30% от потребителите биха пазарували ежедневни стоки онлайн

30% от потребителите биха пазарували ежедневни стоки онлайн

30% от активните потребители в интернет над 19-годишна възраст биха си купували стоки за ежедневна употреба по интернет, ако имат такава възможност. Това показва ново изследване на GfK. Тези потребители пазаруват разнообразни хранителни и нехранителни стоки и казват, че са готови да поръчват много от тях и онлайн. В момента те го правят средно 2,6 пъти месечно и смятат, че досегашният им опит в това отношение е положителен.

Сред нехранителните стоки, които имат блестящо бъдеще на онлайн пазара, според проучването, са перилните и почистващите препарати, продуктите за грижа за бебето и малкото дете, както и хартиените изделия за бита. Най-активните интернет потребители, които смятат да пазаруват тези три групи стоки, са готови да направят поръчки и онлайн, стига да имат такава възможност. Сред хранителните стоки най-добри перспективи за търговия по интернет имат кафето, алкохолните и безалкохолните напитки, захарните и шоколадовите изделия, консервите и основните хранителни продукти (като брашно, ориз, боб, сол, захар, олио, масло).

Изследването подчертава, че търговците на бързооборотни стоки ще трябва да използват максимално предимствата на онлайн пазаруването, за да компенсират недостатъците му. Много от клиентите смятат, че поръчването на стоки за ежедневна употреба онлайн може да им помогне да пазаруват по-лесно, по-бързо, както и да планират покупките си по-добре. Сред тях обаче има и недоверие от невъзможността да разгледаш, помиришеш и опиташ това, което купуваш, както и съмнението.

Изследването е проведено през септември 2012 г. сред 640 участници в онлайн панела askGfK на възраст над 19 години. В него са застъпени 20 групи хранителни и нехранителни бързооборотни стоки като например и някои други стоки като бяла и черна техника.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ