Бира Modelo почита латиноамериканската общност за своя 100-годишен юбилей

Modelo стартира кампания на 16 септември в чест на своята 100-годишнина, според информация, споделена с Marketing Dive. Марката се управлява от Constellation Brands в САЩ и Anheuser-Busch InBev в международен план.
„Благодаря за 100 години Modelo“ е национална кампания, целяща да почете латиноамериканската общност, основен пазар за марката. Съобщенията с „благодарност“ ще се появяват във външни реклами в Далас, Чикаго, Хюстън, Лос Анджелис, Ню Йорк и Маями. Съобщенията ще се появяват и по телевизорите в местни барове чрез Atmosphere TV.
Кампанията съвпада с Месеца на латиноамериканското наследство (15 септември до 15 октомври). Въпреки че латиноамериканската общност помогна на Modelo да изпревари Bud Light като бира номер едно в Америка по продажби в долари, общността купува по-малко от бирата, до голяма степен поради социално-икономически фактори.
Испаноезичната общност е гръбнакът на потребителската база на Modelo и марката показва своята признателност с кампания, съсредоточена върху културата и храната. Ето защо Modelo предлага персонализирани пакети от по шест бутилки, съдържащи по една ръчно рисувана бутилка, предназначена да представи един на всеки шестима американци, които са част от латиноамериканската общност. Художникът Девън Родригес е проектирал бутилката, отбелязваща Южен Бронкс в Ню Йорк, докато Хенри Белтран е проектирал бутилката, отбелязваща Южен централен Лос Анджелис.
Като част от кампанията Modelo се впуска и на кулинарната сцена. На Tales of the Cocktail, конференция, базирана в Ню Орлиънс, която се проведе в края на юли, марката показа своята версия на коктейл Michelada. През октомври Modelo ще бъде домакин на завладяващо преживяване на фестивала за вино и храна Food Network New York City.
През 2023 г. Modelo отне титлата за най-продавана бира в Америка от Bud Light и оттогава се е задържала на тази позиция. Митата върху Мексико, където се произвежда бирата, и продължаващото политическо напрежение обаче могат да застрашат тази позиция.
Modelo не е единствената мексиканска бира на Constellation. Компанията управлява и Corona и Pacifico в САЩ. Компанията наскоро намали годишната си перспектива поради влошаващи се макроикономически условия и намаляващо търсене. Нетните продажби са намалели с 5,8% на годишна база до 2,52 милиарда долара през първото тримесечие на фискалната 2026 г., период, който приключи на 31 май, според съобщение за приходите.
На фона на намаляващите продажби сред латиноамериканските потребители, Modelo предприе стъпки за разширяване на своята привлекателност. В началото на септември марката рестартира кампанията си „Фенове на пълен работен ден“.
В бъдеще марката ще увеличи инвестициите в алтернативни продукти под марката Modelo, включително сезонни и нискокалорични продукти. Тази инициатива ще включва Modelo Oro, Modelo Chelada и Modelo Spiked Aguas Fresca.
Източник: Сара Карлович за Marketing Dive
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.