13 вредни съвети за рекламодатели

13 вредни съвети за рекламодатели

Прочетете ги и направете точно обратното!

1). Запомнете веднъж завинаги – висшата цел на вашата реклама е да грабне „Златен лъв” от фестивала в Кан. Всичко останало е от лукавого. Рекламата е изкуство! И ако целевата аудитория не проумее плодовете на това изкуство, толкова по-зле за нея.

 2). Изсечете с диамантен резец върху скрижалите на паметта си: имиджът е всичко, продажбите - нищо. Наблягайте на имиджовата реклама. Въздържайте се от изкушението на постоянните печалби.

 3). Никога не използвайте заглавие в рекламата. Ни-ко-га! Заглавието е убиец на рекламата. Клиентът трябва веднага да се потопи в текста. Заглавието само отвлича вниманието му.

 4). Ако чак толкова не може без заглавие, запомнете – то трябва да е пределно общо и абстрактно. Такова, че лесно да се приложи към всяка друга реклама на подобен продукт. И, разбира се, никакви интриги! Клиентите и без друго с охота ще прочетат вашето заглавие. И през ум да не ви минава заглавието да обещава някаква изгода на клиента.

 5). Пропуснете и подзаглавията – те само разсейват скъпоценното внимание на клиента.

 6). Ако можете да се откажете и от изображение, направете го! Не пълнете скъпата рекламна площ с картинки. Ако все пак се налага да го направите, подберете нещо безлично и мътно. Вместо снимки с хора, използвайте рисунки. И никакви текстове под тях – и без това никой не ги чете!

 7). Пишете плътен текст, без разбивки на абзаци. Интервалите и разстоянията са проява на лош вкус.

 8). Вложете в текста целия си литературен талант. Не пестете гръмките епитети. Клиентите обожават всичко „уникално”, „елитно”, „изискано” и „изтънчено". Старайте се да пишете дълги изречения, щедро обогатени с причастия, деепричастия и всякакви други елементи на словесната еквилибристика, които ще зазвучат в главата на клиента като 40-та симфония на Моцарт. Бягайте от глаголите като от чума. Глаголите са словесен боклук.

 9). За нищо на света не използвайте отзиви и други подобни подобни аргументи като статистики, мнения на експерти и прочие, за да увеличите доверието на клиента. Въобще не сте длъжни да убеждавате когото и да е, в каквото и да е.

 10). При никакви обстоятелства не посочвайте цената на продукта в рекламата. Иначе ще лишите клиентите от любимото им забавление – да звънят в компанията и да питат колко струва.

 11). Не насочвайте клиентите какво трябва да правят, за да се сдобият с вашия продукт. Да не са малки – сами да разберат!

 12). Често, изящната композиция на рекламата бива загрозявана с данни за контакти: телефонни номера, e-mail, адрес. Изглеждат като груб белег върху нежното лице на рекламното изкуство. Логото е достатъчно – всичко друго го има в Гугъл.

 13). Висш пилотаж в рекламата е да се слееш с рекламен конкурент. Направете всичко по силите си клиентите да тънат в догадки по какво вашето предложение се отличава от това на конкуренцията. Това ще провокира интуицията му, ще отвори чакрите му и в порив на естетичен екстаз той ще предпочете вашия продукт.

По материали от блога H&F

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
САЩ започват голяма военна операция „Южно копие“ срещу латиномериканските наркокартели
На днешната дата, 14 ноември. Имен ден празнуват Филип, Фильо, Филка
Правителството предложи Румен Спецов за особен търговски представител в „Лукойл Нефтохим“
Борисов: България може още днес да получи дерогация за санкциите срещу руския петрол
Ваксината срещу варицела влиза в задължителния календар
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
Мафията в TikTok: Как престъпните групировки използват социалните мрежи за набиране на кадри?