Дайте приоритет на социалните умения
Преди пет години световният икономически публикува доклада „Бъдещето на работните места 2020”, който съдържаше прогнози за това кои ще бъдат най-ценните умения през съответната година. Авторите на доклада обаче нямаше как да знаят, че именно това ще бъде годината, в която светът ще бъде поставен на колене от глобална пандемията.
На фона на навлизането на все повече нови технологии в човешкото ежедневие, прогнозата на СИФ бе, че хората ще имат нужда от нови умения, за да смогват на промените в работната средата. Пандемията от COVID-19 доведе до мащабна загуба на работни места и само ускори нуждата от тези нови умения.
Освен уменията, свързани с мисловната дейност (креативност, критично мислене, решаване на сложни проблеми), докладът обръщаше специално внимание и нуждата конкретни позиции и дори професии, в които фокусът е върху социалните умения, като например емоционалната интелигентност и комуникационните способности.
Това не трябва да изненадва никой. През последните години емоционалната интелигентност се превърна във важен фактор, от който зависи успеха в бизнеса, като според някои експерти той е дори по-важен от техническите умения. Прочуване на CareerBuilder от 2011 г, в което са участвали повече от 2600 мениджъри и HR професионалисти, е установило, че 71% от анкетираните са давали по-голям приоритет на емоционалната интелигентност, отколкото на коефициента на интелигентност (IQ) на кандидатите за работа.
За да изградите култура, в която емоционалната интелигентност играе централна роля, трябва да поставите фокус върху социалните умения на вашите настоящи и бъдещи служители. Ето няколко неща, които да търсите в тези хора:
Търсете прозрачност
В днешно време прозрачността е изключително ценна. Понякога служителите имат склонността да крият тайни, да се самоизолират и да си слагат маски, за да не попадат в трудни ситуации или конфликти. Тези маски обаче крият тяхната истинска същност в предизвикателни ситауции, които изискват бързо мислене и предприемане на действия. Ако искате екипа ви да се представя на възможно най-високо ниво трябва да се уверите, че неговият състав ще бъде пълен с хора, които не се страхуват да бъдат себе си.
Търсете устойчивост и гъвкавост
В почти всяка компания и на почти всяка позиция приоритетите постоянно се променят. Като лидери вие искате да сте обкръжени от хора, които са гъвкави по време на промяна и които могат да се възползват от възможностите, откриващи се в периодите на преход. Хора, които могат навигират в непознати води и които имат устойчива психика. Те се придържат към фактите и оставят спекулациите на другите. Най-устойчивите хора могат да се възстановят дори след тежки падания, защото те знаят как и кога да казват „не“ и как да се фокусират върху собствените си цели, ценности и вярвания. Устойчивите хора не си позволяват да изпитват вина за неща, които няма нищо общо с тях и не са под техен контрол. Те знаят, че не могат, а и не трябва, да носят отговорност за действията на другите.
Търсете хора, които могат да управляват емоциите си
Когато говорим за самоконтрол в работата всичко опира до един въпрос: „Мога ли да управлявам емоциите и поведението си така, че те да но ми носят ползи, а не спънки?“.
„Разумните хора – тези, които могат да контролират емоциите си, са хората, които правят работното място справедливо и безопасно. При създадената от тях среда драмите са малко, а продуктивността е висока. Най-талантливите служители правят всичко по силите си, за да бъдат приети в подобна организация, и рядко напускат“, казва Dаниел Голман, психолог и автор на бестселъра „Емоционалната интелигентност“.
Търсете съпричастност
Емпатията е привлекателно качество, около което да се изграждат взаимоотношения в работата. То се е доказало като ключово двигател на продуктивност и креативност. Всеки екип, който демонстрира високи нива на съпричастност, трябва преди това да е изградил силни взаимовръзки, които водят до ефективно сътрудничество. Хората от този екип мислят за обстоятелствата, в които се намират колегите им, разбират техните проблеми и разочарования и знаят, че емоциите им са не по-малко истински от техните собствени. Това им помага да се поставят на тяхно място и да бъдат по-искрени един с друг.
....................
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.