Тишината не ви помага!

Тишината не ви помага!

Скорошно проучване показа, че само 1% от служителите се чувстват комфортно да изразяват притесненията си на работното си място. Но знаещите членове на екипа, които се чувстват овластени да говорят свободно, са едни от най-добрите източници на обратна връзка, които един мениджър може да намери. По тази причина, като коуч на лидери, аз съветвам моите клиенти да работят за изграждането на среда, която насърчава открит и честен обмен с техния екип. Ето няколко действия, които са нужни за постигането на тази цел:

Насърчавайте откровеността

Уверете се, че хората са наясно с това, че фразата „Искаме да знаем какво мислите“ не е само някакъв корпоративен слоган, а ценност, в която вашата компания в действителност защитава. Кажете на служителите си, че наистина искате да знаете какво е тяхното мнение по даден въпрос и че те имат важна роля в постигането на положителна промяна.

Слушайте, за да разберете

Когато някой изрази загриженост, постарайте се да устоите на изкушението да заемете отбранителна позиция или веднага да се включите с предложения. Дайте време на вашия събеседник да се изкаже и се фокусирайте върху внимателното слушане. Необходима е известна практика, но простият акт на слушане е един от най-добрите начини да насърчите хората да говорят.

Внимавайте за езика на вашето тяло

Езикът на тялото ни понякога говори по-силно от думите ни. Когато приемате обратна връзка, трябва да се уверите, че вашите лице, тяло и глас показват откритост и разбиране.

Насърчавайте обратната връзка в работните групи

Хората, които работят в тясно сътрудничество, обикновено се чувстват комфортно един с друг. Насърчете ги да развиват обратна връзка на срещите на работните си групи, за да им помогнете да изразят мнението си по-лесно и спокойно.

Отнасяйте се към обратната връзка като към подарък

Особено в случаите, когато това, което чувате, не е това, което бихте искали да чуете. Не забравяйте, че обратната връзка е и важен източник на подкрепа. Гледайте на нея като на ценен подарък, защото тя е именно това.

Давайте думата на повече хора

На срещи, на които се обсъждат различни проблеми, не позволявайте на обичайните един или двама души да доминират разговора. Без да притискате никого, насърчавайте по-тихите служители да споделят мислите си.

Не се страхувайте от тишината

Когато участвам в семинари на различни организации, често има моменти на продължителна тишина. Не бързайте да запълвате мълчанието с думи, дори и то да ви кара да се чувствате де неудобно. Дайте време на хората да се убедят, че е ОК да изкажат мнение.

Награждавайте хората за тяхната честност

Благодарете на хората за участието и се уверете, че вашата благодарност се отразява реално в анализите на ефективността, било то в края на месеца или на годината. Тъй като хората виждат, че честната дискусия се възнаграждава, ще бъде по-вероятно да се включат.

Споделяйте информацията

Не забравяйте да споделяте това, което чувате. Колкото повече хора виждат резултатите от обратната връзка на служителите, толкова по-вероятно е те да говорят свободно.

Служителите често се въздържат от даването на коментари, защото смятат, че това няма да постигне нищо или се страхуват да навредят на собственото си положение в компанията. Задачата на лидера е да покаже на служителите, че техните виждания ще бъдат взети сериозно и няма да се отразят негативно на работата им.

……………….

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ