Президентът на профсъюза UAW нарече предложението за договор на Stellantis "боклук"

Президентът на профсъюза UAW нарече предложението за договор на Stellantis боклук

Президентът на профсъюза UAW нарече предложението за договор на Stellantis "боклук"

Президентът на профсъюза на Обединените автомобилни работници (UAW) Шон Фейн ядосано хвърли предложенията за договор от Stellantis в кофата за боклук във вторник, цитирайки многобройните отстъпки, които компанията търси в трудовите преговори, предава Ройтерс

"Предложенията на Stellantis са шамар в лицето. Ръководството избра да ни плюе в лицето", каза Фейн по време на онлайн чат, разкривайки че компанията предлага съкращения на здравното покритие, по-малко ваканционни дни за нови служители и премахване на тавана относно броя на временните служители.  

По време на чата Фейн хвърли копие от предложението на Stellantis в кошчето за отпадъци. "Там му е мястото - в боклука", каза той.

Документът на компанията от 27 юли, видян от Ройтерс, прави много предложения, насочени към намаляване на отсъствията от работа, което според автомобилния производител му е струвало повече от 16 000 автомобила загубено производство или 217 милиона долара пропуснати приходи.

Stellantis също се стреми да намали разходите за пенсии, здравеопазване и други, като казва, че на фона на правителствените правила за електрически превозни средства е "наложително да намерим начини да намалим общата структура на фиксираните разходи на нашия бизнес". 

От компанията посочват, че кумулативното увеличение на разходите за здравеопазване на служителите през следващите четири години се очаква да бъде 613 милиона долара.

UAW също така каза, че компанията се противопоставя на прекратяването на двустепенните заплати, практика на по-новите служители да получават много по-ниско заплащане от ветераните.

Фейн цитира изявление на Stellantis от 1 август, направено пред Ройтерс, че автомобилният производител "не търси концесионно споразумение". От Stellantis не коментираха.

Профсъюдът UAW търси повишение на заплатите с повече от 40% за четири години, значителен допълнителен отпуск и възстановяване на пенсиите с дефинирани доходи, които преди бяха премахнати за по-новите работници.

В предложението на Stellantis се казва, че иска да "минимизира разходите за пенсии", които са приблизително 1 милиард долара годишно.

Настоящите четиригодишни договори със Stellantis, General Motors и Ford Motor изтичат на 14 септември. "Часовникът тиктака - време е да се заемем с работата", предупреди Фейн във вторник.

Двама души, информирани по въпроса, казаха на Ройтерс, че производителите на автомобили са изчислили, че договорните изисквания на UAW могат да повишат текущата средна работна ставка от 60 долара на час до над 150 долара на час.

UAW се стреми да направи всички временни работници в автомобилните производители в САЩ постоянни, да добави значително увеличение на платения отпуск и да възстанови здравните обезщетения на пенсионерите. Синдикатът иска и нови ограничения за временните работници.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ