Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-добрите работодатели в България за 2016 година
8 компании са отличени като най-добрите работодатели в България за 2016 година в десетото издание на специалната класация на Aon. Тя измерва мнението и ангажираността на служителите и на тази база откроява и най-добрите работодатели.
Номинациите тази година са в две категории: малки компании (до 250 служители) и Средни и Големи компании (от 250 до 1000 и над 1000 служители).
В първата категория са класирани Гудмилс България ЕООД, JTI България, Сен Гобен Констракшън Продъктс България ЕООД, Скания България ЕООД, Содексо Пасс и България Филип Морис България ЕООД, а във втората: Ди Ейч Ел Експрес България ЕООД и ТН Глобал ЕООД / СайтГраунд.
Тази година в проучването са се включили общо 58 компании от повече от 8 индустрии. Близо 15 793 служители са споделили мнението си за своя работодател, 343 топ мениджъри са оценили компаниите, които управляват. Традиционно, отново участват както мултинационални компании, така и компании с представителство само в България. Разпределението е 60% на 40% в полза на мултинационалните компании, а един от основните изводи е, че служителите, които са част от мултинационални компании са със средно ниво на ангажираност от 66%. То е с 6% по-високо от ангажираността на служителите, част от изцяло българските компании. Служителите на мултинационалните компании са по-удовлетворени (от тези в изцяло българските) от репутацията на компанията, в която работят, от възможностите за развитие, които им се предоставят и от работата с преките си ръководители. В същото време служителите в изцяло българските компании намират по-добър баланс между работа и личен живот.
Най-ангажирани са служителите от Фармацевтичния сектор, следвани от сектор ИТ и участвалите компании от сектор Транспорт и Логистика.
Сектор Аутсорсинг услуги в България заема една от последните позиции по отношение на ангажираност на служителите. Едва 36% от всички изследвани 2415 служители споделят, че в компанията, в която работят има ефективен процес, който им помага да идентифицират правилно областите им за развитие. Заедно с това едва 47% са абсолютно съгласни с твърдението: „Компанията, в която работя ме мотивира да давам най-доброто от себе си всеки ден“.
Като цяло, агажираността на служителите в България остава стабилна и сравнително висока. Спрямо 2015г. тя се повишава с 4% - от 61% до 65%. Този резултат поставя страната ни на едни от челните места по ангажирани служители в региона на Централна и Източна Европа. От всички изследвани служители, средно 65% са ангажирани с бизнеса на компанията, в която работят. Това означава, че те я препоръчват на свои колеги, приятели и познати като добро място за работа. От друга страна ангажираните служители рядко мислят за напускане и не търсят други възможности на пазара на труда. Те влагат много повече, отколкото се очаква от тях на работа всеки ден.
Най-ниското ниво на ангажираност се наблюдава сред най-младите служители – тези на възраст до 25 години. На фона на останалите групи,тяхното ниво на ангажираност е 56%. А не са ли именно това служителите, които би трябвало да са най-мотивирани и ангажирани, в началото на работната си кариера?
Според мнението на почти 2500 служители от тази група те са най-малко удовлетворени от възможностите за кариерно развитие, които компаниите им предоставят, както и от системата за управление на представянето. Комбинацията от ниската удовлетвореност от тези два фактора се отразява и върху признанието, което получават – фактор, който също е с ниски нива на оценка от тази група служители.Служителите са тези, които определят дали компанията, в която работят е добър работодател или не. Тяхната ангажираност е ключов фактор, оказващ влияние върху бизнес-резултата на работодателя. Резултатът e базиран на статистическа формула. Формулата, която определя победителите в двете категории, е комбинация от няколко индекса в допълнение на измервания процент ангажираност – „Топ мениджмънт и стратегическо управление“, „Работодателска марка“, „Култура на представяне“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.