13 вредни съвети за рекламодатели

13 вредни съвети за рекламодатели

13 вредни съвети за рекламодатели

Прочетете ги и направете точно обратното!

1). Запомнете веднъж завинаги – висшата цел на вашата реклама е да грабне „Златен лъв” от фестивала в Кан. Всичко останало е от лукавого. Рекламата е изкуство! И ако целевата аудитория не проумее плодовете на това изкуство, толкова по-зле за нея.

 2). Изсечете с диамантен резец върху скрижалите на паметта си: имиджът е всичко, продажбите - нищо. Наблягайте на имиджовата реклама. Въздържайте се от изкушението на постоянните печалби.

 3). Никога не използвайте заглавие в рекламата. Ни-ко-га! Заглавието е убиец на рекламата. Клиентът трябва веднага да се потопи в текста. Заглавието само отвлича вниманието му.

 4). Ако чак толкова не може без заглавие, запомнете – то трябва да е пределно общо и абстрактно. Такова, че лесно да се приложи към всяка друга реклама на подобен продукт. И, разбира се, никакви интриги! Клиентите и без друго с охота ще прочетат вашето заглавие. И през ум да не ви минава заглавието да обещава някаква изгода на клиента.

 5). Пропуснете и подзаглавията – те само разсейват скъпоценното внимание на клиента.

 6). Ако можете да се откажете и от изображение, направете го! Не пълнете скъпата рекламна площ с картинки. Ако все пак се налага да го направите, подберете нещо безлично и мътно. Вместо снимки с хора, използвайте рисунки. И никакви текстове под тях – и без това никой не ги чете!

 7). Пишете плътен текст, без разбивки на абзаци. Интервалите и разстоянията са проява на лош вкус.

 8). Вложете в текста целия си литературен талант. Не пестете гръмките епитети. Клиентите обожават всичко „уникално”, „елитно”, „изискано” и „изтънчено". Старайте се да пишете дълги изречения, щедро обогатени с причастия, деепричастия и всякакви други елементи на словесната еквилибристика, които ще зазвучат в главата на клиента като 40-та симфония на Моцарт. Бягайте от глаголите като от чума. Глаголите са словесен боклук.

 9). За нищо на света не използвайте отзиви и други подобни подобни аргументи като статистики, мнения на експерти и прочие, за да увеличите доверието на клиента. Въобще не сте длъжни да убеждавате когото и да е, в каквото и да е.

 10). При никакви обстоятелства не посочвайте цената на продукта в рекламата. Иначе ще лишите клиентите от любимото им забавление – да звънят в компанията и да питат колко струва.

 11). Не насочвайте клиентите какво трябва да правят, за да се сдобият с вашия продукт. Да не са малки – сами да разберат!

 12). Често, изящната композиция на рекламата бива загрозявана с данни за контакти: телефонни номера, e-mail, адрес. Изглеждат като груб белег върху нежното лице на рекламното изкуство. Логото е достатъчно – всичко друго го има в Гугъл.

 13). Висш пилотаж в рекламата е да се слееш с рекламен конкурент. Направете всичко по силите си клиентите да тънат в догадки по какво вашето предложение се отличава от това на конкуренцията. Това ще провокира интуицията му, ще отвори чакрите му и в порив на естетичен екстаз той ще предпочете вашия продукт.

По материали от блога H&F

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ