Експеримент показва, че можете да залъжете глада си просто като гледате снимки на храна на своя телефон

Политика за бисквитки

Интернет е препълнен със снимки на храна – виждаме ги в новинарските сайтове, социалните мрежи и рекламните банери, които се появяват навсякъде.

Целта на много от изображенията на храни е да продават определени стоки. Идеята е, че подобни неща ще ни накарат да копнеем за бургер от „Макдоналдс“ например. С други думи – снимките би следвало да събуждат глада ни.

Ново изследване на Университета в Орхус обаче показва, че изображенията могат да имат обратен ефект (поне в случаите, когато виждаме снимки на един и същ продукт многократно).

Редица експерименти разкриват, че можем да получим усещане за ситост, ако видим едно и също изображение повече от 30 пъти. Тярк Андерсен, който наскоро защити докторска дисертация в катедрата по хранителни науки в Университета в Орхус, разказва повече по този въпрос.

"В нашите експерименти показахме, че когато участниците видят една и съща снимка на храна 30 пъти, те се чувстват по-сити, отколкото преди това. Впоследствие онези, на които тя е била показана многократно, избраха и по-малка порция в сравнение с онези, които я виждат само 3 пъти“, обяснява той.

Да излъжеш чувството си за глад

Може да звучи странно, че участниците са се чувствали сити, без да са яли каквото и да било. Това обаче е нещо съвсем естествено - обяснява Тярк Андерсен. Начинът, по който мислим за храната, оказва голямо влияние върху апетита ни.

"Апетитът ви е много по-тясно свързан с когнитивното ви възприятие, отколкото повечето от нас си мислят. Начинът, по който разсъждаваме за храната си, е много важен", казва той. Проучванията показват, че ако хората, които са изяли всички червени желирани бонбони, осъзнаят, че лакомствата имат различни цветове, те ще искат да хапнат и жълтите (въпреки че и двата цвята имат еднакъв вкус).

В рамките на изследванията на мозъка тези открития се обясняват с т.нар. теория на обоснованото познание. Например ако си представите, че отхапвате сочна ябълка, се стимулират същите области на мозъка, както ако действително го направите.

"Ще получите физиологичен отговор на нещо, за което само сте си помислили. Ето защо можем да се чувстваме напълно задоволени, без да ядем нищо", казва той.

Изследването е публикувано в Appetite.

Източник: Obekti.bg

Ключови думи

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Брад Пит предложи уроци по актьорско майсторство на футболисти за симулации на терена
Какво да направите, когато най-добрият ви служител загуби мотивация?
На днешната дата, 13 август. Рождениците днес
Пепел от Етна затвори летището в Катания и предизвика хаос с полетите в разгара на сезона
Цитат на деня
Колекционирането на паспорти е новото хоби за американските милиардери от Силициевата долина
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Севернокорейска хакерска група разработва инструменти с изкуствен интелект за кибератаки
Меси ще съди медиите за нарушаване на личния живот на погребението на баща му
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка
Най-голямата карта на Вселената с близо 4 млрд. обекта разгадава природата на тъмната материя
Прехвърлиха 1,8 млн. куб. м вода от Дунав към езерото „Сребърна“, обстановката остава сложна
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
"ЕМКО": Изключва се човешка грешка за взривовете във военния завод край Трявна
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Д-р Венета Павлова, собственик на дентална клиника „ЕО Дент“
Частично бедствено положение е обявено в резерват "Сребърна"