Вредни митове за лидерството, в които вярват много ръководители

Вредни митове за лидерството, в които вярват много ръководители

Ако сте мениджър, има голям шанс вече да сте опитен в това, което правите. Не сте се издигнали в управленските редици с чести грешки и отбягване на промени. Вероятно притежавате богатство от познания, имате отличен опит и много държите на постигането на отлични резултати. Най-вероятно обаче ще останете изненадани да научите, че много от най-успешните мениджъри на планетата често са неподготвени за обратната връзка, която получават от своите служители.

Сабина Наваз, автор на „You're the Boss“, казва, че колкото по-висока е нашата корпоративна позиция, толкова повече тази власт ни изолира. Членовете на екипа прикриват трудните истини и истинските си чувства. Ние все повече забравяме как действията ни влияят на нашия екип.

Наваз разсейва три често срещани мита, които държат мениджърите в неведение.

Мит №1: Аз съм или добър, или лош шеф

Всички ние показваме проблясъци на добро лидерско поведение и губим искрата си, когато сме под високо напрежение. Тогава ние участваме в лошо лидерско поведение. Мениджърите не се събуждат с решимост да превърнат живота на своите екипи в ад. Независимо от това, те понякога подхождат твърде остро служителите. Те може да не отделят нужното време за изясняване на задачите, а след това да критикуват служителите, когато дадена задача не е изпълнена качествено.

Наваз казва, че етикетирането с помощта на бинарни термини води до чувство на срам, когато неизбежно направим грешка. Вместо да потъваме в негативна самокритика, трябва да смятаме действията си за изковани под натиска на конкретни обстоятелства. „Избройте какво сте направили правилно като мениджър, така че да осъзнаете, че сте способни както на добро, така и на лошо лидерско поведение“, казва Наваз.

Мит №2: Трябва да бъда автентичен

„Често, когато нов клиент започне да работи с мен, той се притесняват, че няма да бъде автентичен, ако се промени“, казва Наваз. „Желанието да останем автентични може да крие съпротива срещу промяната. Ако бяхме наистина автентични, нямаше ли все още да сме 3-годишните си Аз, което избухва при всеки малък дискомфорт“, добавя той.

Наваз насърчава своите клиенти да мислят за автентичността като за дума в множествено число, а не като в единствено число. Това, което сме автентично, е различно в зависимост от ролята, която играем: партньор, брат или сестра, дете, служител, шеф или изпълнител. Вкопчването в една уникална концепция за автентичност ни държи парализирани, ограничавайки диапазона ни на изразяване, както и нашето развитие.

Направете списък с начините, по които сте се променили през последното десетилетие, и втори списък с това, което сега е възможно поради тези промени. Все още ли сте автентичното си аз? Разбира се, и вероятно сега го познавате по-добре.

Мит №3: В бизнеса нищо не е лично

Когато залозите са високи и служителите са разтревожени, мениджърите често попадат в капана на предоставяне на уверения, призовавайки хората да не се тревожат. Има много проблеми с този тип успокоение. Когато кажем на хората да не се тревожат, те вероятно ще започнат да се чудят дали има причина за притеснения и ще се разтревожат още повече. Този подход омаловажава опита и емоциите на хората. Наваз казва, че вместо да успокоявате, по-добре е да артикулирате гамата от емоции, които вашият екип може да изпитва. Това ще ги накара да се почувстват разбрани. Вие ще им помогнете да обработят чувствата си и да възвърнат продуктивността си по-бързо.

Приемането на всеки от тези митове поддържа статуквото, задушава промяната и ни заобикаля с нашите наративи, които ограничават нашия растеж и този на нашите екипи. Наваз ни насърчава да се отървем от тези митове, за да можем да превърнем нашите „да-но“ в „да-и“ и да разширим вселената на това, което знаем.

………………

Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ