Бурно вълнение на пазара за маркетолози
Специалистите по маркетинг са изправени пред бурен и променящ се пазар на труда. Според скорошно проучване на Института за маркетинг на съдържанието (CMI) повечето маркетолози - 68% - смятат, че сега е по-трудно да си намериш работа в тази област в сравнение с преди пет години, докато само 7% смятат, че това е по-малко предизвикателство
Ключов извод от проучването е, че инвестициите в набиране на персонал, обучение и развитие са жизненоважни, ако компаниите искат да наемат най-добрите таланти, необходими, за да са в крак с променящата се индустрия, пише Marketing Dive.
„Трима от всеки четирима маркетолози казват, че трябва да овладеят специализирани нишови умения, за да останат актуални в контекста на изкуствения интелект. Организациите имат възможност да подкрепят това желание за учене, като увеличат възможностите за вътрешно обучение или като предложат възможности за развитие на трети страни“, каза Стефани Стол, управляващ директор на групата за martech в Informa Connect, която е майка на CMI, в имейл.
Докладът „Кариерни перспективи през 2025 г: и маркетинг специалисти“ се основава на проучване сред 704 маркетолози, проведено през май тази година. По-голямата част от анкетираните, 78%, са жени, а 22% се определят като мъже. Милениалите са най-представеното поколение в проучването с дял от 55%, следвани от поколението X (31%), поколението Z (10%) и бейби бумърите (5%). Процентите на стаж са сравнително разпределени, като 27% от анкетираните имат 21 години опит, а 13% - от нула до пет.
Възходът на роботите
Нарастващият интерес и натиск, свързани с внедряването и разработването на изкуствен интелект, доведоха до повишена тревога относно сигурността на работните места. Тридесет и три процента от анкетираните смятат, че ИИ допринася за проблемите на пазара на труда за маркетолозите. Само 3% от анкетираните обаче твърдят, че ИИ е заменил служителите.
„Това не означава, че ИИ не оказва влияние върху професията. В отворените отговори много маркетолози ни казаха, че техните работодатели няма да наемат служители за попълване на длъжностите в скоро време. Това би могло да означава, че обещанието за ефективност, управлявана от ИИ, свива екипите по не толкова очевиден начин“, каза Стал.
Според доклада икономическите предизвикателства са основен фактор за промените на пазара на труда. Седемдесет и пет процента от анкетираните заявяват, че финансовият натиск върху компаниите е основната причина, поради която намирането на работа е станало по-трудно. Освен това 69% посочват като основна пречка засилената конкуренция за свободните работни места.
Вътре в организациите 55% от анкетираните смятат, че маркетолозите са подценени, а 34% са убедени, че кариерният им път не е добре дефиниран. Същият брой са посочили, че отговорностите им не са добре дефинирани, което говори за проблеми на ниво компания.
Въпреки че повечето маркетолози (76%) са доволни от работата си, броят на хората, които търсят нова роля, се увеличава. Тридесет и пет процента от анкетираните посочват, че търсят или планират да търсят нова работа, което е с четири пункта повече от миналата година и със седем пункта повече от преди две години.
Вдигане на летвата
Самите работодатели играят важна роля, когато става въпрос за удовлетвореността на служителите и подбора на персонал. Макар че икономиката със сигурност играе роля, повечето от причините за лошия пазар на труда се дължат на работодателя, а не на външни фактори.
Заплатата може да е една от причините за недоволството на служителите. Средната заплата на служителите в сферата на маркетинга е спаднала с 3% спрямо миналата година до 108 380 долара тази година. Проучването установи, че маркетолозите смятат, че трябва да печелят с около 20% повече, отколкото в момента.
„Ако установите, че сте подценени, разработете план за преодоляване на разликата. Може да се наложи да се обърнете към настоящия си работодател или да положите усилия, за да си намерите друга роля. Понякога смяната на работата е най-бързият начин да увеличите доходите си“, казва Стал.
Друга област, в която работодателите могат да направят подобрения, е осигуряването на подходящо обучение. Само 35% от анкетираните са заявили, че обучението им отговаря на техните професионални нужди. Нуждите от обучение обаче се различават в зависимост от поколението. Например 60% от представителите на Поколението Х и 59% от бейби бумърите в бранша посочват, че биха искали повече обучение за работа с нови технологии, в сравнение с 45% от представителите на Поколението Z и 43% от милениалите. Въпреки това 40% от представителите на Поколението Z и 48% от милениалите посочват, че искат да подобрят лидерските си умения, в сравнение със само 28% от представителите на Поколението X и 16% от бейби бумърите.
„Маркетолозите, които анкетирахме, искат да усвоят нови технологични платформи, лидерски умения и умения за работа с данни/аналитични умения. Предизвикателството може да бъде да разберат къде да отидат, за да придобият тези умения. Почти половината от маркетолозите казват, че използват компании на трети страни, за да развиват уменията си“, казва Стал. Добрата новина е, че външните компании разполагат с актуално обучение по бързо променящите се технологии и тактики в областта на цифровия маркетинг“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.