Доверието е стратегията – авторитетът е наградата

Всеки ден сме бомбардирани с шум - имейли, реклами, изскачащи прозорци, спонсорирани публикации и лични съобщения от непознати, които искат да „се качат на бързо обаждане“. Това е безмилостно. И хората са уморени.
Маркетолозите често наричат това „умора на аудиторията“, обвинявайки претоварването със съдържание. Но след като работих със стотици лидери, за да изградя автентичен авторитет, започнах да го виждам по различен начин: не е просто претоварване със съдържание - това е умора от доверие, пише Адам Уити в статия за Entrepreneur.
Умората от доверие е това, което се случва, когато хората спрат да вярват. Когато всяко съобщение се усеща като прикрита реклама, хората се отдръпват - не само от марките, но и от лидерите, които някога са спечелили уважението им.
И така, в свят, където доверието намалява и скептицизмът нараства, как да станете някой, когото си струва да слушат?
Доверието се премества от институции към отделни лица
Едно проучване установи, че 79% от хората се доверяват повече на работодателя си, отколкото на медиите, правителството или организациите с нестопанска цел.
Това означава, че доверието вече не е институционално – то е лично. Хората не искат друга безлична марка, която да им говори. Те искат истински човек, който се появява с яснота, последователност и ценност.
Това е вашата възможност. Ако искате да водите, трябва да спечелите доверие. А добрата новина? Всичко започва с три стъпки.
1. Бъдете откриваеми
Нека бъдем практични. Потърсете себе си в Google. Какво се появява?
Ако са остарели биографии, разпръснати връзки или още по-лошо – нищо – имате работа за вършене. Вашето дигитално присъствие е първото ви впечатление. Когато някой иска да ви провери, той не иска вашата автобиография. Той ви търси.
Силен профил в LinkedIn е първата стъпка. Накарайте го да звучи като лидер, а не като търсещ работа. След това създайте личен уебсайт, който отразява кой сте, какво представлявате и хората, на които служите. Това е вашата платформа.
След това, дайте на хората причина да ви се доверят: съдържание за лидерство в мисленето – статии, интервюта, подкасти – които представят вашите идеи. Ако не мога да ви намеря, не мога да ви следя.
2. Бъдете надеждни
Интернет е пълен с мнения. Това, което е важно, са доказателства.
Достоверността идва от доказателства: медийни публикации, лекции, отзиви от клиенти, книги и авторски права. Това не са показатели за суета – те са сигнали за доверие. Те казват на вашата аудитория: този човек е спечелил платформа.
Не е нужно да оглавявате TEDx презентация утре. Започнете с малко. Напишете статия за вашата индустриална публикация. Споделете победа на клиент. Изградете инерция с реални, спечелени сигнали за авторитет.
И данните потвърждават това. Проучване на фондация Gallup/Knight установи, че близо 90% от американците следват поне една публична личност за новини или информация, повече от марки, а понякога и повече от самите медии.
3. Бъдете човечни
Ето къде много лидери грешат: те забравят, че доверието не е само в това, което казвате – а как карате хората да се чувстват.
Можете да имате най-елегантния уебсайт и най-изпипания профил, но ако тонът ви звучи роботизирано или съдържанието ви звучи като корпоративен пълнеж, хората ще го подминат.
Не е нужно да разкривате историята на живота си, но трябва да звучите като истински човек. Споделяйте уроците, които сте научили, не само това, което продавате. Разказвайте истории. Говорете ясно. Бъдете щедри с прозренията си.
Веднъж споделих история за кариерен неуспех на сцената, несигурен как ще се развие. В крайна сметка това се оказа нещото, което хората запомниха – и причината да се обърнат към мен. Уязвимостта изгради повече доверие, отколкото всяка изпипана презентация някога би могла, пише авторът на статията.
Доверието е стратегията – авторитетът е наградата
Много лидери си мислят: „Ако съм добър в това, което правя, хората ще забележат.“
Няма да го направят.
В свят, преливащ от съдържание и с недостиг на внимание, видимостта е важна. Достоверността е важна. И най-вече, връзката е важна. Вие изграждате доверие постепенно – чрез начина, по който се представяте, какво казвате и колко добре резонира то с това, от което вашата аудитория действително се нуждае.
И така, ето откъде да започнете:
- Одитирайте онлайн присъствието си, сякаш сте непознат, който вижда себе си за първи път.
- Споделяйте истории в писането и говоренето си, които карат хората да почувстват нещо истинско.
- Публикувайте тази седмица нещо, което отразява това, в което вярвате, а не това, което се опитвате да продадете.
Водете с услуга. Говорете ясно. Изградете доверие, като се представите като себе си.
Авторитетът не идва от това да крещите най-силно. Той идва от това да бъдете този, на когото хората вярват.
Източник: Адам Уити, главен изпълнителен директор на Advantage Media Group, за entrepreneur.com. Той е превърнал Advantage Media Group в едно от най-големите издателства на бизнес книги в Америка, обслужващо над 1000 членове в 40 щата и 13 държави. Advantage беше включена в списъка на най-добрите места за работа в Южна Каролина за 2013, 2014 и 2015 г.
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.