6 съвета за създаване на завладяващи заглавия за бранд съдържание

6 съвета за създаване на завладяващи заглавия за бранд съдържание

Работите усилено върху създаването на бранд съдържание и вярвате, че то заслужава да бъде видяно. Но това е възможно само когато инвестирате част от усилията си в създаването на заглавието на съдържанието.

Заглавието е тази част от съдържанието ви, която получава най-голямо внимание, тъй като 80% от читателите четат само него. Качественото заглавие определя дали читателят ще спре да превърта и ще кликне върху него.

Ако заглавието изглежда непривлекателно, вашето съдържание може да не получи вниманието, което заслужава, без значение колко ценно, информативно и ангажиращо може да бъде то. Това е може би причината трафикът да варира с до 500% само заради заглавието. Следователно, компромисът с качеството на заглавието е последното нещо, което искате да направите.

Как да пишем страхотни заглавия 

За щастие, писането на мощни заглавия не е сложна наука и бързо можете да се научите да пишете въздействащи заглавия с малко практика. Писането на страхотни заглавия е комбинация от изкуство и наука. Интернет е пълен с формули за писане на заглавия. И те също работят. Но само толкова. Трябва да смесите своята креативност, разбиране на публиката и малко данни с тези формули, за да създадете звучни заглавия.

Ето няколко съвета как можете да направите това:

1. Мислете за вашите читатели 

Това е свят, в който живеем на първо място ние, клиентите. В този случай първо читателят. Трябва да идентифицирате проблемите на вашата аудитория и да предоставите ефективни решения по привлекателен начин, за да утвърдите репутацията си и да изградите лоялност.

Тъй като заглавието получава най-голяма популярност, отразявайте разбирането на вашата аудитория и се концентрирайте върху стойността, която вашето съдържание добавя към живота им. Това е най-добрият начин да покажете на аудиторията си, че разбирате техните борби и да я накарате да прочете съдържанието ви.

Изяснете какво има статията за читателя. Ще ги забавлява, образова, информира или вдъхновява? Ще отговори ли на въпрос или ще реши проблем?

Например, ако продавате офис столове и знаете, че потенциалните ви клиенти се борят с болки в гърба, можете да създадете заглавие, фокусирано върху точката на болка. Нещо като "7 ексклузивни офис стола, които ще ви помогнат да облекчите болките в гърба" може да помогне за генерирането на добри резултати.

2. Използвайте силни думи 

Забелязвате ли думата "ексклузивно" в примерното заглавие по-горе? Това е мощна дума.

Някои думи предизвикват психологическа реакция, емоция в хората. Тези думи се наричат мощни думи. Силните думи са разделени на множество категории въз основа на емоциите, които предизвикват. Тези категории могат да включват алчност, любопитство, доверие, гняв, страх и т.н.

Включването на една от тези думи в заглавието увеличава максимално нейното въздействие. Вашето заглавие сега предизвиква емоционална реакция в читателите и е по-вероятно да получите клик от тях.

Нека преразгледаме примерното заглавие по-горе: "7 ексклузивни офис стола за облекчаване на болките в гърба". 

Нека извадим силната дума: "7 офис стола за облекчаване на болките в гърба". 

3. Не изоставяйте автентичността 

Лесно е да прекалите със силните думи. Но това ще ви доближи до създаването на примамливи заглавия. А опитните съвременни читатели могат да забележат примамливи за щракане заглавия от километри разстояние и да отхвърлят съдържанието и марката, която прокарва такива заглавия. Затова постигнете баланс, когато използвате мощни думи.

Уверете се, че заглавието обещава това, което доставя съдържанието. Нищо не е по-досадно от това да щракнете върху статия, за да научите за едно нещо и вместо това да намерите нещо съвсем различно, непълно или неуместно.

Оформете заглавието си, за да пасне на статията. За целта създайте съдържанието и след това напишете заглавието, за да сте сигурни, че отразява съдържанието на статията.

4. Останете верни на марката 

Последователното брандиране е от съществено значение във всички допирни точки на клиентите, тъй като може да увеличи приходите с 33%.

Заглавията може да привлекат най-много очи от вашето онлайн съдържание. Следователно те трябва да съответстват на личността на вашата марка. Помислете за заглавията тук в Entrepreneur и ги сравнете с тези в Buzzfeed. Ще можете да идентифицирате как марките се придържат към личността на марката си чрез заглавия.

5. Използвайте числа 

Вековният съвет за заглавие: използвайте числа. Използването на числа в заглавията е подход, с който често се прекалява. Но все още работи.

Числата са по-привлекателни за човешкия мозък от думите. Те са по-лесни за обработка и разбиране. По-важното е, че числата помагат на читателите да определят по-лесно колко дълго е съдържанието и какво трябва да очакват. Ето защо 36% от читателите предпочитат заглавия с числа.

Кое от следните заглавия ще е по-добро според вас:"7 изключителни офис стола за облекчаване на болките в гърба" или "Офис столове за облекчаване на болките в гърба"?

Първият. Това е така, защото казва на читателите, че имат седем възможности вътре и им обещава, че статията ще бъде по-лесна за преглед.

Така че, опитайте се да напишете номерирани заглавия. Но отново, не прекалявайте. Смесете го с други заглавия, за да сте сигурни, че вашата марка изглежда автентична.

6. Внимавайте за дължината на заглавието

Лесно е да се увлечете, когато създавате заглавия. В крайна сметка искате да напишете най-ясното и въздействащо заглавие. Трябва обаче да се придържате към ограничение на знаците. 60-100 символа, за да бъдем точни.

Читателите почти винаги нямат време. Имате няколко секунди, за да привлечете вниманието и да предоставите стойност. Затова се придържайте към ограничението на знаците и консолидирайте цялата му стойност.

Създаването на съдържание може да бъде предизвикателство. И след като приключите с писането на блога си, трябва да го видите, за да служи на целта, за която е създаден. Затова се уверете, че пишете заглавия, които генерират кликвания и отговарят на вашето съдържание.

Можете да направите това, като съгласувате съдържанието на заглавието с болезнените точки на потребителя, изяснявайки стойността, включвате числа и поддържате оптимална дължина на заглавието. Освен това тествайте заглавията си, за да видите кое резонира най-добре с вашата аудитория. Вижте кои публикации са събрали най-много кликвания и анализирайте заглавията им. Може да сте в състояние да изберете критични прозрения за писане на заглавия по този начин. Приложете тези прозрения, за да подобрите писането на заглавия. 

Източник: Атул Джиндал, консултант по софтуерни и маркетингови технологии с 10 години опит в индустрията, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                     

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ