Авангардни концепции за по-добра ангажираност на клиентите

Авангардни концепции за по-добра ангажираност на клиентите

Ангажираността на потребителите е по-важна от всякога. Всъщност 86% от клиентите казват, че са готови да платят повече за страхотно клиентско изживяване. Компаниите, които дават приоритет на ангажираността, изграждат по-силни взаимоотношения, стимулират лоялността и е по-вероятно да постигнат дългосрочен успех.

Има традиционни инициативи за ангажиране, като например създаване на програма за лоялност или искане за обратна връзка. Но през 21-ви век един от най-добрите начини за подхранване на ангажираността е чрез нововъзникващи технологии.

Мощни технологични инструменти като разширена реалност или XR имат невероятен потенциал за подобряване на потребителското изживяване. В много случаи открих, че те вече са заети с прекрояването на дигиталното изживяване навсякъде – независимо дали потребителите го разпознават или не, пише Шама Хайдер в статия за Inc. 

Нека проучим как тези завладяващи технологии революционизират ангажираността на потребителите, както с крайните продукти и услуги, така и по време на производството на тези предложения.

1. Подобрете обучението

XR технологиите оказват значително влияние върху ангажираността в образованието, като предлагат завладяващи преживявания, които подобряват ученето. Техническото обучение за тези, които се занимават с производство на потребителски стоки, е непрекъснат процес. Това също е област, в която интерактивните и визуалните елементи променят играта.

Подчертавайки критичния характер на този проблем, Bilt, софтуерна компания за работни инструкции, наскоро публикува доклад, озаглавен „Техническо обучение през 2024 г.“ Според доклада ръководителите прогнозират 11% спад в производителността на работниците през следващите две години, ако обучението не се подобри. Това предоставя възможност за XR не само да опреснява моделите на обучение, но и да имитира реални преживявания в контролирана среда.

Последните постижения в областта на разширената реалност се справят с неефективността на обучението чрез интегриране на 3-D завладяващи приложения с възможности за пространствени изчисления. Това смесване на цифрово съдържание с реалния свят позволява на потребителите да наслагват 3-D анимации върху физически продукти за по-голяма яснота и разбиране. Обучаемите могат да взаимодействат с учебната програма без риск от повреда на реално оборудване или застрашаване на собствената им безопасност.

Ангажираността на потребителите е много ценна и си струва да се преследва през целия производствен процес. Като насърчават ангажираността с обучение в началото, компаниите могат да създадат по-иновативни решения и да изградят по-силни взаимоотношения със своите екипи, доставчици и клиенти. Тези усъвършенствани методи на обучение не само повишават производителността, но и осигуряват по-безопасна и по-ефективна учебна среда на работното място.

2. Визуализиране на потенциала

Друг начин, по който XR помага при ангажирането на потребителите, е чрез визуализация. Има очевидни случаи на употреба от страна на клиента, като например приложения, които позволяват на потребителите да видят как може да изглежда мебел или цвят на боя в стаята. Зад кулисите технологията за разширена реалност също оказва сеизмично въздействие върху начина, по който работят индустриите.

Например Lowe's използва концепцията за ангажиране на потребителите XR офлайн и в магазините. Lowe's Style Studio за Apple Vision Pro позволява на клиентите да визуализират и проектират своите мечтани кухни от първа ръка, използвайки пространствени изчисления. Компанията е първият търговец на дребно за подобряване на дома, който предлага изживяване с Apple Vision Pro в избрани магазини. Този авангарден подход помага на потребителите да визуализират потребителското изживяване по увлекателен и свежо достъпен начин, който поддържа конкурентно предимство в една все по-конкурентна дигитална среда.

Не забравяйте, че XR не само помага на потребителите да виждат повече. Можете да го използвате, за да визуализирате и дигитализирате тези потребителски преживявания, докато се развивате и създавате идеи. Той помага да се идентифицират потенциални подобрения на ранен етап, насърчава иновативното мислене и улеснява по-доброто сътрудничество.

3. Подобрете разказването на истории

Разказването на истории е част от доброто маркетингово изживяване. Визуалните и интерактивните компоненти на XR технологията предлагат няколко начина за подобряване на изживяването за разказване на истории за потребителите.

Един пример е трейлър с виртуална реалност за къщата на Ане Франк. Къщата на Ане Франк, Force Field VR и Oculus създадоха програмата, която позволява на потребителите да провеждат виртуални обиколки на Тайната пристройка, където Франк са живели през по-голямата част от Втората световна война.

Разширената реалност (XR) позволява на потребителите да се ангажират с изживявания отдалеч и по нови, завладяващи начини. Трябва обаче да сте креативни и да изградите правилните партньорства, за да излезете с най-добрия начин за подобряване на всеки случай на употреба.

Използване на XR технология за свързване с потребителите

Има очевидни начини, по които XR може да подобри изживяването на потребителите. Използването на приложение, за да видите как един стол може да изглежда в стая или да видите съзвездия в небето, са обичайни случаи на употреба.

Полезността на XR решенията обаче надхвърля основното потребителско поведение. Индустриите използват тези нововъзникващи технологии, за да подобрят ангажираността на потребителите в целия производствен процес.

Независимо дали става въпрос за създаване на симулации за опростяване на продуктовия дизайн, представяне на изживявания на дигитални близнаци при търговията на дребно или създаване на по-ефективни среди за техническо обучение, XR прави революция в ангажираността на потребителите – и нещата тепърва започват.

Източник: Шама Хайдър, основател и главен изпълнителен директор на Zen Media, за Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                                   

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Боксовият ветеран Майк Тайсън ще се бие с 48-годишният Флойд Мейуедър през 2026 г.
„Европа срещу Китай“: Автомобилното изложение в Мюнхен e следващото бойно поле в борбата за пазарен дял
Шефът на BMW: Забраната на двигателите с вътрешно горене в ЕС е голяма грешка
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България
Mastercard подкрепя Иван Иванов – новата българска тенис звезда, шампион при юношите на „Уимбълдън“ за 2025 г.
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
Защо всяка работна среща трябва да започва точно навреме
Истинската роля на имейла