Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|McDonald's и Starbucks обвиняват войната Израел-Хамас за спада в продажбите, възстановяването може да отнеме време
McDonald’s и Starbucks - две от най-големите ресторантьорски компании в САЩ, заявиха, че войната между Израел и „Хамас“ е навредила на продажбите им в края на миналата година, предаде Си Ен Би Си.
Акциите на McDonald's поевтиняха с близо 4% в понеделник, след като компанията отчете, че забавянето на продажбите в Близкия изток е допринесло за липсата на приходите през четвъртото тримесечие. Цената на книжата на Starbucks се понижи с приблизително 2% от вторник, когато компанията съобщи, че войната също е намалила продажбите ѝ в САЩ през последните три месеца на годината.
Двата ресторантьорски гиганта станаха едни от най-големите компании в САЩ, които заявиха, че конфликтът в Близкия изток е навредил на продажбите им - и вероятно ще удари търсенето и през следващите тримесечия. Не е ясно дали други ресторантьорски компании ще видят подобен спад.
Starbucks се превърна в мишена на бойкоти, когато синдикатът Starbucks Workers United, която представлява стотици служители на компанията, публикува позиция в подкрепа на палестинците, което доведе до реакция от страна на консерваторите в САЩ. Starbucks се опита да се дистанцира от туита, който профсъюзът изтри, и също така съди Workers United за нарушаване на търговска марка.
Главният изпълнителен директор на Starbucks Лаксман Нарасимхан каза във вторник, че продажбите на компанията в Близкия изток са изправени пред трудности, но бойкотите също са навредили на нейните кафенета в САЩ. Продажбите на веригата в САЩ в едни и същи магазини нараснаха с 5% през първото фискално тримесечие, приключило на 31 декември, но трафикът спадна.
Изоставането в трафика в САЩ до голяма степен идва от клиенти, които посещават само от време на време, смята Нарасимхан. Starbucks се стреми да съживи търсенето, като предлага по-целенасочени промоции и представя нови напитки.
От своя страна, McDonald's отчете спад на продажбите през четвъртото тримесечие в Близкия изток, след като израелският лицензополучател предложи отстъпки за войници, което предизвика някои бойкоти от клиенти, противопоставящи се на офанзивата на страната в Газа. Близкият изток обикновено представлява около 2% от глобалните продажби на McDonald's и 1% от глобалните му печалби преди лихви и облагане с данъци, според анализатора на TD Cowen Андрю Чарлз.
Главният изпълнителен директор на McDonald's Крис Кемпчински каза в понеделник, че в резултат на това компанията е отбелязала по-слаби продажби в Близкия изток и повечето мюсюлмански страни като Малайзия и Индонезия. Франция, която има най-голямото мюсюлманско население в Европа, също отчете по-слаби продажби, въпреки че ръководителите казаха, че ценовата реакция също е допринесла за по-слабото търсене.
McDonald's не очаква продажбите му в Близкия изток да се възстановят, докато войната не приключи.
„Продължаващото въздействие на войната върху местния бизнес на тези франчайзополучатели е обезсърчаващо и неоснователно“, каза Кемпчински пред анализатори по време на конферентния разговор на компанията.
За разлика от Starbucks, McDonald's не отбеляза никакъв ефект върху продажбите си в САЩ.
Освен McDonald’s и Starbucks, някои активисти също призоваха за бойкот на Domino’s Pizza, Papa John’s, Burger King и Pizza Hut.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.