Авангардни концепции за по-добра ангажираност на клиентите

Авангардни концепции за по-добра ангажираност на клиентите

Ангажираността на потребителите е по-важна от всякога. Всъщност 86% от клиентите казват, че са готови да платят повече за страхотно клиентско изживяване. Компаниите, които дават приоритет на ангажираността, изграждат по-силни взаимоотношения, стимулират лоялността и е по-вероятно да постигнат дългосрочен успех.

Има традиционни инициативи за ангажиране, като например създаване на програма за лоялност или искане за обратна връзка. Но през 21-ви век един от най-добрите начини за подхранване на ангажираността е чрез нововъзникващи технологии.

Мощни технологични инструменти като разширена реалност или XR имат невероятен потенциал за подобряване на потребителското изживяване. В много случаи открих, че те вече са заети с прекрояването на дигиталното изживяване навсякъде – независимо дали потребителите го разпознават или не, пише Шама Хайдер в статия за Inc. 

Нека проучим как тези завладяващи технологии революционизират ангажираността на потребителите, както с крайните продукти и услуги, така и по време на производството на тези предложения.

1. Подобрете обучението

XR технологиите оказват значително влияние върху ангажираността в образованието, като предлагат завладяващи преживявания, които подобряват ученето. Техническото обучение за тези, които се занимават с производство на потребителски стоки, е непрекъснат процес. Това също е област, в която интерактивните и визуалните елементи променят играта.

Подчертавайки критичния характер на този проблем, Bilt, софтуерна компания за работни инструкции, наскоро публикува доклад, озаглавен „Техническо обучение през 2024 г.“ Според доклада ръководителите прогнозират 11% спад в производителността на работниците през следващите две години, ако обучението не се подобри. Това предоставя възможност за XR не само да опреснява моделите на обучение, но и да имитира реални преживявания в контролирана среда.

Последните постижения в областта на разширената реалност се справят с неефективността на обучението чрез интегриране на 3-D завладяващи приложения с възможности за пространствени изчисления. Това смесване на цифрово съдържание с реалния свят позволява на потребителите да наслагват 3-D анимации върху физически продукти за по-голяма яснота и разбиране. Обучаемите могат да взаимодействат с учебната програма без риск от повреда на реално оборудване или застрашаване на собствената им безопасност.

Ангажираността на потребителите е много ценна и си струва да се преследва през целия производствен процес. Като насърчават ангажираността с обучение в началото, компаниите могат да създадат по-иновативни решения и да изградят по-силни взаимоотношения със своите екипи, доставчици и клиенти. Тези усъвършенствани методи на обучение не само повишават производителността, но и осигуряват по-безопасна и по-ефективна учебна среда на работното място.

2. Визуализиране на потенциала

Друг начин, по който XR помага при ангажирането на потребителите, е чрез визуализация. Има очевидни случаи на употреба от страна на клиента, като например приложения, които позволяват на потребителите да видят как може да изглежда мебел или цвят на боя в стаята. Зад кулисите технологията за разширена реалност също оказва сеизмично въздействие върху начина, по който работят индустриите.

Например Lowe's използва концепцията за ангажиране на потребителите XR офлайн и в магазините. Lowe's Style Studio за Apple Vision Pro позволява на клиентите да визуализират и проектират своите мечтани кухни от първа ръка, използвайки пространствени изчисления. Компанията е първият търговец на дребно за подобряване на дома, който предлага изживяване с Apple Vision Pro в избрани магазини. Този авангарден подход помага на потребителите да визуализират потребителското изживяване по увлекателен и свежо достъпен начин, който поддържа конкурентно предимство в една все по-конкурентна дигитална среда.

Не забравяйте, че XR не само помага на потребителите да виждат повече. Можете да го използвате, за да визуализирате и дигитализирате тези потребителски преживявания, докато се развивате и създавате идеи. Той помага да се идентифицират потенциални подобрения на ранен етап, насърчава иновативното мислене и улеснява по-доброто сътрудничество.

3. Подобрете разказването на истории

Разказването на истории е част от доброто маркетингово изживяване. Визуалните и интерактивните компоненти на XR технологията предлагат няколко начина за подобряване на изживяването за разказване на истории за потребителите.

Един пример е трейлър с виртуална реалност за къщата на Ане Франк. Къщата на Ане Франк, Force Field VR и Oculus създадоха програмата, която позволява на потребителите да провеждат виртуални обиколки на Тайната пристройка, където Франк са живели през по-голямата част от Втората световна война.

Разширената реалност (XR) позволява на потребителите да се ангажират с изживявания отдалеч и по нови, завладяващи начини. Трябва обаче да сте креативни и да изградите правилните партньорства, за да излезете с най-добрия начин за подобряване на всеки случай на употреба.

Използване на XR технология за свързване с потребителите

Има очевидни начини, по които XR може да подобри изживяването на потребителите. Използването на приложение, за да видите как един стол може да изглежда в стая или да видите съзвездия в небето, са обичайни случаи на употреба.

Полезността на XR решенията обаче надхвърля основното потребителско поведение. Индустриите използват тези нововъзникващи технологии, за да подобрят ангажираността на потребителите в целия производствен процес.

Независимо дали става въпрос за създаване на симулации за опростяване на продуктовия дизайн, представяне на изживявания на дигитални близнаци при търговията на дребно или създаване на по-ефективни среди за техническо обучение, XR прави революция в ангажираността на потребителите – и нещата тепърва започват.

Източник: Шама Хайдър, основател и главен изпълнителен директор на Zen Media, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ