Неизвестно за известните: Световна компания за доставки включва "троянски пакети" в битката с конкурентите

Неизвестно за известните: Световна компания за доставки включва троянски пакети в битката с конкурентите

Международната компания DHL е основана през 1969 г. в Сан Франциско от трима бизнесмени - Ейдриън Далси, Лари Хилблом и Робърт Лин. Името "DHL" е  съставено от първите букви на техните фамилни имена.

НОВОСТИ

Партньорите организират доставка от врата до врата, като поставят началото на нова индустрия. Първият маршрут за доставка на документи по въздуха е Сан Франциско - Хонолулу. Избраният маршрут дава възможност да се доставят необходимите документи за митническо оформяне на товара, дори преди действителното пристигане на кораба в пристанището по местоназначение. Това значително намалява времето за освобождаване на товара и разходите за транспорт за клиентите на компанията.

Този принцип на работа е оценен от водещи компании в други страни и в рамките на две години DHL отваря представителства в Далечния изток и тихоокеанските острови. През 1972 г. услугата става известна в Япония, Хонконг, Австралия и Сингапур. Тя се развива толкова бързо, че до 1974 г. повече от 3 хиляди компании стават редовни клиенти на куриерската служба, а персоналът нараства до 314 души. През същата година за компанията научават в Европа и управителите ѝ отварят първия офис в Лондон.

През 1977 г. услугите на DHL вече се използват в Латинска Америка, Близкия изток и Африка, а още един офис е открит във Франкфурт. За да се премахнат грешките при сортиране на колети за заминаване, ръководството на компанията използва опаковъчни торби с различни цветове. Всеки нюанс отговаря на определен маршрут и така е почти невъзможно да се направи грешка. През 1979 г. компанията преминава на ново ниво - организира доставка на стоки с митническо оформяне на документите. До този момент тя се е занамавала с това,  изкючително чрез кореспонденция.

РАЗШИРЯВАНЕ

Снимка:Shutterstock

През 1983 г. DHL става първата куриерска служба, която развива бизнеса си в Източна Европа. В Синсинати (САЩ) е открит международен сортировъчен център. През 1985 г. в Брюксел компанията оттваря друг високотехнологичен сортировъчен център, чиято производителност е повече от 160 хиляди колета на ден.

През 1986 г. DHL създава съвместно предприятие в Китай и става първата международна куриерска компания, която предоставя услуги в тази страна. През 1990 г. DHL влиза в стратегически партньорства с Lufthansa, Japan Airlines и търговската компания Nissho Iwai Corp. През 1991 г. DHL става първият световен играч на международния пазар в бизнеса с доставки, който възобновява дейността си в Кувейт след края на войната в Залива.

През 1993 г. компанията инвестира 60 милиона долара в изграждането и оборудването на сортировъчен център в Бахрейн. Пет години по-късно Deutsche Post започва да придобива дялове в DHL. Година по-късно DHL Express инвестира един милиард евро в обновяване на флота си в Европа и Африка. Компанията купува 34 нови товарни самолета Boeing 757SF.

До 2001 г. Deutsche Post притежава мажоритарен дял в DHL, а през 2002 г. купува компанията напълно и я направи част от своето подразделение за експресни доставки (DHL Express). През 2002 г. разширяването на транспортната мрежа на DHL в Азия продължава - тя сключва споразумение с хонконгската авиокомпания CathayPacific за превоз на товари.

През 2003 г. DHL променя корпоративните си цветове от бяло и червено на жълто и червено и започна работа по промяна на логото на опаковъчни материали, машини и фирмени сгради. С придобиването на Airborne Express, DHL става третата по големина куриерска компания в САЩ.

През октомври 2003 г. DHL започва петгодишна инвестиционна програма, насочена към разширяване на инфраструктурата на компанията в Китай. За прилагането ѝ са необходими повече от 200 милиона долара. През 2004 г. компанията открива нов център за поддръжка на информационни мрежи и системи в Прага, за да замени центъра за информационни технологии в Лондон. През същата година DHL придобива 68% дял в индийския лидер на пазара за експресни доставки Blue Dart.

ЦУНАМИ

Снимка: Shutterstock

След цунамито през декември 2004 г. в Югоизточна Азия, DHL, която има повече от 40 представителства в засегнатите от бедствието страни, бързо откликва на молбите за помощ от властите и обществените организации в тези държави. Тя предоставя не само финансова подкрепа, но и организира безплатен въздушен и наземен транспорт за стоки до засегнатите райони. Служители на компанията в различни страни по света подемат инициативата за набиране на средства в полза на жертвите на природното бедствие.

През 2007 г. DHL открива център за изследване и развитие от последно поколение в предградията на Бон, за да разработи иновации в съответствие с тенденциите в транспорта и логистиката. Изследователската дейност се извършва в сътрудничество с други компании и организации.

През 2008 г. DHL транспортира 2,9 милиона контейнера само по море. Ако бъдат подредени в една линия, дължината им би била 17 677 км. Това е два пъти по-дълго от Нил, която е най-дългата река в Африка. През 2009 г. се извършва ребрандиране и групата става известна като Deutsche Post DHL.

КОНКУРЕНТИТЕ

Снимка: Shutterstock

DHL е известена не само с надеждната си работа, но и с необичайните си методи за справяне с конкурентите. Например, в „битката“ с UPS (United Parcel Service, Inc.) и TNT (Thomas Nationwide Transport), компанията използва „троянски пакети“. Кутиите с доставки са със специална боя, която променя цвета си при различни температури. На кутията има надпис "DHL е по-бърз". Пакетите са подадени до конкурентите за изпращане. В момента на изпращането кутията е изцяло черна, но след известно време, при повишение на температурата, се появява рекламният надпис. В резултат на това се оказва, че конкурентните компании транспортират товари с рекламен надпис на основния си съперник, като така подценяват себе си и възхваляват DHL. Тази комична случка развеселява клиентите на компанията за експресни доставки.


 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ