Всички искат щастливи служители. А дали е така?

Всички искат щастливи служители. А дали е така?

Всички искаме служителите ни да бъдат щастливи на работното място. Знаем ли обаче как точно можем да разберем дали те са удовлетворени от работата си и изпълняват задълженията си с удоволствие? Има няколко показателя, които могат да ви подскажат, дали служителите ви са щастливи.

Ангажираността е ключова

Според Сара Джонсън от Perceptyx ангажираността един от най-добрите индикатори за настроението сред работниците.

„Компаниите трябва да знаят дали служителите им намират пресечни точки между собствените си цели и стратегическата посока на развитие на компанията. Мениджърите трябва да знаят, дали служителите смятат работата си за важна за успеха на компанията и дали разполагат с нужните инструменти, за да си сътрудничат ефективно с със своите колеги и с преките си ръководилите. Ангажираността на служителите е най-често използваният показал за тази цел, като внимателният му анализ може да разкрие факторите, които оказват най-голямо влияние върху щастието на работното място“, казва тя.

Джонсън обяснява, че ангажираността е пряко свързана и с представянето на бизнеса, като компаниите, при които се наблюдава висока ангажираност на служителите, могат да се похвалят с по-високи нива на удовлетворение на клиентите, по-ниско текучество и по-добри финансови резултати.

„Без ангажираност работното място може да се превърне в мрачна и неприятна локация. Начинът, по който служителите гледат на своите ръководители и работодатели, има голямо значение“, категорична е тя.

Гъвкавостта също е важна

Професорът в Масачузетският технологичен институт и съавтор на „Overload: How Good Jobs Went Bad and What We Can Do About It“ Ерин Кели установява, че служителите съобщават за по-високи нива на щастие и удовлетвореност, когато имат достъп до по-гъвкаво работно време и възможност да работят от разстояние.  На служителите се отразяват добре и по-кратките срещи и проявите на интерес за тяхното благополучие и баланс между работата и личния живот от страна на мениджърите.

„Наше прочуване показва, че когато служителите имат повече влияние върху това къде, кога и как да си вършат работата, те се чувстват по-щастливи в работата и не са толкова склонни да я напускат. В крайна сметка това намалява текучеството и разходите за компаниите“, казва тя.

Влиянието на лидера

Фирмената култура също играе важна роля, казва Ники Йоргенсен от Insperity.

„Хората искат да знаят, че работят за компания, която се вслушва в техните нужди и им предоставя възможността да работят по неща, които считат за смислени. Те предпочитат да работят за лидер, които са добри комуникатори и не се страхуват да демонстрират съпричастност. Лидери, които им осигуряват нужните инструменти, за да бъдат успешни. Ако се отнасяте към хората с уважение, те бъдат щастливи и продуктивни работници“, категорична е тя.

Проактивността помага

Ако искате да знаете какво прави вашите служители щастливи, Джонсън смята, че най-доброто нещо, което трябва да направите, е да попитате.

„Пандемията промени начина, по който всички мислим за парите и за баланса между професионалния и личния живот. Не мислете, че знаете какво вашите служители искат от организацията. Говорете с тях за техните нужди и за начина, по който компанията може да ги подкрепи. Основната задача на лидерите е да изслушват другите да предприемат действия на база това, което са чули. Те трябва да предприемат видими мерки, така че служителите да знаят, че техните искания са чути и че са взети сериозно“, казва тя.

....................

Стефани Воза за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ