Как да измерите стойността на PR-а

Как да измерите стойността на PR-а

Повечето фирми трябва да инвестират във връзки с обществеността под една или друга форма в наши дни. Независимо дали се опитват сами или използват външна агенция, в днешните пазари и работни пространства е основно необходимо да установите онлайн присъствие, да създадете вашите съобщения, да популяризирате марката си и да изградите последователи на клиентите си.

Независимо от размера на пазара или увеличаването на броя на PR фирмите в цялата страна, това, което наистина има значение за клиентите – това, което има и винаги ще има най-голямо значение – е възвръщаемостта на инвестицията (ROI). Колко трябва да инвестира един бизнес в PR и как се измерва ROI, за да се изчисли успехът?

Първият въпрос е лесен за отговор: Трябва да инвестирате толкова, колкото позволява бюджетът ви, за да разгласите името си там, да уловите покритие и да затвърдите репутацията си на най-добрия във вашата индустрия. Съвсем различен въпрос е да определите дали тази инвестиция ви се изплаща по начините, които искате.

Как се определя успешната възвръщаемост на инвестицията в PR-а

Когато става въпрос за вашите усилия за връзки с обществеността, успехът се определя, в основата, като преобразуване; тоест да видите как продуктите на вашия PR бюджет се превръщат в измерими резултати като увеличен трафик, увеличени споменавания в пресата и увеличени продажби. Но е важно да се отбележи, че преобразуването на PR наистина не е свързано с преки финансови печалби. В сферата на публичността истинската цел е медийното излагане. Колкото повече шум можете да създадете, толкова по-добре работи вашата PR стратегия.

За да създадете максимален шум, имате нужда от набор от комбинирани маркетингови и PR услуги, всички работещи в тандем, за да позиционирате оптимално и рекламирате вашето предприятие. Когато комбинирате всички компоненти, изброени по-долу, във вашия PR план, вие създавате фуния за дигитален маркетинг, която задължително трябва да включва призиви за действие, за да задвижите процеса.

Резултат №1: Отразяване в пресата

Успешният PR е нещо повече от изрезки от пресата. Но знаете ли какво? Изрезките от пресата са важни не само като измеримо отражение на медийните хитове, които вашите PR усилия генерират, но и в качествено отношение - че усилията му дават плодове. Изрезките не са единствената форма на медийно отразяване и медийното отразяване не е единственият барометър за успеха на възвръщаемостта на инвестициите, но те все още са доста добри показатели и ще останат такива. Та кой не иска да чуе, че съобщението му за пресата е взето от 50+ магазина, че продуктът му ще бъде представен в предстоящо ръководство за подаръци или че има половин дузина покани за подкаст, които чакат във входящата му кутия? 

Резултат №2: Констатации от анализа на конкуренцията

PR специалистът не се концентрира само върху вашия бизнес. Опитен професионалист знае как да проучи какво правят вашите конкуренти, за да ви изпреварят или продават по-добре от вас. Когато анализът разкрие практически, проверими констатации, които могат да бъдат приложени към вашата собствена PR кампания (като най-ефективния медиен канал за вашата конкретна услуга), това е като да изровите самородно късче, когато търсите злато.

Резултат №3: Оптимизация на уебсайта и точност на активите

Повечето компании вече имат изграден и работещ уебсайт и доста фирмено обезпечение, преди да наемат PR агенция. Но дали тези изпитани маркетингови средства функционират на най-високо ниво и дали активите наистина подчертават отличието на компанията? Част от цялостна PR кампания е задълбочен преглед на вашите съществуващи активи и информирани препоръки за това как да ги издигнете и да ги направите много по-ефективни.

Резултат №4: Ангажираност в социалните медии

Припомнете си казаното за това, че приходите не са свещеният граал на PR-а. По-скоро разширяването на вашето онлайн присъствие допринася за маркетинговата фуния, която се спуска малко по малко към крайния резултат на вашата компания и затова полагането на целенасочени усилия във вашите социални медийни платформи, за да съберете възможно най-много последователи, е от първостепенно значение. PR специалистите имат вътрешна информация за това какво да публикуват и кога, какво трябва да бъде историята, както и идеалната честота и съдържание за вашия конкретен пазар. Така че, когато броят на вашите последователи и призивите ви за действие се покачат, можете да кажете, че вашата PR кампания правилно улавя личността на вашия бизнес и има достъп до целевата ви аудитория.

Резултат №5: SEO резултати

SEO не винаги е стандартна част от PR пакета, но ако имате възможност, вземете я. Тъй като сега целият бизнес свят е онлайн, търговията се извършва на екрана чрез силата на търсачките, което прави оптимизацията за търсачки ключът, който движи цялата машина. Ако харчите хиляди за най-съвременен уебсайт, искате търсещите да го посещават. Ако пишете блог за гости, искате хората да го четат. Ако се класирате по-високо, виждате повече трафик и получавате повече кликвания, след като вашият SEO-усъвършенстван PR план е пуснат в действие, това е сигурен знак, че планът работи.

Резултат №6: Кумулативен ефект от средносрочна до дългосрочна PR стратегия

Искате да сте проактивни, да, но и търпеливи. Искате да видите резултати, разбира се, но е малко вероятно те да се случат със светкавична скорост. Ако дадете шанс на вашата PR кампания да си свърши работата, тя ще напредне с управляемо темпо и кумулативното натрупване ще доведе до последователни, надеждни развития. Бавно и стабилно печели състезанието тук, така че ще е добре да запазите надеждите си високи, а очакванията си под контрол.

Източник: Емили Рейнолдс Берг, основател на фирмата за връзки с обществеността R, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                    

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ