По какво ще познаете добрите шефове

По какво ще познаете добрите шефове

В последно време се обръща много внимание на лошите шефове. В края на краищата, лошият шеф може да съсипе всичко, което харесвате в работата си. Но какво да кажем за добрите шефове? Хората, които подкрепят кариерното ви развитие, карат ви да се чувствате ценени, поемат отговорност за действията и решенията си и са отворени за обратна връзка? Има множество добри шефове, някои от които може да проечат този текст с надежда, че хората, с които работят, гледат на тях  в положителна светлина.

Но има причина, поради която историите за лоши шефове са толкова много – да си мениджър е трудно. Лесно е да се върнете към лоши навици, да прехвърлите отговорността на другиго или да окажете прекомерен натиск върху вашите преки подчинени.

Имайки предвид това, важността на това шефовете да се стремят да бъдат по-добри лидери никога не е била толкова голяма. Не става въпрос просто да правиш това, което е правилно – въпреки че и това е наистина важно! Да бъдете онзи тип шеф, за когото искат да работят, означава, че е по-малко вероятно да имате служители, които напускат работа или остават, но не са ангажирани или продуктивни. И така, какво можете да направите, за да бъдете по-добър шеф? Ето откъде да започнете:

Доверявайте се на вашите служители

Оплакването номер едно, което служителите имат към своите шефове, е свързано микромениджмънта, като този подход към ръководенето произтича от липсата на доверие. Добрите шефове, от друга страна, вярват, че техните служители са умни, способни и зрели. Те се фокусират върху резултатите, вместо да губят време, тревожейки се, че нещата не се правят точно по начина, по който те биха ги направили.

Оставете егото на прага и си вършете работата

Не карайте някого да върши работа, която вие самите не бихте или не сте вършили. Вероятно сте чували тези думи. Добрите шефове не са диктатори, които дават заповеди - те разбират какво е разумно натоварване и не мислят, че има работа, която е под нивото им. Всъщност, предлагането на помощ, когато служителите имат нужда от такава, е  добър знак, че шефът е истински член на екипа, както и начин за разграничаване от мениджърите, които са толкова отдалечени от ежедневните задължения, че не са наясно какво точно правят служителите им.

Отчитайте напредъка и давайте конструктивна обратна връзка

Това са двете страни на монетата, които са еднакво важни. Може да имате най-добрия шеф в света, но ако добрата ви работа никога не ви носи признание, крайна сметка ще почувствате, че няма смисъл да работите усилено. И ако правите грешки или имате пропуски в уменията или знанията си, един „добър“ шеф, който никога не ви помага да се усъвършенствате, не ви прави никакви услуги, що се отнася до кариерното ви развитие.

Отнасяйте се човешки със служителите

Работата не е вашето семейство. Добрите шефове са наясно това, както и че техните служители имат семейства, лични задължения и интереси, на които понякога трябва да дават приоритет. Лидерите опознават служителите си като хора и им дават нужната гъвкавост, за да могат да изпълняват задълженията си извън работата.

Бъдете искрени в комуникацията си с другите

Не можете да очаквате служителите да се чувстват мотивирани, ако не разбират за какво работят. Работата на добрия шеф е ясно да предава това, което знае, със своите служители. Неяснотата води до спекулации, безпокойство и объркване, особено в трудни времена. Добрите шефове споделят колкото могат и признават, когато има неща, които не знаят.

……………

Кейтлин Дейвис за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ