От днес, на нова работа - имате 2 седмици да се докажете
Започването на нова работа върви ръка за ръка с голямо вълнение и надежда, но и с не малка доза тревожност и стрес. Ще ме харесат ли моите колеги? А шефът? Ще ми хареса ли работата, която върша? Ще бъда ли добър в нея? Съзнанието ни се изпълва с тревожни въпроси, на които не можем дадем отговор сами.
От друга страна, ако сте мениджър, трябва да сте наясно с факта, че вашите служители си задават тези въпроси и че вие сте в най-добрата позиция да им помогнете да преодолеят страховете си и да се превърнат в пълноценни членове на вашия екип.
Проучване на Linkedin обаче показва, че ние имаме добра причина да изпитваме притеснение и тревожност, когато започваме работа на ново място. И тази причина се корени във факта, че хората правят много грешки в първите си 90 дни на новата работа. Ето и най-големите грешки, които новите служители правят в първите три месеца от работата си, според мениджъри, участвали в прочуването на Linkedin:
1. Мислят си, че знаят всичко (33% от анкетираните)
2. Не задават въпроси и не изясняват очакванията си (21%)
3. Опитват да налагат идеите си още преди да са опознали добре работата си (17%)
4. Натоварват се с твърде много работа, прекалено рано (7%)
5. Пренебрегват корпоративната култура (6%)
Освен, че е добре да избягвате тези грешки в първите си 90 дни на новото работно място, може да направите още няколко неща, с помощта на които да създадете добро впечатление на шефа и на вашите колеги. От LinkedIn съветват да:
1. Бъдете отворени към критики
2. Бъдете позитивни
3. Бъдете проактивни в придобиването на нови умения и знания
4. Слушайте и задавайте въпроси
5. Опитайте да научите колкото се може повече за вашата нова работа, компания и/или индустрия
Според LinkedIn човек разполага с две седмици, за да създаде добро първо впечатление. Цели 63% от анкетираните мениджъри са заявили, че си изграждат мнение за новите служители в компанията в рамките на първите две седмици от тяхното назначаване, докато 15% казват, че го правят на мига.
Така че, за да се уверите, че първото впечатление, което правите, е добро, избягвайте изброените по-горе грешки и се старайте да следвате дадените съвети.
.....................
Питър Иконъми, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.