Само една четвърт от предприятията в ЕС са извършвали на онлайн продажби през 2022 г.

Само една четвърт от предприятията в ЕС са извършвали  на онлайн продажби през 2022 г.

През 2022 г. 22,9% от предприятията в  Европейския съюз (ЕС) са извършвали онлайн продажби, което е с 0,1 процентни пункта (пр.п.) повече в сравнение с 2021 г. (22,8%) и с 6,5 пр.п. повече в сравнение с 2012 г. (16,4%). Това показват нови данни на Евростат.

Сред държавите от ЕС процентът на предприятията, които са извършвали онлайн продажби, варира значително. Най-високи дялове са регистрирани в Литва (38,9%), Швеция (38,1%) и Дания (36,7%). За разлика от тях най-ниските дялове са регистрирани в Румъния (12,9%), следвана от Люксембург (13,4%) и България (15,1%).

Делът на предприятията, извършващи онлайн продажби, варира значително в зависимост от размера има. През 2022 г. 45,9 % от големите предприятия в ЕС са извършвали онлайн продажби, а 30,2 % са били  средните предприятия. За разлика от тях през 2022 г. 20,8% от малките предприятия са залагали онлайн продажби, показват още данните на Евростат.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Археолози: Древен „воден култ“ е изградил монументи, по-стари от Стоунхендж
Древна египетска лодка беше определена като „един от най-важните реставрационни проекти на XXI век“
Ръководителят на въоръжените сили на Швейцария: Не можем да се защитим от пълномащабна атака
Китай наложи санкции на американски отбранителни компании заради оръжейна сделка с Тайван
Европа е на кръстопът между AI амбициите и целите за климата
Зеленски изрази готовност да организира референдум за мирния план на Тръмп за Украйна
Тръмп разтърси световната търговия тази година. Известна несигурност се запазва и за 2026 г.
МВР: Не се доверявайте на предложения за „изгодна” обмяна на левове в евро