Само една четвърт от предприятията в ЕС са извършвали на онлайн продажби през 2022 г.

Само една четвърт от предприятията в ЕС са извършвали  на онлайн продажби през 2022 г.

През 2022 г. 22,9% от предприятията в  Европейския съюз (ЕС) са извършвали онлайн продажби, което е с 0,1 процентни пункта (пр.п.) повече в сравнение с 2021 г. (22,8%) и с 6,5 пр.п. повече в сравнение с 2012 г. (16,4%). Това показват нови данни на Евростат.

Сред държавите от ЕС процентът на предприятията, които са извършвали онлайн продажби, варира значително. Най-високи дялове са регистрирани в Литва (38,9%), Швеция (38,1%) и Дания (36,7%). За разлика от тях най-ниските дялове са регистрирани в Румъния (12,9%), следвана от Люксембург (13,4%) и България (15,1%).

Делът на предприятията, извършващи онлайн продажби, варира значително в зависимост от размера има. През 2022 г. 45,9 % от големите предприятия в ЕС са извършвали онлайн продажби, а 30,2 % са били  средните предприятия. За разлика от тях през 2022 г. 20,8% от малките предприятия са залагали онлайн продажби, показват още данните на Евростат.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски не харесва Будапеща като място за среща на върха с Путин, но би присъствал
„Файненшъл таймс“: Тръмп е призовал Зеленски да приеме условията на Путин за край на войната
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 20 до 26 октомври
Шефът на НСИ: Над 41% е натрупаната за 5 години инфлация
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Oreo трансформира пешеходните пътеки в бисквитки, за да стимулира импулсивните покупки
Едни от най-големите приложения и уебсайтове в света спряха да работят
Важни решения по пътя към успеха