Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Big Mac в Индия
Искате да продадете хамбургер в Индия? Давайте, McDonald’s успяха. Но тяхното меню в Индия не съдържа говеждо. Точно така, прочутият Big Mac в Индия съдържа пилешко.
Говеждото е напълно изключено, защото традиционното McDonald’s меню не е подходящо за държава, според чиято култура кравите са свещени животни. McDonald’s трябваше да направят нещо различно, за да популяризират продуктите си в Индия. Същото се отнася за бизнесите, които навлизат в социалните медии. Фирмите трябва да уважават всяка една платформа.
Приспособете се към стандартите на Facebook
Компаниите често правят културни гафове във Facebook. Вместо да оценяват творението на г-н Зукърбърг като такова, чиято култура третира личните взаимоотношения като свещени, много бизнеси използват традиционни маркетингови методи като онлайн билбордове и платени или неплатени послания от рода на „Днес има голяма разпродажба!“ или „Вижте новите ни стоки!“
Помнете, че Facebook културата е изградена върху личните взаимоотношения. Нищо друго не крещи „Не искам да си ми приятел!“, както да изтърсите рекламен билборд насред публикациите от приятели на нечия начална страница. Това е като да идете в бара с приятели и изведнъж един от тях да прекъсне разговора с изречение от сорта на „Купи от мен!“. С подобно поведение лесно ще бъдете изхвърлени от списъка с приятели.
Бъдете рационални. Публикувайте топли и приятелски съобщения, за да ви усетят потребителите по-близки. Намерете поне един истински човек – главния изпълнителен директор или вицепрезидента на компанията – който да пише на платформата от името на компанията. Според скорошно проучване, клиентите са много по-склонни да проявят интерес към дадена компания, ако чувстват собственика й поне малко близък.
Затова пишете представителни публикации. Не се срамувайте да поискате приятелство на потенциални партньори, но не с цел просто да им продадете нещо, а с надеждата да изградите по-лични и трайни контакти. Подобни взаимоотношения, започнали в социалните медии, могат да ви донесат големи ползи.
Изберете между Twitter и Pinterest
Успешната стратегия в социалните медии изисква и да изберете на коя платформа да „играете“. В Pinterest положението е ясно – тъй като почти 80% от потребителите са жени, компаниите, които се стремят да привлекат интереса на мъже, не биха използвали тази платформа.
Друг такъв пример е Twitter. Ако някоя компания е популярна и има профил в Twitter – като Apple или Starbucks, а дори и да е известна само на местно ниво – потребителите биха я последвали, за да се обвържат по някакъв начин с нея и да получават известия.
Но ако компанията е напълно безизвестна, се налага тя да има важно послание, което да разпространи чрез Twitter. В противен случай, tweet-овете се превръщат в нежелано дърдорене на фона на по-предпочитаните публикации от близки приятели и познати.
Не е лесно да привлечете и задържите желаните последователи. Всеки един tweet може да бъде намерен. Така че, независимо дали използвате Twitter търсачката, или платформа като Hootsuite, за да ловувате за потенциални клиенти, можете да намерите хора, които се интересуват от това, което предлагате.
Един съвет – подбирайте внимателно думите си. Клиентите търсят услуги и продукти по много и различни начини.
Приемете LinkedIn като основното поле за бизнес изяви
Ако се тревожите за това, как ще се приспособите към културите на различните социални медии, бъдете сигурни, че LinkedIn предлага безопасна и приятелска бизнес среда. Ето една тайна – LinkedIn естествено приляга на повечето бизнеси, защото контактите, които създавате, се наричат „познанства“. Освен това, снимките, които се използват, са професионални – няма снимки на бикини или торти – и профилите наподобяват портфолиа или автобиографии.
И все пак е важно да уважавате стандартите на LinkedIn, когато използвате платформата. Целта е да разпространявате истински стойностна информация, а не досадна самореклама.
Въпреки че LinkedIn е удобна платформа за всеки бизнес, проучете хората, които я използват, за да се убедите, че подхожда на стоките и услугите, които предлагате. Според Quantcast.com, LinkedIn се отличава с богата и образована потребителска маса. Платформата предлага много предимства на финансовите, консултантски и обслужващи фирми, но много често търговците срещат пречки, в зависимост от продуктите, които предлагат. За компании, които продават евтини стоки на дребно например, LinkedIn може да не е най-подходящата платформа.
Какво значи всичко това? Всяка една социална мрежа е отделна култура. Опознайте уникалния й език, неписаните правила, стандартите и очакванията, от които зависи това, да бъдете приети, а не отхвърлени. Мислете за културата и хората и няма да стигнете дотам, да предлагате Big Mac в Индия.
Източник: Entrepreneur.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.