава да успокоява страстите след скандала с „Кеймбридж Аналитика“, приближавайки все повече до пика на следващия цикъл президентски избори в САЩ. Ето на какво ще наблегнат Зукърбърг и компания през 2020 година.
- Плащанията
Facebook продължава да работи по оформянето на регулаторна рамка за криптовалутата си Libra, но нещата не изглеждат добре, след като някои големи поддръжници на проекта се оттеглиха от него.
Въпреки това плащанията остават основен фокус за Facebook. С Libra компанията ще създаде вътрешна система за финансови транзакции, свободни от обичайните банкови такси. Миналия месец Facebook Pay бе лансиран в САЩ, а WhatsApp Pay в Индонезия и Индия. Тази стъпка ще помогне потребителите лесно да осъществяват покупки в рамките на платформата.
- Гледанията
Facebook Watch определено не отчита резултатите, които платформата очакваше. На фона на 1.6 млрд. активни потребители дневно, едва 140 млн. от тях използват този инструмент. Поне засега не успява да предизвика фурор на пазара, конкурирайки се с Netflix, Disney, Amazon и YouTube.
Социалната платформа запази водещите си позиции и през 2019 г., с фокуса си върху по-добрата потребителска сигурност и развитието на опциите за електронна търговия. Какво следва?
- Възходът на видео чата
Един от най-големите трендове сред младежите, който първоначално Facebook опита да въведе, е груповият видео чат. Instagram, от своя страна, добави опция за излъчване на живо (live-streaming) с възможност за добавяне на гост. Очаква се да бъдат направени много подобрения на този инструмент през идната 2020-а, за да се превърне в едно от водещите преимущества на платформата.
- IGTV
Подобно на Facebook Watch, и IGTV ще се опита да подобри позициите си през новата година. Instagram вече експериментира с това да доближи инструмента си до успешния му аналог Discover в платформата Snapchat.
Към момента IGTV не е особено привлекателна опция за маркетолозите, но усъвършенстванията му в правилната посока са в състояние да променят това.
Когато през 2016 г. Microsoft придоби LinkedIn за 26.2 млрд. долара, едно беше ясно – базите данни на платформата бяха на път да се използват по нови начини, с цел увеличаване на потенциала за приходи. Същевременно новите инструменти улесняват и потребителите в това да откриват по-добре кандидати за позициите си, както и самите кандидати да откриват желаната работа. Усилията се отплатиха – 25% увеличение в приходите според последната информация, публикувана от Microsoft.
- Корпоративните видеа
Проучване показва, че потребителите на LinkedIn са 20 пъти по-склонни да споделят видео в платформата, в сравнение с останалите видове публикации. В комбинация с факта, че прекарват 3 пъти повече време в гледане на реклами, в сравнение с времето на гледане на статични спонсорирани постове, със сигурност LinkedIn ще се фокусира върху подобряване на инструментите за клипове.
- Събитията
През октомври LinkedIn публикува нова опция, позволяваща на хората и брандовете да създават събития в приложението. Именно това ще е големият фокус и през 2020-а, защото ще даде възможност на потребителите да организират професионалните си срещи и да ги споделят с голяма част от хората в бранша си.
Snapchat
Тази година Snapchat ще изпрати с растеж в приходите заради привлекателните си и по-предпочитани опции, в сравнение с основните си конкуренти.
- Snap Originals
Един от най-големите позитиви на платформата през 2019-а бе предаването Snap Originals – поредица от кратки епизоди, отговарящи на потребителските навици на по-младите потребители. Стотиците милиони преглеждания гарантират, че Snapchat ще продължи да развива тази тенденция и в бъдеще.
- Добавената реалност
Не е тайна, че Snapchat работи върху подобрението на добавената реалност. За целта платформата вероятно ще си партнира с Apple или друг технологичен гигант, с който съвместно да изградят завидно потребителско изживяване.
Това ще бъдат едни от основните фокуси на социалните медии през 2020 година. Интересно ще е и развитието на TikTok, чиято потребителска база продължава да расте. Вероятно не всички прогнози ще се сбъднат, но са добра индикация за това, което можем да очакване при планиране и обмисляне в кои платформи да влезете.
Редактор: Габриела Беличовска
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.