Доверието е стратегията – авторитетът е наградата

Доверието е стратегията – авторитетът е наградата

Всеки ден сме бомбардирани с шум - имейли, реклами, изскачащи прозорци, спонсорирани публикации и лични съобщения от непознати, които искат да „се качат на бързо обаждане“. Това е безмилостно. И хората са уморени.

Маркетолозите често наричат ​​това „умора на аудиторията“, обвинявайки претоварването със съдържание. Но след като работих със стотици лидери, за да изградя автентичен авторитет, започнах да го виждам по различен начин: не е просто претоварване със съдържание - това е умора от доверие, пише Адам Уити в статия за Entrepreneur. 

Умората от доверие е това, което се случва, когато хората спрат да вярват. Когато всяко съобщение се усеща като прикрита реклама, хората се отдръпват - не само от марките, но и от лидерите, които някога са спечелили уважението им.

И така, в свят, където доверието намалява и скептицизмът нараства, как да станете някой, когото си струва да слушат?

Доверието се премества от институции към отделни лица

Едно проучване установи, че 79% от хората се доверяват повече на работодателя си, отколкото на медиите, правителството или организациите с нестопанска цел.

Това означава, че доверието вече не е институционално – то е лично. Хората не искат друга безлична марка, която да им говори. Те искат истински човек, който се появява с яснота, последователност и ценност.

Това е вашата възможност. Ако искате да водите, трябва да спечелите доверие. А добрата новина? Всичко започва с три стъпки.

1. Бъдете откриваеми

Нека бъдем практични. Потърсете себе си в Google. Какво се появява?

Ако са остарели биографии, разпръснати връзки или още по-лошо – нищо – имате работа за вършене. Вашето дигитално присъствие е първото ви впечатление. Когато някой иска да ви провери, той не иска вашата автобиография. Той ви търси.

Силен профил в LinkedIn е първата стъпка. Накарайте го да звучи като лидер, а не като търсещ работа. След това създайте личен уебсайт, който отразява кой сте, какво представлявате и хората, на които служите. Това е вашата платформа.

След това, дайте на хората причина да ви се доверят: съдържание за лидерство в мисленето – статии, интервюта, подкасти – които представят вашите идеи. Ако не мога да ви намеря, не мога да ви следя.

2. Бъдете надеждни

Интернет е пълен с мнения. Това, което е важно, са доказателства.

Достоверността идва от доказателства: медийни публикации, лекции, отзиви от клиенти, книги и авторски права. Това не са показатели за суета – те са сигнали за доверие. Те казват на вашата аудитория: този човек е спечелил платформа.

Не е нужно да оглавявате TEDx презентация утре. Започнете с малко. Напишете статия за вашата индустриална публикация. Споделете победа на клиент. Изградете инерция с реални, спечелени сигнали за авторитет.

И данните потвърждават това. Проучване на фондация Gallup/Knight установи, че близо 90% от американците следват поне една публична личност за новини или информация, повече от марки, а понякога и повече от самите медии.

3. Бъдете човечни

Ето къде много лидери грешат: те забравят, че доверието не е само в това, което казвате – а как карате хората да се чувстват.

Можете да имате най-елегантния уебсайт и най-изпипания профил, но ако тонът ви звучи роботизирано или съдържанието ви звучи като корпоративен пълнеж, хората ще го подминат.

Не е нужно да разкривате историята на живота си, но трябва да звучите като истински човек. Споделяйте уроците, които сте научили, не само това, което продавате. Разказвайте истории. Говорете ясно. Бъдете щедри с прозренията си.

Веднъж споделих история за кариерен неуспех на сцената, несигурен как ще се развие. В крайна сметка това се оказа нещото, което хората запомниха – и причината да се обърнат към мен. Уязвимостта изгради повече доверие, отколкото всяка изпипана презентация някога би могла, пише авторът на статията. 

Доверието е стратегията – авторитетът е наградата

Много лидери си мислят: „Ако съм добър в това, което правя, хората ще забележат.“

Няма да го направят.

В свят, преливащ от съдържание и с недостиг на внимание, видимостта е важна. Достоверността е важна. И най-вече, връзката е важна. Вие изграждате доверие постепенно – чрез начина, по който се представяте, какво казвате и колко добре резонира то с това, от което вашата аудитория действително се нуждае.

И така, ето откъде да започнете:

  • Одитирайте онлайн присъствието си, сякаш сте непознат, който вижда себе си за първи път.
  • Споделяйте истории в писането и говоренето си, които карат хората да почувстват нещо истинско.
  • Публикувайте тази седмица нещо, което отразява това, в което вярвате, а не това, което се опитвате да продадете.

Водете с услуга. Говорете ясно. Изградете доверие, като се представите като себе си.

Авторитетът не идва от това да крещите най-силно. Той идва от това да бъдете този, на когото хората вярват.

Източник: Адам Уити, главен изпълнителен директор на Advantage Media Group, за entrepreneur.com. Той е превърнал Advantage Media Group в едно от най-големите издателства на бизнес книги в Америка, обслужващо над 1000 членове в 40 щата и 13 държави. Advantage беше включена в списъка на най-добрите места за работа в Южна Каролина за 2013, 2014 и 2015 г. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                                                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Голям трудов скандал: Робска експлоатацията на мигранти в лозята на Шампан влезе в съда
Великобритания може да принуди Google да промени класиранията в търсачката и да предложи алтернативи
Русия може да нападне НАТО в следващите пет години, предупреди Зеленски
На днешната дата, 25 юни. Рождениците днес
Кабинетът одобри промени в Наредбата за работното време, почивките и отпуските
Пети ден издирват черния леопард в Шуменското плато. Жена твърди, че животното е пресякло пътя й
10 пъти се увеличават таксите по молби за българско гражданство
Доверието е стратегията – авторитетът е наградата