Квалифицираните кадри трябва да бъдат ценени

Manager News

Нашите служители са най-силните посланици на работодателската марка, казва Християна Караиванова от PokerStars - технологична i-Gaming компания, която обединява марки и продукти с разнообразно глобално присъствие. Тя е най-голямата онлайн покер стая в света. Компанията има офиси във Великобритания, Ирландия, България, Малта, Индия и Канада, с което допринася за международния обмен на опит и знания между служителите си навсякъде по света

- Г-жо Караиванова, защо Employer branding стратегията не е просто кампания за привличане на служители?

- В същността си Employer branding стратегията не е еднократна кампания, нужна на дадена компания само в период на по-усилено наемане на служители. Грижата за работодателската марка е дългосрочна и е съвкупност от много компоненти. Една част от работата ни безспорно е създаването на 360-градусови маркетингови кампании, с които да привлечем вниманието на таргет аудиториите си, но за да може една такава кампания да бъде успешна, тя трябва да има подкрепата на своите доволни настоящи служители. Във време, в което бизнесите осъзнаха важността от грижата за служителите си, Employer branding не е просто кампания – той е гласът на компанията и на хората, работещи в нея, насочен навън. Ако този глас не говори за удовлетвореност, то и стратегията за привличане на служители няма да е успешна, или поне не в дългосрочен план. Неслучайно голям фокус в нашата стратегия винаги са били гласът и лицата на нашите служители, които несъмнено са най-силните посланици на работодателската марка.

- Как компанията ви прави връзката между изграждания имидж и вътрешните нагласи спрямо него?

- Посланието, насочено навън, определено трябва да кореспондира с вътрешните нагласи на служителите. В основата на изграждането на силен работодателски бранд за нас стои първо разбирането за това какви са ценностите ни като компания, каква е корпоративната ни култура и какво предлагаме ние като работодател, което ни отличава от останалите на пазара. В тази връзка според мен всяка компания, която държи да създаде атрактивна, но и автентична работодателска марка, трябва да насочи усилия към определяне на своето EVP (Employer Value Proposition) – стойностното предложение на работодателите, насочено към настоящите и потенциалните служители. Процесът за идентифициране на EVP, особено в големите компании, обикновено е продължителен, тъй като разглежда много аспекти от вътрешния ù живот. На база на това, че в момента изграждаме нашето EVP вече като част от Flutter, мога да кажа, че то включва различни етапи на проучвания и анализ, анкети и фокус групи, така че в края на процеса да получим ясна представа за това какъв е образът ни на работодател в момента и, разбира се, какво можем да подобрим. В края на деня това, което комуникираме към външната аудитория, е това вече съществуващо вътрешно стойностно предложение на бранда, защото имаме за цел кампаниите ни да бъдат не само атрактивни за външната публика, но и отговарящи на реалността и изградените нагласи вътре в компанията.

С какво се отличава вашата компания от останалите?

- Компанията ни е силно фокусирана върху хората и това не е просто фраза, която използваме, а факт. Работещите в PokerStars разполагат с неограничен достъп до вътрешни обучения, както и до онлайн платформата Udemy, която предлага над 183 хил. курса – професионални, но и творчески, като курсове по кулинария, фотография, рисуване и други. Наскоро добавихме и платформата Headspace към опциите за колегите ни да намалят стреса чрез различни медитативни практики.

Нещо, което ни отличава от останалите, е наличието на локални комитети, управлявани от служители, които в зависимост от дейността си организират социални активности, занимават се с благотворителност или пък се грижат за развиването на инклузивни практики вътре в компанията.

Обръщаме внимание на персоналното развитие на кадрите си, като предоставяме сума, която служителите ни могат да ползват за курс или хоби извън работата. В допълнение, даваме определена сума при раждане на дете в семейството. На ежемесечна база се организира и вътрешен онлайн покер турнир с колегите от различните ни локации, както и уебинари.

Какви са предизвикателствата да работите на различни национални пазари?

- Предизвикателствата са свързани основно с локалните специфики на пазарите, в които присъстваме, и с управлението на мащабни проекти от дистанция. Разбира се, работим с различни външни партньори на отделните пазари, така че да получим нужната експертиза и логистична подкрепа. Винаги когато имаме нужда, получаваме помощ и от колегите си, базирани в дадена локация, което е и едно от многото предимства на това да бъдем голяма международна компания.

Как успявате да поддържате екипния дух в компанията, в която работят служители от различни държави?

- Именно екипният дух в голяма корпорация като нашата е едно от нещата, с които най-много се гордеем. Факторите този дух да съществува и да се развива са разнообразни, като сред тях са наличието на сплотяваща корпоративна култура и ценности, екипи, ситуирани в различни наши локации, но комуникиращи заедно на дневна база, популярният имидж на PokerStars като бранд и чувството за принадлежност към него, както и многото глобални активности, които ни събират заедно виртуално или физически.

Защо е важно според вас компаниите да обръщат внимание на работодателската си марка?

- Много от компаниите у нас осъзнаха, че именно хората са най-ценният им ресурс, започнаха да забелязват талантите, да се борят да ги спечелят и задържат. А това може да стане когато компанията развива силен работодателски бранд, създава и надгражда репутация, комуникира предимствата, ценностите и фирмената си култура.

За важността на Employer branding говорят и статистиките, според които фирмите със силен работодателски имидж имат по-малко разходи за наемане на служители, а същевременно получават повече кандидатури и по-квалифицирани кадри.

В допълнение бих казала и че развитието на работодателската марка осезаемо промени ситуацията на трудовия пазар. Докато преди беше нормално кандидатите да се състезават за дадена позиция, днес наблюдаваме обратния феномен. Пазарът у нас е изключително конкурентен и изисква от компаниите да полагат усилия, за да спечелят най-добрите кадри. Смятам, че това е правилното и честно развитие на нещата, защото квалифицираните кандидати трябва да бъдат ценени и в тях да бъде инвестирано, за да развиват потенциала си. Същевременно развитието на Employer branding естествено отся компаниите, които не полагат грижа за потенциалните и настоящите си служители, като ги направи неконкурентоспособни.

 

 

Текстът е публикуван в бр. 3/2022 на сп. "Мениджър"

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ