В основите на силната стартъп марка

В основите на силната стартъп марка

Изграждането на силна стартъп марка може да помогне за диференцирането на една компания, да подчертае нейните уникални предимства и да увеличи възприеманата й стойност, което води до по-висока оценка в очите на инвеститорите. Брандът на компанията се състои от различни постоянни действия, извършвани онлайн и офлайн. Един компонент, който влияе върху марката на стартиращия бизнес, е техните взаимоотношения. Нека представим трите типа взаимоотношения, върху които всеки основател на стартиращ бизнес трябва да се съсредоточи, за да увеличи растежа си, стойността на марката и в крайна сметка оценката си.

1. Членове на борда и съветници

Наличието на членове на борда или съветници, които са експерти в индустрията, може да осигури значителна стойност за марката и оценката на стартиращия бизнес. Тези с правилните познания в индустрията, връзки и репутация могат да помогнат на стартиращата компания да се ориентира в конкурентния пейзаж, да идентифицира нови възможности и да отвори врати за потенциални клиенти и инвеститори.

Проучване на KPMG, наречено "2019 Global CEO Outlook" установи, че репутацията на борда е вторият най-важен фактор, който се взема предвид от инвеститорите, когато оценяват компания. Въпреки че това може да не е изненада за мнозина, истината е, че намирането и впрягането на правилните членове на борда или ментори не е лесно, тъй като те обикновено са търсени хора.

За да установите отношения с експерти от индустрията за потенциални членове на борда, важно е първо да планирате идеалния състав от опит, знания, връзки и репутация, от които се нуждае вашия борд. Например, един член на борда може да е силно свързан във вашата индустрия, докато друг може да има докторска степен в тази област, а друг може да е съветвал президента на Съединените щати.

Освен това може да искате да определите цели за разнообразие за вашия съвет, като например равен брой жени и мъже. След като установите необходимата структура и профили, започнете да обмисляте потенциални кандидати за вашия съвет.

Най-добрият начин да се свържете с такива хора е чрез препоръки от съществуващи членове на борда, инвеститори или други контакти в индустрията. Основателите на стартиращи фирми могат също да присъстват на индустриални събития, да участват в онлайн форуми и групи и да се присъединят към индустриални асоциации, където може да присъстват правилните профили на членове на борда.

2. Инвеститори в индустрията, основатели и лидери 

Създаването на стабилна мрежа от индустриални инвеститори, основатели и лидери може значително да облагодетелства растежа на стартъпа, марката и оценката. Такива връзки могат да осигурят достъп до капитал, менторство и стратегически съвети, което може да се окаже безценно. От съществено значение е да изградите отношения, основани на доверие, взаимни интереси и автентични приятелства.

Когато основателите са добре свързани и ценени в своята индустрия, в рамките на своята мрежа те могат да се подкрепят и препоръчват един друг, което в крайна сметка укрепва личната им марка.

Национално проучване на Brand Builders Group разкрива, че 82% от всички американци са съгласни, че компаниите са по-влиятелни, ако техните ръководители имат лична марка, която познават и следват.

За да изградят взаимоотношения с инвеститори в индустрията, основатели и лидери, основателите на стартиращи компании трябва да бъдат видими както онлайн, така и офлайн, дори ако предпочитат да бъдат в офиса, управляващ компанията. Те могат да присъстват на мрежови събития, да участват в акселераторски програми и да се присъединят към съответните онлайн общности.

Като се свързват с лидери в индустрията в социалните медии и публикуват увлекателно съдържание, те могат постепенно да изградят автентични взаимоотношения. Ключът е да бъдете проактивни и автентични в изграждането на тези взаимоотношения.

3. Съоснователи и екип 

Инвеститорите се фокусират конкретно върху връзката между съоснователите и културата на компанията, когато оценяват потенциала на стартиращия бизнес. Способността на ръководството на стартъпа да работи заедно и да насърчава положителна култура е от решаващо значение за изпълнението на плановете, справянето с предизвикателствата и движението на компанията напред. На свой ред това оказва влияние върху марката и оценката на стартъпите.

Освен това, 94% от ръководителите и 88% от служителите смятат, че различната култура на работното място е важна за успеха на бизнеса, според проучване на Deloitte за партньорствата и взаимоотношенията на работното място. В крайна сметка инвеститорите искат да видят, че ръководството и екипът на стартъпа имат способността да работят заедно и да създадат култура, която подкрепя иновациите, растежа и успеха.

За да се установят добри взаимоотношения между съоснователите, се препоръчва да се насърчава открита комуникация и сътрудничество за изграждане на положителна и продуктивна работна среда. Основателите на стартъпи могат да създадат силна фирмена култура, като определят своите ценности и мисия и насърчават отворена култура, която подкрепя индивидуалния растеж, предлагайки предимства на служителите и насърчавайки баланса между професионалния и личния живот. Те могат също така да организират събития и дейности за изграждане на екип, за насърчаване на сплотеността на екипа и на положителната работна среда.

В заключение, формирането на правилните взаимоотношения с експерти от индустрията, инвеститори, основатели и лидери, както и приоритизирането на управленския екип и фирмената култура, могат значително да повлияят на растежа, успеха, марката и оценката на стартъпа. Препоръчително е основателите на стартъпи да се съсредоточат върху изграждането на силна лична марка, като следват горните практични съвети и изграждат силни взаимоотношения, наред с други компоненти за изграждане на марка. Това може да повиши допринесе положително за постигането на успех и в крайна сметка да подпомогне привличането на финансиране за развитие на стартъпа.

Източник: Лироне Гликман, международен лектор по бизнес растеж, лична марка и работа в мрежа и собственик на глобална бутикова фирма за управление на марки, обслужваща авангардни стартиращи компании, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тошко Йорданов: Няма пари в държавата, наказателна отговорност за Асен Василев
Тръмп ще наложи санкции на Русия, ако Путин откаже да преговаря за Украйна
Костадинов: Няма да допуснем България да влезе в еврозоната
Зеленски: Нужни са най-малко 200 хил. европейски миротворци за гаранции за сигурност
Панама подаде жалба до ООН заради заплахите на Тръмп да вземе канала
Зеленски постави под съмнение ангажираността на САЩ към бъдещето на Европа
Сигнали за бомби в десетки училища в страната вдигнаха на крак полицията
Банки използват "командни зали" заради очакваното търговско напрежение при Тръмп