Заблудите, от които предприемачите често страдат
Повечето от вас, начинаещи предприемачи, вероятно отдавна са търсили тази специална идея, която ще катапултира вас и вашия стартъп до успех. Опитът ми като бизнес съветник и инвеститор ме убеди, че магията не е самата идеята, а нейното изпълнение. Виждал съм хора с обикновени идеи, които са станали голям хит и наистина страхотни идеи, които са се реализирали зле, показвайки катастрофални резултати. Ето защо реших да ви предложа собствената си гледна точка за някои от най-големите заблуди, които твърде често чувам от наистина умни хора за това какво е необходимо, за да започнете един и след това друг успешен бизнес, пише Мартин Цвилинг за Inc.com.
1. Успешният бизнес е свързан с правилната идея
Противно на общоприетото схващане, там не липсват добри идеи. Всеки инвеститор, когото познавам, чува едни и същи отново и отново. Недостигът е на хора и екипи, които могат да превърнат една идея в истински бизнес. Това изисква фокус, ресурси и решаване на проблеми, за да се случи.
2. Истинските предприемачи се раждат, а не се правят
Вярно е, че някои хора поемат естествени рискове, но те често не са най-добрите предприемачи. Харесвам хората, които първо си правят домашните и поемат изчислени рискове, вместо да затварят очи и да скачат. Можете да се научите да бъдете предприемач, като работите в стартъп, говорите с връстници и наставниците си.
3. Всеки изобретател е предприемач по подразбиране
Според моя опит изобретателите са силно фокусирани върху технически проблеми и не са задължително заинтересовани или добри в изискванията за внедряване на бизнеса. На техническите новатори често препоръчвам да намерят партньор с дълбоко разбиране на бизнеса. Това е случай, когато едно плюс едно е равно на три.
4. Очаква се новият бизнес да бъде хаотичен
Най-добрите нови бизнеси, които познавам, са внимателно планирани и управлявани, независимо колко иновативни са те. Предизвикателствата може да са непредсказуеми, но те трябва да бъдат разрешени по подреден начин, чрез хора с правилните умения и начин на мислене. Бизнесът, който винаги е в хаос, е изложен на висок риск от провал.
5. Първият успех води до нисък риск при втория
С иновативните стартиращи компании, всяко ново е ново предизвикателство. Дори великите лидери са склонни да приемат, че формулата, която е работила веднъж, ще заработи отново. В действителност всяко стартиране носи нови неизвестни, нови хора, нови конкуренти и нови клиенти. Не бъдете прекалено уверени, че вече знаете магията.
6. Истинската иновация изисква разрушаване на настоящата система
Намирам, че повечето нови бизнес успехи свеждат до минимум счупването. Те обаче най-често гледат извън кутията на собствения си домейн, за да внесат нови бизнес елементи от други домейни. Например много продукти вече се предлагат с абонамент, което беше концепция от света на услугите.
7. Интелигентният екип гарантира предприемачески успех
Дори и с най-способните екипи е необходимо силно ръководство от основателя предприемач, за да се запази общата картина в перспектива, да се вземат твърди решения и да се осигури силен имидж. Разбира се, трябва да наемете правилните хора и наистина да ги слушате, но не очаквайте те да ви свършат работа.
8. Насладете се на гъвкавостта, за да взимате собствени решения
Стартирането на нов бизнес ви поставя под контрол, но ще се сблъскате с мъчителен нов набор от изисквания от партньори, инвеститори, доставчици и клиенти. Те могат да консумират по-голяма част от живота ви, отколкото обикновена 40-часова седмица, и не можете да преодолеете предизвикателствата за вземане на решения, които не харесвате.
9. След стартиране бизнесът трябва да минимизира промяната
Днес единствената константа в бизнеса е промяната. Всеки предприемач трябва да дефинира повтарящи се процеси за стабилизиране на бизнеса, но никога не трябва да бъде удовлетворен от статуквото. Пазарите, клиентите и конкурентите се развиват и вие трябва непрекъснато да актуализирате бизнеса, за да останете напред.
10. Погледнете вътре в организацията си, за да увеличите разрастванията
Хората, вградени в съществуващ бизнес, често са прекалено тясно фокусирани и склонни към риск, за да бъдат нови предприемачи. Вътрешното разширяване на бизнеса често е несъвместимо с установените операции, поради което сливанията и придобиванията са най-често срещаните стратегии за мащабиране.
Никога не бива да допускате някое от тези предизвикателства да ви обезкуражи от радостите на предприемачеството, включително удовлетворението от работата върху вашата страст и получаването на обратна връзка за това, че сте направили света по-добро място.
Всички имаме нужда и очакваме с нетърпение вашите идеи, вашата иновация и вашето изпълнение. Продължавай и се забавлявай!
Източник: Мартин Цвилинг, основател и CEO на Startup professionals за Inc.com.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.