Започнете с малко: 5 съвета, с които да променим света
Сега е времето да променим света. Изминалото десетилетие е смес от една забележителна трансформация и привидно безкрайна криза. Виждали сме стотици милиони да се издигат от бедност в редиците на средната класа. Но и постоянно се сблъскваме и с упорити, и трудни проблеми като заболявания, икономическа рецесия и финансови сътресения. Съответно, ние се нуждаем от лидери, които са готови да отговорят на тези предизвикателства.
Те съществуват. Проучване на The Passion & Purpose установи, че сред специализантите най-малко две от трите най-значими причини за избор на работното място са "интелектуално предизвикателство" и "възможност за въздействие върху света" и почти 85% от анкетираните мислят, че "представителите на бизнеса са добре квалифицирани за решаване на най-належащите проблеми в света. "
Но какво ние с вас, като личности можем да направим, за да променим света? Това е централният въпрос в книгата на Джон Бърн, World Changers. В нея, Бърн разказва разговори с 25 предприемачи, които са променили света - хора като Опра Уинфри, Бил Гейтс, Ричард Брансън. Бърн се фокусира върху техните истории и извежда няколко ценни урока за света и процеса на промяна.
1. Започнете с цел: Може би най-големият общ знаменател сред хората, променили света е централното място на целите в техните организации. Мисията на Google е "да организира световната информация и да я направи универсално достъпна и полезна". Мисията на Facebook е "да даде на хората силата да споделят и правят света по-отворен и свързан." Целта е това, което служи като компас за компанията и нейните служители. Намирането и комуникирането на вашата цел са критични за създаването на променящи света предприятия.
2. Вие не сте прекалено стар: Твърде често гледаме на предприемачеството като предизвикателство за младите, пълни със сили и енергия. По-скоро, предприемачеството се върти около идеите и куража да потърсим правата си - без значение на възрастта. Знаете ли, че когато Бърни Маркъс и Артър Бланк започват Home Depot са били на 34 и 48 години, съответно?
3. Потърсете съвет: Трудно е да се започне и да се изгради една компания в изолация. Наставничеството и консултирането са от решаващо значение за поддържането на фокуса и посоката. Вижте тези, които са разчитали само на своя опит, преди търсят насоки за ситуацията. Дори и големите предприемачи като Хауърд Шулц търсят съвет, когато се сблъскват с трудни ситуации. Шулц преосмисли своя лидерски пост в Starbucks, поне частично, в резултат на разходка с велосипед с Майкъл Дел, създал Dell Inc.
4. Бъдете експерт: Много специалисти са изкушени да започнат бизнес, за който знаят много малко. Но, за да промениш света, трябва да си експерт. Намерете нещо, което обичате. Лари Пейдж и Сергей Брин успяха с Google, защото са експерти по търсенето. Те не знаят точно как се налага продукт на пазара или как да се изгради организация от световна класа, но знаят много за това как да си на гребена на вълната в интернет и да даваш полезна информация повече от всеки друг на планетата.
5. Започнете с малко: Бизнесът, който променя света, рядко го прави за един ден. Понякога този бизнес дори няма напълно оформени концепции. Много предприемачи просто искат да започнат с малка идея и да растат заедно с нея, тъй като идеята се развива. Опра Уинфри стартира кариерата си като телевизионен репортер в “Нешвил” и е работила като репортер при местните домакини на токшоута, докато адвокатът Джеф Джейкъбс не я насърчава да създаде нейно собствено шоу и компания.
Джон Колман за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.